Vive-förberedelser samlingstråd

Permalänk
Inaktiv

Köpdag Text Belopp
2016-04-26 IRELAND, DIGITAL RIVER I 9.102,70

Beloppet reserverat så det verkar vara på gång. Gah, trodde jag skulle tajma precis med Pascal. Ska jag köpa ett 970 eller låta Viven stå ouppackad tills Pascal/Polaris kommer? Tror inte mitt GTX 660 gör Viven rättvisa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon9908:

Köpdag Text Belopp
2016-04-26 IRELAND, DIGITAL RIVER I 9.102,70

Beloppet reserverat så det verkar vara på gång. Gah, trodde jag skulle tajma precis med Pascal. Ska jag köpa ett 970 eller låta Viven stå ouppackad tills Pascal/Polaris kommer? Tror inte mitt GTX 660 gör Viven rättvisa...

Så du beställde idag och beloppet har redan reserverats?

Var jag du så skulle jag nog testa lite vad som fungerar, finns säkert nått som går bra med ett 660

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Inaktiv

@FreddyK: Beställde 4 april, fick mail igår och reserveringen gjordes idag.

Permalänk
Medlem

8 April lade jag en beställning. Idag är det reserverat 9141kr.
Jag kan faktiskt inte klaga på administreringstiden eller vad man nu ska kalla det för.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

@anon9908:

Nice, jag ligger bara 2 dagar efter, var beredd på att få vänta till slutet av maj men man kanske kan få leverans lite tidigare än väntat.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk

Fick min idag också. Skeppades från Tjeckien över natten, och levererades av DHL Express hela vägen upp till lägenheten. Mycket snabbt och inga konstigheter! Trodde det skulle dröja till Maj då jag beställde ca 6h efter release.

Hann tyvärr inte borra upp grejerna under dagen, men det skall nog hinna fixas till helgen iaf

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Bah. Fick min vive idag. Såvida det inte går att kalibrera inställningarna på panelerna på något sätt är nog min vive trasig :< Ena skärmen har andra färger.. svart ->blå t.ex

(Hmm.. skummt, blev bättre efter ett par omstarter av SteamVR.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Fick min idag också. Skeppades från Tjeckien över natten, och levererades av DHL Express hela vägen upp till lägenheten. Mycket snabbt och inga konstigheter! Trodde det skulle dröja till Maj då jag beställde ca 6h efter release.

Hann tyvärr inte borra upp grejerna under dagen, men det skall nog hinna fixas till helgen iaf

Grattis din jävel Jag beställde efter 40 minuter och har inte fått min ännu...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Börjar bli taggad! Beställde 8:e april, reservationsmail igår och tittar man på köpdag ser ut som reservationen gjordes igår?

Datum Text/mottagare Insättning Uttag Saldo
Reserverat belopp 7.282,16
Köpdag Text Belopp
2016-04-26 IRELAND, DIGITAL RIVER I 7.282,16

(Köp utan moms)

Då bör det väl kanske bara dröja c:a 2 veckor tills leveransen?

PS. Har också hört att man bör uppdatera mjukvaran i kontrollerna innan man börjar med kalibreringen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Devil May Cry:

8 April lade jag en beställning. Idag är det reserverat 9141kr.
Jag kan faktiskt inte klaga på administreringstiden eller vad man nu ska kalla det för.

Jag beställde häromdagen och fick betala ca 9400kr. Betalade visserligen med Paypal med det kan väl inte skilja så mycket i växelkurs?

Till övriga i tråden. Jag valde att logga in med Facebook när jag skapade ett konto.
Har fått ett ordernummer men för att kontrollera statusen behöver jag ett lösenord. Vilket?
Har försökt få tag i supporten men får bara ett auto-reply att supporten har flyttats till någon annan sajt, och har inte fått någon återkoppling därifrån ännu. Tänker att det måste vara fler som är så dumma som jag och använda Facebook-connect...

Permalänk
Inaktiv

HOHO! Nu är lådan ute och åker i Malmö. Sambon väntar hemma för att fånga lådan

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Jag beställde häromdagen och fick betala ca 9400kr. Betalade visserligen med Paypal med det kan väl inte skilja så mycket i växelkurs?

Till övriga i tråden. Jag valde att logga in med Facebook när jag skapade ett konto.
Har fått ett ordernummer men för att kontrollera statusen behöver jag ett lösenord. Vilket?
Har försökt få tag i supporten men får bara ett auto-reply att supporten har flyttats till någon annan sajt, och har inte fått någon återkoppling därifrån ännu. Tänker att det måste vara fler som är så dumma som jag och använda Facebook-connect...

Jadu, jag betalade med mitt bankkort helt enkelt. PayPal har kanske en egen valutaomvandlare.

Jag loggade in med mitt Steam-konto när jag köpte min Vive. Om du går till bekräftelse mejlet finns en länk som leder dig till en sida där du kan följa statusen med bland annat med din mejl och 5 sista siffrorna på ditt kort. Så jag gjort.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Beställde 1 mars, estimerad leverans i maj. Pengar drogs i tisdags, Viven skickades igår och kom fram idag. Nöjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beställde 17é Mars, Pengarna reserverades i måndags. Får se när dom lyckas skicka den

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Jag beställde häromdagen och fick betala ca 9400kr. Betalade visserligen med Paypal med det kan väl inte skilja så mycket i växelkurs?

Till övriga i tråden. Jag valde att logga in med Facebook när jag skapade ett konto.
Har fått ett ordernummer men för att kontrollera statusen behöver jag ett lösenord. Vilket?
Har försökt få tag i supporten men får bara ett auto-reply att supporten har flyttats till någon annan sajt, och har inte fått någon återkoppling därifrån ännu. Tänker att det måste vara fler som är så dumma som jag och använda Facebook-connect...

PayPals växelkurs är helt åt helvete kan jag meddela. Sist jag kollade låg den på 10.20 mot EUR vilket är en bra bit ifrån verkligheten. Jag har därför ställt om så att PayPal drar den valutan i affären och låter mitt MasterCard sköta omvandlingen, blir mycket närmare verkligheten då.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Fick viven igår... fick inte borra i väggarna för frugan (det var något med att barnen sov).

Permalänk
Medlem

@Fonus:

Konstigt hur vissa prioriterar

Min 6 April order är nu "in process" så hoppas på leverans nästa vecka
Konstigt dock hur det är folk som beställde 29 Februari som fortfarande inte fått sina.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

En sak jag starkt kan rekommendera är någon form av mjuk matta att ha som underlag för längre spelpass.

Efter fyra timmar igår kväll så fick jag ge upp pga fotsmärtor, denna morgon blev det en tur till Jula och inköp av något jag aldrig trodde att jag skulle köpa...Yogamattor.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Får köra Mellanöstern stil i vardagsrummet, bye bye soffa och soffbord.

fick inte med nån HDMI kabel

Permalänk

Äntligen fick man leveransmailet från DHL, hemsk väntan

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem

Beställde 8:e april. Pengarna reserverades 26:e april och idag försvann reservationen. Antar att det blivit något fel och hoppet om att få leverans inom kort försvann därmed.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Beställde 8:e april. Pengarna reserverades 26:e april och idag försvann reservationen. Antar att det blivit något fel och hoppet om att få leverans inom kort försvann därmed.

Tror inte du behöver oroa dig, reservationen släpps automatiskt av banken. Samma hände mig några dagar innan de skickade och många andra på reddit också. Ha kvar pengar på kontot bara...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Har ett problem med min VIVE. Ibland när jag spelat ett tag kan den högra skärmen börja blinka snabbt och oregelbundet likt ett rött sken. Detta felet visas inte på den vänstra skärmen. När jag startar om VIVEN försvinner problemet. Detta händer helt random och förstår inte vad problemet kan vara. Har också ett problem med att den högra skärmen är ljusare vilket är tydligt i mörka förhållanden.

Visa signatur

CPU: i7-5930K GPU: 2x 1080 TI SLI MODERKORT: ASUS X99-DELUXE

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde2:

Har ett problem med min VIVE. Ibland när jag spelat ett tag kan den högra skärmen börja blinka snabbt och oregelbundet likt ett rött sken. Detta felet visas inte på den vänstra skärmen. När jag startar om VIVEN försvinner problemet. Detta händer helt random och förstår inte vad problemet kan vara. Har också ett problem med att den högra skärmen är ljusare vilket är tydligt i mörka förhållanden.

Har ett något liknande problem... Men min vive blinkar när jag sätter igång den. Drar jag ut och sätter i hdmi kabeln igen brukar den gå igång. Har förövrigt också en skärm (den vänstra) som är mycket ljusare i mörka förhållanden. (Man ser "mura" väldigt tydligt medan den högra skärmen ser väldigt bra ut.

Permalänk
Skrivet av Jaw_B:

Har ett något liknande problem... Men min vive blinkar när jag sätter igång den. Drar jag ut och sätter i hdmi kabeln igen brukar den gå igång. Har förövrigt också en skärm (den vänstra) som är mycket ljusare i mörka förhållanden. (Man ser "mura" väldigt tydligt medan den högra skärmen ser väldigt bra ut.

Låter lite oroväckande att många verkar ha detta problem! Delge gärna om/hur du löser det. Tack.

Permalänk
Skrivet av Gladaminer:

Låter lite oroväckande att många verkar ha detta problem! Delge gärna om/hur du löser det. Tack.

https://developer.valvesoftware.com/wiki/SteamVR/Troubleshoot...
Där har du redan rotat förstår jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Har ett något liknande problem... Men min vive blinkar när jag sätter igång den. Drar jag ut och sätter i hdmi kabeln igen brukar den gå igång. Har förövrigt också en skärm (den vänstra) som är mycket ljusare i mörka förhållanden. (Man ser "mura" väldigt tydligt medan den högra skärmen ser väldigt bra ut.

Jag förstår som att det är den skärmen som är ljusare och uppvisar mura som är den korrekta. Får se hur jag går tillväga med detta, verkar vara skärmen som är defekt och inte ett mjukvarufel. Men vad jag förstår lider ett antal headset av detta problemet. Däremot att den högra skärmen börja blinka snabbt och oregelbundet (rött sken) efter en tids spelande verkar mer ovanligt och kan bero på mjukvara.

Visa signatur

CPU: i7-5930K GPU: 2x 1080 TI SLI MODERKORT: ASUS X99-DELUXE

Permalänk
Medlem

Beställlde min den 7/3, befinner sig på Arlanda atm. Får den gissningsvis nästa vecka! Behöver dock invänta Pascal släppet innan jag kan börja använda den

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde2:

Jag förstår som att det är den skärmen som är ljusare och uppvisar mura som är den korrekta. Får se hur jag går tillväga med detta, verkar vara skärmen som är defekt och inte ett mjukvarufel. Men vad jag förstår lider ett antal headset av detta problemet. Däremot att den högra skärmen börja blinka snabbt och oregelbundet (rött sken) efter en tids spelande verkar mer ovanligt och kan bero på mjukvara.

Varför tror du den ljusare skärmen är korrekt? Htc skall ju dessutom gjort ganska mycket väsen av sina "anti-mura" lösningar. Misstänker snarare att det är denna som fått frispel på den ena skärmen. Har en liten förhoppning om att en ny firnware skulle kunna lösa det. Har även en ticket hos HTC ang detta. Men de har inte givit ett jätteproffsigt intryck än så länge... (Långsamma svarstider och frågor som tycks vara automatöversatta till engelska att svara på)

Permalänk
Medlem

Jävlar, de kom för att leverera den idag men jag var inte hemma, sjukt snabb transport! Tar emot den på fredag istället. Behöver bara kirra GPU, ljusststativ och kameramounts så blir det prima.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB