Lämna tillbaka tangentbord flera månader gammalt?

Permalänk
Medlem

Lämna tillbaka tangentbord flera månader gammalt?

Hej! Mitt tangentbord som jag har haft i 4~~ månader nu gick sönder och vissa knappar slutade fungera.
Kan man lämna tillbaka det eller få nytt?

Vet ej hur länge garanti gäller och hur det fungerar.

Köpte den från webhallen

Permalänk

Varför är tangentbordet sönder? EleGiggle

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevalopo:

Hej! Mitt tangentbord som jag har haft i 4~~ månader nu gick sönder och vissa knappar slutade fungera.
Kan man lämna tillbaka det eller få nytt?

Vet ej hur länge garanti gäller och hur det fungerar.

Köpte den här ifrån

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/231517-q...

Är ju bara o kontakta Webhallen o säga som det är, så kommer det bli en RMA på tangentbordet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Är ju bara o kontakta Webhallen o säga som det är, så kommer det bli en RMA på tangentbordet

Kan man göra det även 3-4 månader efter man köpt det?

Permalänk
Medlem

om felet beror på fabrikationsfel

Ja.

Om tangenterna inte fungerar pga du dunkat det i väggen

Nej.

Visa signatur

PM mig istället för ta de på forumet hittar inget annars

Permalänk
Skrivet av nevalopo:

Kan man göra det även 3-4 månader efter man köpt det?

Om inte annat har du 3 års reklamationsrätt, där butiken har bevisbördan de första 6 månaderna. Ofta är det även garanti på produkter så kontakta butiken och hör hur de kan hjälpa dig.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevalopo:

Kan man göra det även 3-4 månader efter man köpt det?

Så länge du inte gjort sönder det så ja.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Så länge som du inte hanterat produkten på ett sätt som strider mot 1. vad som står i användarhandboken och/eller 2. hur produkter av denna typ normalt bör hanteras så bör du få igenom en reklamation.

Om du reklamerar inom 6 månader efter inköp så måste säljaren visa att du sannolikt är ansvarig för skadan för att slippa åtgärda felet utan kostnad för dig. De följande 30 månaderna (reklamationsrätten är 36 månader) så är det tvärtom du som måste göra troligt att felet beror på en omständighet som förelåg från början (exempelvis konstruktionsfel, materialfel etc.).

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD