Oculus: "Apples datorer för klena för Rift"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

"någonsin släpper en bra dator"

Klart att dem kommer släppa en dator som klarar VR är väl lite samma sak som 4k nu är det svårt att driva men inom en snar framtid så kommer det att vara standard, eller tänker jag fel?

Tror grejen är att Apple faktiskt, på papper, har riktigt bra grejer i vissa av sina burkar. Dock så är dom inte spel orienterade så det släpar efter där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Problemet ifall Apple släpper en dator med tillräcklig prestanda är att de kommer begära 40.000:- för den..

En 5K iMac med AMD R9 395X 4GB kostar 27k (24.3k med studentrabatt). Räcker att de uppdaterar den med Polaris eller Pascal i år antagligen.

Permalänk
Medlem

Radeon M395X 4GB och i7 6700K, med 16-32GB ram (inofficiellt går 64) ska väl inte ha något som helst problem att dra runt de enklare titlarna. Grafikkortet motsvarar i alla fall R9 380X, precis under den rekommenderade prestandan av ett 290. Känns som de överdriver och snackar skit, hade de krävt de mest högspecade Macarna hade det satt lite press på Apple istället. Mac Pro är från 2013 och inte uppdaterad, så där är det som väntat, även om D700 bör ha likvärdig prestanda. De som redan äger så högspecade maskiner lär helt enkelt köra sina VR-headsets under Bootcamp utan större problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobunge:

Kan ju förstå varför dom inte vill ge stöd för OS X, men Linux? Dålig stil Palmer..

Skickades från m.sweclockers.com

För att desktop Linux har typ vad... 1-2% av marknaden?

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

@Christley:
Däremot har Linux extremt mycket sämre prestanda än Windows system pga urusla drivers, som med all sannolikhet kommer fortsätta vara usla i många år framöver.

Permalänk
Hedersmedlem

Det enda fåniga i den här tråden är de som gör sig lustiga över att ett företag (som släpper datorer till kundgrupper som i de flesta fall uppenbarligen inte köper dem för att spela på i första hand) inte klarar av Oculus VR-krav.
No shit Sherlock?

Var inte oroliga.
Apple håller på med egna VR-lösningar som är optimerade för OS X/iOS. Kommer säkert bli en bättre upplevelse än med Rift och Vive som ska passa så många fler olika konfigurationer.

Apple gör nu bara som de alltid gjort - låter andra gå på minorna och avvaktar innan de lanserar egna (och ofta bättre) lösningar.
Vem tror Palmer att han är? Apple är inte intresserade av att få välsignelse från Oculus, de har pengar nog och fixa sina egna lösningar - vilket de också jobbar med.

Och nej, jag är inte en fanboiiii. Jag sålde min sista OS X-enhet i höstas. Jag har iPhone, men tycker Android är mycket bättre i en del funktioner.
Jag blir bara så less på att se one-liners av folk som inte har den intellektuella förmågan att utveckla sina tankar mer än ett ord eller möjligen två på sin höjd.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Peking:

Men han väljer inte att nämna något om Linux-stödet. Tycker de att användarbasen är för liten för att det ska vara lönt? :/

Man får vara missnöjd med brist på stöd till linux, men det här tycker jag är en lite olycklig beskrivning av situationen.
Shacknews ställde frågan om stöd för oculus på appledatorer och Palmer svarade på den frågan. Så det är inte så konstigt att linux inte kom upp i sammanhanget.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

apples datorer har ju aldrig riktigt handlat om att kräma ut 400fps ur ett spel.

tycker det dock är tråkigt att dom lägger linux på is. där kan man inte klaga på dåliga datorer iaf

Att man har lagt Linux på is bevisar ju bara att det egentligen inte handlar om prestanda, utan att Oculus helt enkelt är för lat för att ta fram en lösning till andra plattformar än Windows. Linux och OSX går ju lite hand i hand i och med att båda är UNIX-baserade.

Sist jag kollade så gick det att göra mer än bara spela tungdrivna spel till Oculus. Man kan t.ex. titta på film, spela enklare spel, utveckla egna spel osv. Så Oculus är väldigt trångsynta som ser sin produkt som ett exklusiv high-end speltillbehör i stället för att tänka på att det finns andra målgrupper än bara high-end gamers.

Nej men tyvärr, vi säljer bara 144Hz skärmar till alla som minst har ett 980 Ti, för sämre datorer klarar ändå inte av att komma upp i 144 FPS. Inte särskilt hållbart argument enligt mig, och det är inte Oculus argument heller. HTC satsar i alla fall på att ge Vive stöd för Windows, OSX och Linux redan på releasedagen. Där har vi några som åtminstone försöker fånga upp alla och inte bara en bråkdel.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Konstigt uttalande. Detta gäller i princip alla all-in-one datorer på marknaden. Är ju bra gaming-inriktade datorer som klarar detta. Tvivlar på att Appple kommer släppa en gaming-dator, för liten marknad för det bland deras köpare.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Under de senaste åren har mobila gpu-varianter närmat sig sina stationära släktningar. Pascal lär kanske göra glappet ännu mindre, så jag tror inte iMac-modeller kommer ha problem att leverera tillräcklig prestanda i slutet av året. Sen finns ju möjligheten till externa grafikkort också, även om det inte finns officiellt stöd.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Det vore nice med en riktig flexibel, kraftfull och skalbar Desktop Mac med bra CPU/Grafik och kylning

Gamla Mac Pro (2010-2012) var just detta. Men i dagsläget är de aningens föråldrade plattformer. Ska man tex köra ett GTX980Ti behövs det flashning och hemladdning av drivrutiner för att allt skall fungera bra i OSX.

Gaming i OSX är helt klart mer casual. I samband med DX12 så finner jag näst intill ingen anledning att köra OSX för spel. Jag kör mest Heroes 3 och Heroes 4 i OSX

Visa signatur

Sakura gaming: Ryzen 5 5600X, 16GB 3600MHz CL16, RTX 3080, X570 Aorus Elite, 1TB MP600, NH-D15 Chromax, H510, Varmilo VA88M Sakura
Arbetshäst: Macbook Pro 14" M2 Max
Golden oldies: ThinkPad 600, ThinkPad T400, ThinkPad T400s x2, iMac 27" 2010 & 2017, Mac Pro 2010, Mac mini 2011 & 2021, Mac Pro 2012, Macbook Air 13" 2013, Macbook Pro Retina 15" 2013, 2017 & 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexic:

Att jämföra Apple med Rolex känns inte rättvist, mot någon av parterna. Apple säljer teknik, något som ständigt utvecklas och drivs framåt i ett högt tempo. Dvs en produkt med begränsad livslängd och där andrahandsvärdet är lite sisådär.

Rolex gör kvalitétsur som är mer eller mindre tidlösa, de kanske behöver servas någon gång då och då men knappast något som köparen behöver byta ut för att den blivit omodern. Däremot är det väl många som samlar på dyrare klockor men det är så skilda saker du säljer.

Apple säljer trots allt teknik även om deras marknadsföring baseras på design och sitt egna OS och inte på kraftfull prestanda. Är man intresserad av hårdvara och kraftfulla kretsar så är Apple och deras produkter sällan något man överväger.

Det är väl dock ingen som köper en Apple-dator för att den är "prisvärd" utan för att de uppskattar skillnaderna vad gäller mjukvara och kanske fördelarna med en klenare hårdvara för att minska energiförbrukningen.

Min jämförelse syftade på att visa att man köper både apple och rolex för att det känns lyxigt och "bara funkar". Prestanda och "kompatibelt med allt" är inget man prioriterar och är (förhoppningsvis) meveten om att man inte kan få.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Det enda fåniga i den här tråden är de som gör sig lustiga över att ett företag (som släpper datorer till kundgrupper som i de flesta fall uppenbarligen inte köper dem för att spela på i första hand) inte klarar av Oculus VR-krav.
No shit Sherlock?

Var inte oroliga.
Apple håller på med egna VR-lösningar som är optimerade för OS X/iOS. Kommer säkert bli en bättre upplevelse än med Rift och Vive som ska passa så många fler olika konfigurationer.

Apple gör nu bara som de alltid gjort - låter andra gå på minorna och avvaktar innan de lanserar egna (och ofta bättre) lösningar.
Vem tror Palmer att han är? Apple är inte intresserade av att få välsignelse från Oculus, de har pengar nog och fixa sina egna lösningar - vilket de också jobbar med.

Och nej, jag är inte en fanboiiii. Jag sålde min sista OS X-enhet i höstas. Jag har iPhone, men tycker Android är mycket bättre i en del funktioner.
Jag blir bara så less på att se one-liners av folk som inte har den intellektuella förmågan att utveckla sina tankar mer än ett ord eller möjligen två på sin höjd.

Bra sammanfattat! Särskilt "Jag blir bara så less på att se one-liners av folk som inte har den intellektuella förmågan att utveckla sina tankar mer än ett ord eller möjligen två på sin höjd."

Edit: Uttalandet av Palmer var ju inte så farligt ändå. Han förtydligade ju med att dom gärna skulle ha en lösning för Apple, men att det då krävs att Apple satsar på rätt GPU:er. Ändå ska folk här försöka plocka billiga poänger på Apple.

Permalänk
Medlem

Någon undrade varför Palmer säger det här. Det är gratis marknadsföring. Lite som att skrika "USA USA USA" på typ en rodeo i USA(klyshigt, i know) så finns det inget som får med gamers som att säga "Apple sucks, am I right?". Gamers börjar plötsligt skrika med i kör. Att det finns andra saker att göra på PC än att spela verkar vara oviktigt, om man inte kan maxa spel så är datorn sämst enligt denna målgrupp. Det räcker med att säga det här och så hamnar Oculus återigen i mängder av forumtrådar och nyheter utan att faktiskt göra något.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Detta var ju ändå lite roligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Najk:

Det enda fåniga i den här tråden är de som gör sig lustiga över att ett företag (som släpper datorer till kundgrupper som i de flesta fall uppenbarligen inte köper dem för att spela på i första hand) inte klarar av Oculus VR-krav.
No shit Sherlock?

Var inte oroliga.
Apple håller på med egna VR-lösningar som är optimerade för OS X/iOS. Kommer säkert bli en bättre upplevelse än med Rift och Vive som ska passa så många fler olika konfigurationer.

Apple gör nu bara som de alltid gjort - låter andra gå på minorna och avvaktar innan de lanserar egna (och ofta bättre) lösningar.
Vem tror Palmer att han är? Apple är inte intresserade av att få välsignelse från Oculus, de har pengar nog och fixa sina egna lösningar - vilket de också jobbar med.

Och nej, jag är inte en fanboiiii. Jag sålde min sista OS X-enhet i höstas. Jag har iPhone, men tycker Android är mycket bättre i en del funktioner.
Jag blir bara så less på att se one-liners av folk som inte har den intellektuella förmågan att utveckla sina tankar mer än ett ord eller möjligen två på sin höjd.

Så med andra ord menar du att man ska invalidera folks åsikter automatiskt om åsikterna inte förmedlas med en spaltmeter text?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Var inte oroliga.
Apple håller på med egna VR-lösningar som är optimerade för OS X/iOS. Kommer säkert bli en bättre upplevelse än med Rift och Vive som ska passa så många fler olika konfigurationer.

"Kommer säkert bli en bättre upplevelse än med Rift och Vive". Med tanke på att Apple officiellt inte ens har planer för VR-system än, så låter det som en otroligt optimistisk och färgad analys.

*** raderat ***

§ 1.2 och 1.5
Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Radeon M395X 4GB och i7 6700K, med 16-32GB ram (inofficiellt går 64) ska väl inte ha något som helst problem att dra runt de enklare titlarna. Grafikkortet motsvarar i alla fall R9 380X, precis under den rekommenderade prestandan av ett 290. Känns som de överdriver och snackar skit, hade de krävt de mest högspecade Macarna hade det satt lite press på Apple istället. Mac Pro är från 2013 och inte uppdaterad, så där är det som väntat, även om D700 bör ha likvärdig prestanda. De som redan äger så högspecade maskiner lär helt enkelt köra sina VR-headsets under Bootcamp utan större problem.

I fantasivärlden motsvarar det ett 380X =). I verkligenheten har det 20% lägre prestanda. Du kanske menade 280X? Bara ett 380X är ungefär 15-20% sämre än ett 290.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Ja jag längtar tills Apple uppfinner VR.

/hulle.

Det måste vara månadens citat...

Alldeles alldeles underbart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

OSX har fler akilleshälar än deras drivrutiner. Filsystemet tex. som enbart kan jobba med en fil i taget.

Utveckla gärna! Detta har jag inte hört om tidigare.

Skrivet av star-affinity:

*** raderat ***

Jag sitter med en 6-kärning Mac Pro från 2010 med ett GTX 970. Den presterar rätt bra i spel (både i OS X och i Windows). Men Apple erbjuder inte längre någon dator som kan använda PCI-E-grafikkort. Det är trist tycker jag. Får hoppas det kommer någon lösning, som exempelvis grafikkort via Thunderbolt 3. Men det kan också vara så att Apple inte bryr sig om detta. Samtidigt har de genom att släppa sitt Metal-API även för OS X (endast iOS tidigare) visat att de inte är helt ointresserade av spel och 3D-grafik på sina datorer. De har t.o.m. en snubbe anställd som jobbar som ”Graphics and Games Technologies Evangelist". :-|

Men grafikhårdvaran som Apple erbjuder i sina maskiner i dagsläget ligger absolut i lä jämfört med vad som finns på annat håll. Inget snack om det.

Finner det både märkligt och lustigt att Apple först nu bryr sig om spel. Spel på Mac har efterfrågats i nämnvärd mån i ett decennium, och det är verkligen märkligt att de aldrig implementerade fullt stöd för OpenGL innan Iphone tog all uppmärksamhet. De hade liksom bara behövt göra det, så hade andra tappra aktörer fått lite större arbetsyta och fixat resten. Kändes verkligen som att Apple aktivt inte ville ha den kundgruppen.

Nu, efter alla dessa år, har man plötsligt bytt fot. Det känns verkligen som att man gör det i brist på andra nya idéer. Man har sett att det faktiskt ger lite cash, och att det är ett försäljningsargument. Wow. Men såklart ska man göra det the Apple way och köra med ett eget API istället för att hoppa på det alldeles nyframtagna Vulkan. Suck. Stort jävla suck. Istället för att samla krafterna med andra mot MS speldominans ska man alltså jobba var för sig och därmed sumpa alla chanser till att bli en likvärdig konkurrent.

typo
Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

apples datorer har ju aldrig riktigt handlat om att kräma ut 400fps ur ett spel.

Lite av en halmdocka... det handlar ju inte precis om det...

Skrivet av Söderbäck:

Ja jag förstår deras beslut.
Men det är lite roligt i sammanhanget att oculus samtidigt ger ut sin mjukvaruplattform till mobiler (samsung VR) som har mycket klenare hårdvara än mac pro ;).

Du jämför VR-upplevelsen från en klen ARM-mobil med en stationär dator? Det finns ingen ironi alls.
Vad betyder mjukvaruplattform i sammanhanget? Är det samma spel och program som finns i Oculus affär på dator som mobil?

Skrivet av Rildiz:

Detta gör mig sur, var aldrig något nej eller ja till Linux under kickstartern men det var underförstått att det var Go på en gång och när dom drog tillbaka det totalt så vart det surt. Men men, det är på roadmapen säger dom.

Alltså det finns ett SDK för Linux (och Mac för den delen), men den är fryst på 0.6 eller vad det nu är, medan Windows går mot 1.0 nu.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Petterk:

Radeon M395X 4GB och i7 6700K, med 16-32GB ram (inofficiellt går 64) ska väl inte ha något som helst problem att dra runt de enklare titlarna. Grafikkortet motsvarar i alla fall R9 380X, precis under den rekommenderade prestandan av ett 290. Känns som de överdriver och snackar skit, hade de krävt de mest högspecade Macarna hade det satt lite press på Apple istället. Mac Pro är från 2013 och inte uppdaterad, så där är det som väntat, även om D700 bör ha likvärdig prestanda. De som redan äger så högspecade maskiner lär helt enkelt köra sina VR-headsets under Bootcamp utan större problem.

Vet inte hur effektivt Metal är på OSX, men med OpenGL var effektiviteten i OSX grafikstack väldigt usel då man typiskt såg ~50% högre prestanda på samma maskin om man körde Windows eller Linux (Nvidia stängda drivers) jämfört med OSX.

Känns ändå som: vad spelar det för roll? Att köra Mac/OSX är väldigt ofta ett aktivt val, så tvivlar stark på att speciellt många som gjort detta val har något större intresse av att spela på sin dator (då hade man valt Windows). Måste även vara ett medvetet val från Apples sida att just GPU-delen är lite meh, tittar man på CPU, SSD, skärm, touchpad etc så håller Apples maskiner absolut toppklass inom sitt segment.

Visst saknar Apple maskiner i budgetträsket, men jämför man med motsvarande Windows PC så skulle jag säga att Apples enheter har fullt likvärdig prisvärdhet.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

Älskar denna tråden

Känns lite som apple-människor: men det hade vi ju inte förväntat oss ändå. Det är ju som att sparka in en öppen dörr. Men det ville vi ju inte ha det ändå.

Eller:
Nu försöker oculus skylla över ansvaret på mac för att slippa det.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Spelnörden:

Så med andra ord menar du att man ska invalidera folks åsikter automatiskt om åsikterna inte förmedlas med en spaltmeter text?

Jag "invaliderar" inte folks åsikter p.g.a. att de skriver kort.
Det är inte hur mycket du skriver. Det är vad du skriver som spelar roll.
Det är dock ett allmänt känt faktum att du sällan producerar någon vettig åsikt med få ord, vilket t.ex. Twitter med sina 140 tecken är ett bra exempel på.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Förväntar mig nog snarare att Apple skulle utveckla en egen lösning än att jobba för att stödja Oculus.

men vem vill ha vr när man gör kalkylblad och surfar, personligen ser jag inga behov för en apple produkt och VR, det är liksom inte som att de går hand i hand. Inte lika väl som en gaming PC åtminstonde

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Det enda fåniga i den här tråden är de som gör sig lustiga över att ett företag (som släpper datorer till kundgrupper som i de flesta fall uppenbarligen inte köper dem för att spela på i första hand) inte klarar av Oculus VR-krav.
No shit Sherlock?

Var inte oroliga.
Apple håller på med egna VR-lösningar som är optimerade för OS X/iOS. Kommer säkert bli en bättre upplevelse än med Rift och Vive som ska passa så många fler olika konfigurationer.

Apple gör nu bara som de alltid gjort - låter andra gå på minorna och avvaktar innan de lanserar egna (och ofta bättre) lösningar.
Vem tror Palmer att han är? Apple är inte intresserade av att få välsignelse från Oculus, de har pengar nog och fixa sina egna lösningar - vilket de också jobbar med.

Och nej, jag är inte en fanboiiii. Jag sålde min sista OS X-enhet i höstas. Jag har iPhone, men tycker Android är mycket bättre i en del funktioner.
Jag blir bara så less på att se one-liners av folk som inte har den intellektuella förmågan att utveckla sina tankar mer än ett ord eller möjligen två på sin höjd.

*** raderat *** Att du tycker att Android är bättre i en del funktioner spelar ingen roll.
Apple bryr sig inte om OpenGL, är inte med i Vulkan-tåget och lanserar deras egna proprietära lösning "Metal" till OSX - samtidigt som de inte har någon högpresterande dator till vettigt pris, klart att folk reagerar.

Att det skulle vara att gå i minorna i att satsa på Oculus eller Vive återstår att se. Kanske är det snarare att Apple missar en chans nu när deras sanna sektledare inte är med oss längre.

Citat:

Vem tror Palmer att han är? Apple är inte intresserade av att få välsignelse från Oculus, de har pengar nog och fixa sina egna lösningar - vilket de också jobbar med.

Återstår att se. De har ju som vi vet klenare datorer.

§ 1.2 onödig gliring
Permalänk
Medlem

och jag som förväntade mig att det här skulle fungera utmärkt på intel iris 6100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

I fantasivärlden motsvarar det ett 380X =). I verkligenheten har det 20% lägre prestanda. Du kanske menade 280X? Bara ett 380X är ungefär 15-20% sämre än ett 290.

Vad menar du egentligen? I praktiken matchar det ett 380 i alla fall. 380X presterar i princip identiskt med 280X? Det är givetvis inte uppe i 290-prestanda, men det är nära nog för att enklare titlar som inte är så prestandafokuserade ska funka. Kraven de gått ut med har varit rekommenderade, inte minimumkrav.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cocosoft:

*** raderat ***

Jag är rätt så "fair and balanced".
Vet bara av erfarenhet att Apple är duktiga på att få saker och ting att fungera mycket väl inom sitt eget ekosystem, medan t.ex. Rift och Vive skall anpassas till betydligt fler olika typer av hårdvarukonfigurationer.
Om Palmer tror att Apple skulle anpassa sin hårdvara för att passa deras produkt så är han ute på djupt vatten.

Skrivet av Cocosoft:

Att du tycker att Android är bättre i en del funktioner spelar ingen roll.

Ok.

Skrivet av Cocosoft:

Att det skulle vara att gå i minorna i att satsa på Oculus eller Vive återstår att se.

Oculus och Vive representerar ingen världsunik teknik.
Andra aktörer kommer utveckla egna lösningar som passar deras produkter bäst - t.ex. Apple.
När det sker återstår att se - det avgörs naturligtvis av hur pass väl VR-lösningarna faller ut under året.

Skrivet av Cocosoft:

Kanske är det snarare att Apple missar en chans nu när deras sanna sektledare inte är med oss längre.

Det är inte alltid den som är först på en "uppfinning" som historien kommer ihåg. Men som du säger, det återstår att se. I grund och botten tror jag inte produkterna nödvändigtvis kommer att konkurrera med varandra.

Tramset du skrev om sektledare får stå för dig.

Citerad del av inlägg är raderat i originalinlägget
Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Måndag: Apple köper Samsungs vr avdelning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X