Neat Corporation: "Utvecklarnas ansvar att du inte kräks i VR"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Om jag vill göra detta nu så verklighetstroget som jag kan, utan konsekvenser för vem jag skjuter eller vad spränger, när jag inte tror på religion... vad gör jag då?

Uppsöker en psykolog?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av AMD-Hippie:

Korrekt!

Folk betänker inte att med dessa VR-headset så har man en skärm extremt nära ögonen, närmare än vad personer har en bok som de läser. Givetvis kommer det ta ut sin rätt på ögonen. Men Holodeck skulle inte ge sådana problem.

Skärm nära ögat kan vara skadligt, men inte på det sättet du verkar tro. Skärmen i sig skadar inte ögat.

Problemet uppstår när folk spenderar väldigt många timmar vid en skärm, tills dess att ögat inte tränas lika mycket som om du skulle kolla runt i den riktiga världen - Som i sin tur gör att du får försämrad syn.

Edit:
Ett annat faktum är att skärm inne i VR inte kan jämföras med en vanlig skärm. De fungerar väldigt olika, speciellt för ditt öga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gummybearkiller:

Hur gammal är Du? Inget ont menat .
När jag var yngre så träffades folk varje dag efter skolan och jobb. Man spelade fotboll och hittade på en massa saker.
Idag går verkligheten för unga mot att sitta och spela spel online och vara på Facebook osv istället för att komma ut och aktivera sig.
VR är ännu ett steg mot att leva i en virtuell verklighet.
Jag tycker att det är synd att det blivit så.
Jag har tom arbetskamrater i 25 års åldern som stannar hemma från jobb för att kunna vara i sin verklighet online och vara med sina "vänner" där och spela .
De stannar inne och spelar all vaken tid .
Internet i all ära men det skapar en stor flykt från verkligheten.
Nu säger jag inte att alla är sådana men bristen på andra aktiviteter som fritidsgårdar och liknande gör att ungdomar i stor utsträckning bara träffar vänner online.
Spelen är skoj men är just bara spel.
Nu ska jag ta ut min hoj och köra en runda och träffa vänner. Naturen börjar lukta gott nu så det är underbart.
Peace.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah den eviga generationsfrågan. "Ni gör inte som vi gjorde på min tid och jag tycker det är fel"

Permalänk
Medlem
Skrivet av FANTEN:

hehe. Jag ser en ökad efterfrågan efter testare med anlag för åksjuka.

Jepp, det hoppas jag på. Jag har själv någon form av balansproblem (troligen kraftigt psykiskt förstärkt pga en otrevlig upplevelse i en karusell pga en förbannad idiot till operatör för ca 10 år sedan), och avvaktar med VR tills folk med åksjuka har lämnat sina synpunkter. Som artikeln säger så är det förstås upp till utvecklarna också, så det kommer skilja per spel, men som sagt - jag avvaktar.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att komplettera VR seten med följande tillbehör
Kräkpåse SicSac
samt
Postafen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Uppsöker en psykolog?

En vettig psykolog skulle säga att VR kan vara berikande och stimulerande. Hjärnan kör för övrigt själv liknande simuleringar under REM-sömn, dock i princip helt utan egenkontroll såvida man inte ger sig in på lucid dreaming.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Det är väl bara att komplettera VR seten med följande tillbehör
Kräkpåse SicSac

Ja, man verkar ju t.om kunna återanvända den så det blir inte så mycket extrakostnad.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood:
Det är inte alls samma sak, VR är obefintligt nisch jämfört med 3D TVs, och har inget användningsområde hos privatpersoner då spel/program till VR kommer vara nonexistent. pga hög kostnad, krav på dyr hårdvara för att driva den. Och att utvecklare skulle gå bankrutt på minsta lilla projekt utan backning av investerare. Som kommer dra sig ur fort som bara den då Facebook/HTC/Steam redan har cashat in på PR, mjukvaran kommer aldrig ge något tillbaka i vinst.

Folk som säger att VR är här för att stanna är tragiska. Om VR stannar här, kommer VR aldrig bli något någonsin.

I dagsläget har VR enbart militära applikationer. Det är där utvecklingen huvudsakligen kommer att ske, inte i den privata sektorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Uppsöker en psykolog?

Tror VR set är billigare i längden

Skrivet av backfeed:

En vettig psykolog skulle säga att VR kan vara berikande och stimulerande. Hjärnan kör för övrigt själv liknande simuleringar under REM-sömn, dock i princip helt utan egenkontroll såvida man inte ger sig in på lucid dreaming.

Har redan lagt ca 20kkr på en ny säng, och jag har märkt att jag drömmer om roligare saker, men kontrollerna för dessa drömmar är bara usla. Svarstiden är hemsk, om den ens svarar. Blured vision är alldeles för hög och jag blir ibland illamående när man tänker på hur knäppa drömmar man kan ha.

Så jag tror VR blir typ samma kostnad, men betydligt enklare att kontrollera
(förhoppningsvis mindre illamående också)

Permalänk
Medlem

Så länge de gör spyan virtuell är det ju bara att torka pixlarna från munnen boota om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Ah den eviga generationsfrågan. "Ni gör inte som vi gjorde på min tid och jag tycker det är fel"

Jag får nog delvis hålla med personen som gjorde det uttalandet. Jag ser föräldrar som tar 'selfies' på lekplatser, badhus osv för att visa upp på sociala medier hur "kul" de har, istället för att vara med sina barn. Det börjar bli allt vanligare att folk tar fram sina mobiler och tar foton på olycksplatser och blockerar trafiken (även utryckningsfordonen). Det är en oroväckande utveckling. Inte bara det att det är en säkerhetsrisk, det är också fruktansvärt respektlöst för olycksoffren (samtidigt gnälls det om den privata integriteten och all övervakning). Barn sitter och grejar med sina mobiler istället för att leka med varandra. Det är dessa barn som ska ta över efter oss. Vad har de för förebilder? Många barn har ingen vuxen att prata med för att deras föräldrar är så självupptagna i sina digitala liv. Vi håller på att fly undan från allting som gör oss mänskliga.

Media är idag experter på att göra folk oroliga, eftersom de kan rikta sin agenda direkt till dem via alla sociala medier. Ju mer folk spenderar tid i sin digitala värld, desto mer stressade, oroliga och splittrade blir dem. Mobbing (aka "näthat") är idag ett lika stort problem på internet som det är i 'verkligheten', och man börjar lägga allt mer resurser på att komma åt problemet. Som vanligt jobbar man i helt fel ände. Man sätter förbud för vissa betéenden på internet, men glömmer att det hade varit enklare om folk bara kom ut och träffades lite mer istället.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

En vettig psykolog skulle säga att VR kan vara berikande och stimulerande. Hjärnan kör för övrigt själv liknande simuleringar under REM-sömn, dock i princip helt utan egenkontroll såvida man inte ger sig in på lucid dreaming.

En vettig psykolog skulle säga att en önskan om att skjuta och spränga saker utan konsekvenser är någon form av psykisk ohälsa.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

@Varg:
En fråga skrev du ovanstående inlägg med Smoke signals?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

@Metroid:
En fråga skrev du ovanstående inlägg med Smoke signals?

Nej, jag skrev det med min dator. Jag förstår vart du vill komma, men du missar nog poängen i mitt inlägg. Det är inte en fråga om att vi ska sluta använda datorer eller annat helt och hållet, utan bara försöka begränsa det.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Jag har sagt det tidigare. De måste manipulera bild signalen på något sätt så att att sinnet får något slags koppling till den riktiga verkligheten.

Något slags wireframe representation av verkligheten som körs ett visst fps sammanfogat med den vanliga bilden. Ungefär som "subliminal messages".

Psykiater eller kognitiva psykologer har säkert nått liknande tricks de kan använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag får nog delvis hålla med personen som gjorde det uttalandet. Jag ser föräldrar som tar 'selfies' på lekplatser, badhus osv för att visa upp på sociala medier hur "kul" de har, istället för att vara med sina barn. Det börjar bli allt vanligare att folk tar fram sina mobiler och tar foton på olycksplatser och blockerar trafiken (även utryckningsfordonen). Det är en oroväckande utveckling. Inte bara det att det är en säkerhetsrisk, det är också fruktansvärt respektlöst för olycksoffren (samtidigt gnälls det om den privata integriteten och all övervakning). Barn sitter och grejar med sina mobiler istället för att leka med varandra. Det är dessa barn som ska ta över efter oss. Vad har de för förebilder? Många barn har ingen vuxen att prata med för att deras föräldrar är så självupptagna i sina digitala liv. Vi håller på att fly undan från allting som gör oss mänskliga.

Media är idag experter på att göra folk oroliga, eftersom de kan rikta sin agenda direkt till dem via alla sociala medier. Ju mer folk spenderar tid i sin digitala värld, desto mer stressade, oroliga och splittrade blir dem. Mobbing (aka "näthat") är idag ett lika stort problem på internet som det är i 'verkligheten', och man börjar lägga allt mer resurser på att komma åt problemet. Som vanligt jobbar man i helt fel ände. Man sätter förbud för vissa betéenden på internet, men glömmer att det hade varit enklare om folk bara kom ut och träffades lite mer istället.

Välkommen till den digitala åldern

Det är inget fel i att spendera sin tid digitalt. Att hålla kontakt med vänner digitalt
Detta bevisar bara hur gammal och bakåtsträvande du är och hur lika du är alla andra generationer före dig som inte förstår sig på alla nymodigheter och vill ha det som det "alltid" var innan.

Telefon? Jaha så nu pratar ni via telefonen hela dagarna istället för att gå ut och träffas i verkligheten, ni förlorar kontakten med människan!
Radio? vad är detta för skit? en gubbe som pratar genom en låda? Nej på min tid läste man tidningar och böcker!
TV? Alla bara sitter och kollar på tv dygnet runt och gör inget annat, tänk på barnen!
Rockmusik? Satans påfund! Hur kan barn lyssna på sånt, det förstör deras liv och alla håller på med droger och dyrkar djävulen. Dessa barn ska vara framtidens förebilder!

Va konstigt att allt har varit bättre innan? Kanske vi ska gå tillbaka till stenåldern för det måste varit bäst o leva vid den tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Välkommen till den digitala åldern

Det är inget fel i att spendera sin tid digitalt. Att hålla kontakt med vänner digitalt
Detta bevisar bara hur gammal och bakåtsträvande du är och hur lika du är alla andra generationer före dig som inte förstår sig på alla nymodigheter och vill ha det som det "alltid" var innan.

Telefon? Jaha så nu pratar ni via telefonen hela dagarna istället för att gå ut och träffas i verkligheten, ni förlorar kontakten med människan!
Radio? vad är detta för skit? en gubbe som pratar genom en låda? Nej på min tid läste man tidningar och böcker!
TV? Alla bara sitter och kollar på tv dygnet runt och gör inget annat, tänk på barnen!
Rockmusik? Satans påfund! Hur kan barn lyssna på sånt, det förstör deras liv och alla håller på med droger och dyrkar djävulen. Dessa barn ska vara framtidens förebilder!

Va konstigt att allt har varit bättre innan? Kanske vi ska gå tillbaka till stenåldern för det måste varit bäst o leva vid den tiden

Glöm för guds skull inte TV-spel!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Glöm för guds skull inte TV-spel!

Det var för hemskt för att nämna, tv-spel gjorde en hel generation till massmördare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

En vettig psykolog skulle säga att en önskan om att skjuta och spränga saker utan konsekvenser är någon form av psykisk ohälsa.

Haha. Om man är psykiskt sjuk och har fantasier om att göra det i verkligheten så är det en annan sak. En psykolog som inte kan avgöra skillnaden är ingen vettig psykolog. Men även i ett sådant fall kan det vara förhindrande - får man göra det virtuellt så kan lusten att göra det i verkligheten minska eller försvinna. Men har någon verkligen bestämt sig för att göra det så kan den virtuella formen förstås missbrukas som en form av träning, visst.

Oftast är påståenden om potentiella risker kraftigt överdrivna, eggat av individer med svår moralpanik som är väldigt dåligt insatta.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spawnbadboy:

Det var för hemskt för att nämna, tv-spel gjorde en hel generation till massmördare

Jepp, och innan dess var det tv...

Ärligt...de enda som faktiskt har dödat pga fantasi är koranen och bibeln..kanske nån annan religiöst skriven bok också..

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag får nog delvis hålla med personen som gjorde det uttalandet. Jag ser föräldrar som tar 'selfies' på lekplatser, badhus osv för att visa upp på sociala medier hur "kul" de har, istället för att vara med sina barn. Det börjar bli allt vanligare att folk tar fram sina mobiler och tar foton på olycksplatser och blockerar trafiken (även utryckningsfordonen). Det är en oroväckande utveckling. Inte bara det att det är en säkerhetsrisk, det är också fruktansvärt respektlöst för olycksoffren (samtidigt gnälls det om den privata integriteten och all övervakning). Barn sitter och grejar med sina mobiler istället för att leka med varandra. Det är dessa barn som ska ta över efter oss. Vad har de för förebilder? Många barn har ingen vuxen att prata med för att deras föräldrar är så självupptagna i sina digitala liv. Vi håller på att fly undan från allting som gör oss mänskliga.

Media är idag experter på att göra folk oroliga, eftersom de kan rikta sin agenda direkt till dem via alla sociala medier. Ju mer folk spenderar tid i sin digitala värld, desto mer stressade, oroliga och splittrade blir dem. Mobbing (aka "näthat") är idag ett lika stort problem på internet som det är i 'verkligheten', och man börjar lägga allt mer resurser på att komma åt problemet. Som vanligt jobbar man i helt fel ände. Man sätter förbud för vissa betéenden på internet, men glömmer att det hade varit enklare om folk bara kom ut och träffades lite mer istället.

Det finns och har alltid funnits idioter, i alla tidsåldrar. Blockering av trafik vid olyckor är inget nytt, av samma skäl som alltid (dvs nyfikenhet eller morbid fascination), men ja, respektlös fotografering eller filmning har tillkommit tyvärr. Oroväckande? Inte alls, men om det gick att förhindra så vore det bra.

Korkade föräldrar har också funnits i alla tider - ibland kan man tycka att det borde krävas licens för att få skaffa ungar...

Det finns helt klart de som inte klarar av att "leva digitalt", men beroenden av olika slag är heller inget nytt.

All ny teknik (eller bredare sagt; uppfinningar) kan alltid användas till både gott och ont. Att undvika ny teknik (eller vad annat som helst som inte funnits förut) för att det har eller potentiellt kan ha dåliga sidor är inte hållbart. Ok, undantag: något som i princip enbart har dåliga sidor, förstås.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Så vi som mår illa annars, utan VR är inte utvecklarnas fel/ansvar?

Permalänk
Medlem

@Varg:
Jag fattar vad du menar och jag håller med dig man behöver inte vara uppkopplad hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Just därför är VR en fluga precis som 3D på TV.

Tekniken är inte mogen hur mycket det än skrivs om VR idag just p.g.a. att stora företag som satsat mycket pengar på detta som funnits sedan 90-talet står bakom.

Nej bara Holodeck skulle jag kalla riktig VR!

Skrivet av Selo:

Håller med, vet inte varför det kallas VR alls. Är bara skärmar nära ögonen. Du befinner dig inte i världen.
Holodeck eller en värld ala Matrix är VR.

Är mer intresserad av teknik som google glass eller microsoft hololens

Har någon av er provat Vive?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag får nog delvis hålla med personen som gjorde det uttalandet. Jag ser föräldrar som tar 'selfies' på lekplatser, badhus osv för att visa upp på sociala medier hur "kul" de har, istället för att vara med sina barn. Det börjar bli allt vanligare att folk tar fram sina mobiler och tar foton på olycksplatser och blockerar trafiken (även utryckningsfordonen). Det är en oroväckande utveckling. Inte bara det att det är en säkerhetsrisk, det är också fruktansvärt respektlöst för olycksoffren (samtidigt gnälls det om den privata integriteten och all övervakning). Barn sitter och grejar med sina mobiler istället för att leka med varandra. Det är dessa barn som ska ta över efter oss. Vad har de för förebilder? Många barn har ingen vuxen att prata med för att deras föräldrar är så självupptagna i sina digitala liv. Vi håller på att fly undan från allting som gör oss mänskliga.

Media är idag experter på att göra folk oroliga, eftersom de kan rikta sin agenda direkt till dem via alla sociala medier. Ju mer folk spenderar tid i sin digitala värld, desto mer stressade, oroliga och splittrade blir dem. Mobbing (aka "näthat") är idag ett lika stort problem på internet som det är i 'verkligheten', och man börjar lägga allt mer resurser på att komma åt problemet. Som vanligt jobbar man i helt fel ände. Man sätter förbud för vissa betéenden på internet, men glömmer att det hade varit enklare om folk bara kom ut och träffades lite mer istället.

Förstår din poäng, men samtidigt är det nog inte rätt att sträva vid att inte göra någon förändring. Man måste göra misstag för att lära sig av dem, och att vi har gått för långt nu, är definitivt inga tvivel om. Men det är heller ingen "lösning" att göra allt som för forntida-dar... Just det var min poäng tidigare, att det är inget fel att ta hojen ut en sväng, eller att ta VR headsetet ut en sväng. Om något är nog VR headsetet mer miljövänligt än hojen, men låt oss ignorera det.

Det som är det farliga här är att bara göra... en, av dessa alternativen. Att låsa in sig och bara sitta med datorn är "minst lika farligt" som att låsa sig ute och bara köra runt "luffar stil" och inte göra något vettigare än att hänga i baren, vid gatuköket eller liknande.

Fördelen med moderna tiden är dock att allt, och jag menar allt som ungarna gör, blir ett minne, där föräldrarna kan sitta om 20-30 år och titta på alla filmer och saker och minnas. Men samtidigt så vill man inte minnas den olyckan där någon brann inne heller... så problemet är att vi måste veta gränsen.

Vi är alla barn i den digitala åldern dock... oavsett om det är 15, 50 eller 100-åringen. Vilken gör att vi alla lär oss den hårda vägen hur mycket problem man kan få i den världen också. Hade en arbetskollega som fyllde år idag, och första hon gör är att fotografera tårtan... vem trodde att det skulle vara något en 46-åring gör för 10 år sedan?
Och "största problemet" här är att alla misstag finns på film... så vi visar verkligen den mänskliga faktorn. Detta är något som inte alla klarar av att hantera.

Skrivet av Varg:

En vettig psykolog skulle säga att en önskan om att skjuta och spränga saker utan konsekvenser är någon form av psykisk ohälsa.

Tror jag inte. En psykolog som dock har en patient som inte bryr sig om att det får konsekvenser är dock en helt annan sak.
Är en skillnad på att vilja ha kul, och att inse att jag inte kan göra dumma/roliga saker för det får konsekvenser eller kan/kommer skada andra, och därför väljer att inte göra det, mot att bara göra det, oavsett.

Så länge den spärren finns, så har du "svensson". När den spärren går snett så har du folk som spränger granater vid bostadshus, skjutningar/mördare och andra dumma händelse, som tyvärr har hänt i Malmö på senaste. Du får även personer som tex "Martin Trenneborg" och den stackars kvinnan i bunkern, eller John Ausonius, "Lasermannen".

Så länge du förstår att det är en VR, spel, och just inte har konsekvenser (i den skalan då), så ser jag ingen fara. Det är när du inte inser att verkligheten har konsekvenser och påverkar andra som jag hade blivit orolig. Sen förstår jag att mobbning online sker det också, folk störar sig på nätet också, där syftet inte är att spela, utan att jävlas så mycket det går med alla andra. Då... är nog en psykolog också en bra ide. Men då är det för att spärren som ska hindra dig från att göra konsekvenser för andra som inte riktigt fungerar.

Tycker du ska ta några vänner och sätta er i soffan med en handkontroller och testa "Goat simulator". Det är fullständigt löjligt, helt idiotiskt och totalt meningslöst... men ack så roligt. Just poängen att man kan ha kul, stångande en bil, göra roliga stunt-tricks är riktigt kul ibland. Betyder inte att jag skulle vilja se det i verkligheten dock...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Acegikmo:

Har någon av er provat Vive?

Behöver inte prova det för att förstå att det inte är något speciellt. Spel blir inte roligare för att man kör dem i VR. Men visst i flygsimulatorer har de sin användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Behöver inte prova det för att förstå att det inte är något speciellt. Spel blir inte roligare för att man kör dem i VR. Men visst i flygsimulatorer har de sin användning.

.. och i bilsimulatorer.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Behöver inte prova det för att förstå att det inte är något speciellt. Spel blir inte roligare för att man kör dem i VR. Men visst i flygsimulatorer har de sin användning.

Det är precis tvärtom - bara de som har testat förstår att det är något speciellt
Jag vet hur det känns att inte ha testat, jag minns hur ointresserad jag var av VR. Allt det förändrades när jag provade Vive på GDC förra året.
Vi har demoat för en hel del VR-skeptiker, de har till 100% ändrat sig efter de har provat Vive.

Permalänk
Skrivet av anon114264:

Behöver inte prova det för att förstå att det inte är något speciellt. Spel blir inte roligare för att man kör dem i VR. Men visst i flygsimulatorer har de sin användning.

Tack för att du bevisar att VR är dåligt, speciellt när du inte testat det. Mycket uppskattat!

Permalänk

Jag tror nog, liksom utvecklarna av VR tekniken vet, att detta är bara första steget, en prototyp och ett litet smakprov om marknaden är mogen. Ne, finns många brister i detta och vi är nog alla enade om det. Nästa steg är helt enkelt att koppla in en kabel rätt in i skallbenet, och det är också det ultimata för hela samhällets ide.

Allt började för flera hundra år sedan... Man skulle gå till kyrkan och lyssna på berättelser som om man vore 5år. Detta var helt enkelt för att folket skulle hålla käft. Lite senare kom radion, efter det kom TVn som har varit en stor framgång. Men det finns vissa människor som fortfarande insisterar på att leva sina liv... vilket naturligtvis inte är bra för makthavarna. Man har länge försökt få bukt på problemet. I USA körde man runt med helikoptrar och kidnappade folk, körde upp en attrapp i röven på dom så att dom skulle dämpa sig. Man kom fram med påhittade brottsfall världen över riktade till människor som man i vissa fall enbart förespådde skulle bli bråkiga för filosofin om ett samhälle. Finns så mycket fall av sådant att när man väl börjar läsa litteraturen så blir man förbluffade (om man inte vet hur det ligger till).

Ne, VR-Neckbone-Injection (VRNI) är det ultimata draget till att få den enskilde individen till att bli helt lam. Dom kommer sluta bry sig om samhället och makthavarna kan göra som dom vill utan att någon egentligen säger ifrån. Vi kommer gå till jobbet, vi tar den lön vi får, vi säljer våra kroppar för att få smaka på vad vi har fått för oss är livets vatten, men i själva verket är porten till helvetet och en evig tröttsam sömn.

Jag kommer ICKE gå nära detta djävulens påfund! ICKE!!!

Visa signatur

Mvh Anders