Nu funkar ALLA Oculus Rift spel på HTC Vive - även med Vive-kontrollerna! Steg-för-steg guide hittar ni här.

Permalänk
Medlem

Nu funkar ALLA Oculus Rift spel på HTC Vive - även med Vive-kontrollerna! Steg-för-steg guide hittar ni här.

Glada nyheter för alla oss HTC Vive ägare!

Råkade för en stund sen gå in på ReVive-projektets hemsida och nu under kvällen har LibreVR uppdaterat ReVive till version 0.4, som gör att samtliga Rift spel som finns på Oculus Home, även går att spela på HTC Vive

Dessutom kan man nu använda Vive-kontrollerna, som alltså ska emulera Oculus Touch-kontrollerna i spelen, istället för en handkontroll. Helt galet egentligen att grabbarna har lyckats!

Det går givetvis att spela med vanliga gamepads också såsom XBOX One och Xbox 360 (eller med PS4 kontroll som jag också testat, med hjälp av DS4Windows, som emulerar en Xbox-kontroll).

Hursomhelst, har hitintills bara provat Luckys Tale, med både PS4 kontroll och med Vive-kontrollerna och det är ett gaaalet kul och vackert spel! Lite häftigt också att styra gubben, hoppa, snurra mm med Vive-kontrollerna.

Ska testa fler spel under morgondagen (måndag) men LibreVR skriver själv i senaste Readme-filen att alla spel ska fungera nu med Vive!

Tänkte jag ska göra det lite enklare för er, så här kommer lite hjälp på traven för att komma igång med Luckys Tale, och detta fungerar tydligen likadant för alla spel. :

1. Installera Oculus Home programmet på denna länk (välj Start Download). Installera och gå igenom alla steg, skapa ett konto men skippa det sista med kalibreringen av Rift (för den har ni ju ändå inte).

2. Inne i Oculus Home, gå in på Settings (kugghjulet högst upp till höger). Välj General i fliken till vänster, och bocka i rutan "Unknown Sources". OBS detta är viktigt att göra!

3. Gå sedan på menyn Store (butik) och där hittar ni alla spelen. Luckys Tale är gratis då det ska ingå med Riften. Installera spelet men starta det inte.

4. Ladda ner Revive Injector, länken till nerladdning hittar ni här: Revive Injector 0.4 till tex. skrivbordet, och extrahera .zip filen. I den extraherade mappen hittar ni en fil som heter ReviveInjector.exe och en mapp som heter Revive. Dessa två ska läggas in i respektive spel-mapp som ni installerar från Oculus Home.

5. Kopiera filen ReviveInjector.exe och mappen Revive där Luckys Tale är installerat. På min dator ligger Luckys Tale installerat under "C:\Program Files\Oculus\Software\playful-luckys-tale". Släng bara in filen ReviveInjector.exe och mappen Revive just i denna mapp.

6. Starta SteamVR och se till att både headsetet, kontrollerna och Lighthouse stationerna är igång och syncade (allt är grönt). Men sätt inte på dig headsetet ännu...

7. Se till att Oculus Home är igång, men minimera gärna fönstret då det inte behövs.

8. Gå in i mappen "C:\Program Files\Oculus\Software\playful-luckys-tale" via utforskaren.

9. Dra filen LT.exe över ReviveInjector.exe och släpp. Spelet startar och nu kan du njuta av Luckys Tale på din Vive!

Alltså, alla Oculus spel fungerar på samma sätt och startas på samma sätt. Man drar helt enkelt *.exe-filen för spelet över filen ReviveInjector.exe. Endast Project Cars har ett annat tillvägagångssätt för att startas på Vive, och den infon hittar ni i samma Readme-fil, på länken längst ner i detta inlägg.

OBS 1: I Windows 10, första gången man drar LT.exe över ReviveInjector.exe och startar spelet så får man en Windows-varning. Välj "mer information" och klicka på "starta ändå/öppna ändå". Detta meddelande dyker bara upp en gång, och jag har inte sett det sen dess.

OBS 2: Får ni ett felmeddelande "Error: Entitlement Check" inne i spelet direkt när det startats, så åtgärdas detta genom att starta om datorn en gång, och sedan köra steg 6 till 8 igen. Alltså, starta om Windows, starta upp SteamVR, Oculus Home och sedan starta spelet igen.
Jag fick exakt det error-meddelandet, men efter en reboot så dök det aldrig upp igen!

Jag tänkte fortsätta uppdatera denna tråd med hur det går med att köra andra Rift spel på min Vive under morgondagen. Har som sagt bara hunnit testa Luckys Tale en kort stund och jag blev helt lyriskt över hur ballt och snyggt det är!

Länkar:
ReVive projektets hemsida och senaste Readme-filen hittar ni här: ReVive Readme

Stavfel
Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som känner att ironin och skadeglädjen är total över Facebook, Palmer Luckey och deras Oculus Rift VR premiär? 😂

Sedan Facebook köpte upp Oculus Rift projektet så går allt åt skogen, får jag en känsla av! Oculus var ju först med att hypa upp VR för PC, släppte tidiga Development Kits till utvecklare och betatestare, skröt om massa exklusiva Rift titlar på mässor, och de skulle totalt krossa alla rival och såklart också nykomlingen HTC Vive. Redan vid förbokningar i fjol fanns flera exklusiva titlar att ladda ner på Oculus Home. Vive hade ingen chans på VR marknaden, vem du än frågade.

Folk förbokade Oculus Rift rekordsnabbt, hostade upp drygt 6500kr redan innan årsskiftet och alla var lovade att få de i slutet på mars eller i början på april. HTC Vive, som kostar ca 2000kr mer, började med förbokningarna den sista februari och skulle börja skeppas i april.

April kom och Vive började skeppas till tidiga förbokande kunder. Leveransstrul blev ett faktum men sakta började folk få sina enheter, och min Vive landade hemma den 13e april.

I Oculus Rifts läger var det dock värre. I princip ingen som hade förbokat sina enheter har än idag fått dom 😂 Det skylls på problem i fabrikerna, bristande kvalitet på komponenter såsom linser, brist på delar och leveransproblem. Man skyller även på Microsoft då det saknas spelkontroller (som ska ingå i paketet) och däremed uteblir leveranser från fabrik.

Nyligen gick Oculus med gamnacke ut om att kunder som förbokat sina Rift kommer att få vänta till tidigast slutet på maj, juni och kanske juli eller senare. I samma veva sitter alltfler glatt och lirar sina Vive

Och på det hela så släpptes en inofficiell patch igår kväll, utav en duktig oberoende programmerare, som gör att precis alla exklusiva Oculus Rift titlar (som redan finns ute att köpa/ladda ner gratis) nu går att köra på HTC Vive enheter, även med de medföljande trådlösa Vive kontrollerna (!!!). Detta, innan ens Rift-ägare får möjlighet att prova sina enheter

Jag tror inte riktigt att Facebook och grabbarna är så glada för tillfället... 😂😂😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Så många fel i ditt senaste inlägg att jag inte ens orkar räkna upp dem.
Utan Palmer och Oculus hade du inte suttit med en Vive i handen nu kan jag nästan garantera.
För egen del hoppas jag att så många olika typer av VR plattformar som möjligt blir framgångsrika då det är ett måste för att intresset och den utveckligen som fortfarande krävs ska hålla i sig.

Jag gillar inte exklusivt innehåll och tror att det skadar mer än vad det hjälper men med tanke på din attityd hoppas jag att de hindrar Vive användare att komma åt Oculus home så snart som möjligt.

Permalänk
Medlem

Det är svårt att inte tycka att det är coolt att konsumenter med eget driv utvecklat detta och delar med sig gratis till communityn. När ett stort bolag som har pengar som bara går att fantisera om försökt låsa det för "fel" typ av konsumenter.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Salcin74:

Så många fel i ditt senaste inlägg att jag inte ens orkar räkna upp dem.
Utan Palmer och Oculus hade du inte suttit med en Vive i handen nu kan jag nästan garantera.
För egen del hoppas jag att så många olika typer av VR plattformar som möjligt blir framgångsrika då det är ett måste för att intresset och den utveckligen som fortfarande krävs ska hålla i sig.

Jag gillar inte exklusivt innehåll och tror att det skadar mer än vad det hjälper men med tanke på din attityd hoppas jag att de hindrar Vive användare att komma åt Oculus home så snart som möjligt.

Du vet att Valve började jobba på VR långt innan Palmer ?

Roligt att det funkar med vive, fine för gratis spelen men tycker absolut inte man ska handla från oculus store och deras försök till exklusivitet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Salcin74:

Så många fel i ditt senaste inlägg att jag inte ens orkar räkna upp dem.
Utan Palmer och Oculus hade du inte suttit med en Vive i handen nu kan jag nästan garantera.
För egen del hoppas jag att så många olika typer av VR plattformar som möjligt blir framgångsrika då det är ett måste för att intresset och den utveckligen som fortfarande krävs ska hålla i sig.

Jag gillar inte exklusivt innehåll och tror att det skadar mer än vad det hjälper men med tanke på din attityd hoppas jag att de hindrar Vive användare att komma åt Oculus home så snart som möjligt.

Missförstå mig inte. Tycker också att konkurrens inom VR är bra och gynnande för alla. Absolut inget fel på Rift och det har också många fördelar, så jag klankar absolut inte ner på Riften eller så. Jag velade själv ett tag mellan Vive och Rift men valde till slut Vive efter massa förhandstittar och previews. Rift kommer säkert bli grymt, och en dag kanske kag sitter med en Rift också vid sidan av min Vive.

Det jag däremot tycker är ironiskt är just den biten med exklusiva titlar. Jag är emot det. Det gynnar ingen i slutändan. De borde slopa det och förr eller senare blir de kanske tvungna. Just därför känner jag skadeglädjen för tillfället.

Rätta mig gärna om det jag skrivit fel. Jag är inte superpåläst men det är den uppfattningen och infon jag har. Ber om ursäkt om något inte stämmer... men faktum kvarstår ju

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Är det bara jag som känner att ironin och skadeglädjen är total över Facebook, Palmer Luckey och deras Oculus Rift VR premiär? 😂

Sedan Facebook köpte upp Oculus Rift projektet så går allt åt skogen, får jag en känsla av! Oculus var ju först med att hypa upp VR för PC, släppte tidiga Development Kits till utvecklare och betatestare, skröt om massa exklusiva Rift titlar på mässor, och de skulle totalt krossa alla rival och såklart också nykomlingen HTC Vive. Redan vid förbokningar i fjol fanns flera exklusiva titlar att ladda ner på Oculus Home. Vive hade ingen chans på VR marknaden, vem du än frågade.

Folk förbokade Oculus Rift rekordsnabbt, hostade upp drygt 6500kr redan innan årsskiftet och alla var lovade att få de i slutet på mars eller i början på april. HTC Vive, som kostar ca 2000kr mer, började med förbokningarna den sista februari och skulle börja skeppas i april.

April kom och Vive började skeppas till tidiga förbokande kunder. Leveransstrul blev ett faktum men sakta började folk få sina enheter, och min Vive landade hemma den 13e april.

I Oculus Rifts läger var det dock värre. I princip ingen som hade förbokat sina enheter har än idag fått dom 😂 Det skylls på problem i fabrikerna, bristande kvalitet på komponenter såsom linser, brist på delar och leveransproblem. Man skyller även på Microsoft då det saknas spelkontroller (som ska ingå i paketet) och däremed uteblir leveranser från fabrik.

Nyligen gick Oculus med gamnacke ut om att kunder som förbokat sina Rift kommer att få vänta till tidigast slutet på maj, juni och kanske juli eller senare. I samma veva sitter alltfler glatt och lirar sina Vive

Och på det hela så släpptes en inofficiell patch igår kväll, utav en duktig oberoende programmerare, som gör att precis alla exklusiva Oculus Rift titlar (som redan finns ute att köpa/ladda ner gratis) nu går att köra på HTC Vive enheter, även med de medföljande trådlösa Vive kontrollerna (!!!). Detta, innan ens Rift-ägare får möjlighet att prova sina enheter

Jag tror inte riktigt att Facebook och grabbarna är så glada för tillfället... 😂😂😂

Skickades från m.sweclockers.com

Wow så mycket fel

Det är MASSOR som har fått sin rift, jag har fått en för några veckor sen
Och massa nya rifts skickas ut varenda dag. Gå in på reddit oculus forumet och se för dig själv om du inte tror mig

Det enda som varit är att det är en viss försening pga komponentbrist

Jag kan också hitta på saker. Ingen har fått sin Vive pga att inga betalningar har gått igenom pga fel på transaktionerna hos HTC så ingen har kunnat betala och HTC vägrar fixa felet och cancellerar varenda order

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Wow så mycket fel

Det är MASSOR som har fått sin rift, jag har fått en för några veckor sen
Och massa nya rifts skickas ut varenda dag. Gå in på reddit oculus forumet och se för dig själv om du inte tror mig

Det enda som varit är att det är en viss försening pga komponentbrist

Jag kan också hitta på saker. Ingen har fått sin Vive pga att inga betalningar har gått igenom pga fel på transaktionerna hos HTC så ingen har kunnat betala och HTC vägrar fixa felet och cancellerar varenda order

Å fan, där ser man. Låter ju bra ändå! Har bara läst massa på Reddit och andra sidor och där beklagar de sig över långa förseningar med Rift pga flera saker som gått snett, bland annat det jag nämnt.

Att Vive har förseningar med leveranser är ju inget påhitt heller, de hade stora problem i början men nu börjar de komma ikapp som tur är. Det där med att de cancellerar ordrar hände en del folk, och det ska ju egentligen inte få hända, men alla jag vet har satts tillbaka på samma köplats efter att ha uppdaterat betalningsmetoden.

Hur som helst, jag säger inte att Rift är sämre än Vive. Jag ogillar inte Rift. Verkar som att folk tar det personligt så fort man nämner något Hela mitt inlägg handlar mest om att jag tycker att det är ironiskt med exklusiva titlar som inte blev så exklusiva. Visst kan det bli så att nya uppdateringar kan förstöra Vive-stödet, och Oculus lär jobba hårt på det såklart.

Men just av den anledningen är jag grymt besviken på Oculus, att de försöker låsa in folk till sin egna plattform. Folk som är villiga att betala 500-600kr för tex. spelet EVE ska väl för f-siken kunna få göra det utan att behöva köpa ytterligare ett VR headset, när man redan spenderat över 9000kr på Vive? Det är just segregeringen av Vive vs Rift som kan va en orsak (om någon) till att VR inte blir lika stort som det hade kunnat bli.

Kan de inte hitta bättre metoder på att locka kunder? Tex. skapa fler innovativa kontroller, tex fot-sensorer, gång-plattor mm, så kan de på det viset säkert locka över även Vive-användare utan att behöva låsa spel till just sin headset...

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Hmm så occulus rift ägare får betala 7000 för luckys tale medan Vive ägarna kan pirata gratis

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Skadeglad? För att de fördubblat den användarbas som köper spel från deras plattform? Oculus har aldrig velat att deras spel ska vara Rift-exklusiva, bara exklusiva för deras Oculus Store. Det har varit fritt fram för HTC/Valve att göra Vive kompatibel med Oculus Store, men de har givetvis inte velat eftersom Valve vill kränga spel genom Steam.

Det som har hänt är med andra ord ingen triumf för Vive och ett nederlag för Rift, utan precis raka motsatsen. Headseten lär inte säljas med särskilt stor vinst (om de över huvud taget går med vinst); precis som med konsoler kommer intäkterna från såld mjukvara, och där har verkligen Oculus dragit det vinnande strået i och med detta.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Nä Occulus har nog inte haft någon tanke på att ge bort Luckys Tale och ge bort alla tidsexklusiviteter de köpt via hacks.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ja hursomhelst, vad än Oculus och grabbarna än tycker, så funkar spelen på Vive, iallafall tills vidare. Vill inte fördjupa mig i kriget mellan Rift/Vive osv... Det är roligare att spela spel än tajfsa om vilken VR headset som är bättre

Och ännu en gång, så måste jag rekommendera alla att prova Luckys Tale. Det är verkligen ett helt fantastiskt vackert och roligt spel! Trodde aldrig att ett 3D-plattformsspel skulle funka så bra i VR, och ge en sån upplevelse. Går inte slita sig från det

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Fungerar Adrift? Det är ett spel som jag personligen vill sätta tänderna i.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag kör motsatsen just nu, alla Vive-spelen på min Rift CV1, kör med Razer Hydra som motion controllers för lite shitty roomscale.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr Cain:

Jag kör motsatsen just nu, alla Vive-spelen på min Rift CV1, kör med Razer Hydra som motion controllers för lite shitty roomscale.

Hehe härligt! Precis så det ska vara om ni frågar mig. Vive spel på Rift och Rift spel på Vive. Då blir alla nöjda å glada

@Devil May Cry Ingen aning faktiskt, konstigt nog står inget om det i compatibility list. Kanske bäst att fråga i tråden på Reddit innan man köper spelen på Oculus

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Killen som gjort Revive patchen är på gång med en SteamVR Dashboard implementering av Revive, så att vi snart kan starta alla Oculus Rift spel på våra Vive direkt i SteamVR med headsetet på. Blir helt klart snyggare och mindre krångligt. Låter lovande! 😍

Det går redan nu att lägga till Oculus spel i Steam, men Dashboard lösningen kommer inom ett par veckor, säger han i kommentarerna här:
https://m.reddit.com/r/Vive/comments/4gxn6z/how_to_add_oculus...

Så långt har han kommit hitintills :

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Följer dina instruktioner nu. Ska börja med att testa Lucky's Tale mest för att kolla så det fungerar.
Senare efter jobbet blir det att leta upp lite Oculus Rift spel som verkar bra.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Fungerar inte längre med den senaste oculus home uppateringen, om man inte en Oculus Rift inkopplad så går det inte att spela spelen.

Citat:

So I was able to test the new update and I can indeed confirm that it breaks Revive support.
From my preliminary research it seems that Oculus has also added a check whether the Oculus Rift headset is connected to their Oculus Platform DRM. And while Revive fools the application in thinking the Rift is connected, it does nothing to make the actual Oculus Platform think the headset is connected. Because only the Oculus Platform DRM has been changed this means that none of the Steam or standalone games were affected. Only games published on the Oculus Store that use the Oculus Platform SDK are affected.
A temporary workaround if you have an Oculus Rift CV1 or DK2 is to keep the headset and camera connected while starting the game. That should still allow you to use your Vive headset to play the actual game, since Revive itself is still working."

Permalänk
Medlem

Känns lite surt att man inte längre kan spela sina spel man köpt, fast det var ju en risk man fick ta.

Tror dock inte att det är slutet för Revive, han som skrivit programmet och andra som honom hittar alltid vägar runt problem.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Detta avslöjar ju bara Facebook's affärsmodell och strategi. Exklusivitet och inlåst plattform! Hoppas verkligen det valet dom gör, straffar dom hårt.

Det är ju ännu värre med Samsung/Oculus Gear VR. Där är det till och med så att man inte kan spela spelen i Google Playbutiken, med Gear:en inkopplad utan man måste koppla förbi systemet och kan heller då inte använda det förbättrade gyroskopet i Gear:en. Ungefär som att man inte kan spela sina gamla Steamspel med en Rift, då den automatiskt startar Oculusbutiken, som inte går att komma ut ur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Oculus told Gizmodo that the update is meant to battle piracy and protect developers’ games and that Oculus “take[s] the security, functionality and integrity of our system software very seriously.”

Vad bra då att dom nu har blockerat enda lagliga vägen för Vive-ägare att köpa deras spel istället för att leta efter en torrent...

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Tycker också det här avslöjar deras agenda med Oculus och vart dem står som organisation. Ne, tur att man inte backade ett sådant företag.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jupp läste Reddit inlägget i morse. Trist, men det var väntat som sagt. Blir inte alls förvånad när Facebook sitter bakom spakarna. Synd att det kom strax efter att nya Revive uppdateringen kom där man kunde starta alla spelen direkt i SteamVR Dashboard, hann aldrig ens testa det då jag varit bortrest aja, bara att hoppas på att CrossVR/LibreVR löser det med nå hack kring drm inom kort.

Det var länge sen sist, men plötsligt känns det väldigt befogat att börja ladda ner crackade torrents igen, om de börjar släppas. Oculus får skylla sig själva. En Rift köper jag aldrig iaf!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Jupp läste Reddit inlägget i morse. Trist, men det var väntat som sagt. Blir inte alls förvånad när Facebook sitter bakom spakarna. Synd att det kom strax efter att nya Revive uppdateringen kom där man kunde starta alla spelen direkt i SteamVR Dashboard, hann aldrig ens testa det då jag varit bortrest aja, bara att hoppas på att CrossVR/LibreVR löser det med nå hack kring drm inom kort.

Det var länge sen sist, men plötsligt känns det väldigt befogat att börja ladda ner crackade torrents igen, om de börjar släppas. Oculus får skylla sig själva. En Rift köper jag aldrig iaf!

Skickades från m.sweclockers.com

Tråkigt att det ska behöva bli ett sådant här tjäbbel mellan företagen. Börjar tappa intresset för VR helt och hållet. Om jag avbokar min Rift så kommer jag nog inte boka en Vive istället. De ända man hör prata om VR är just teknikintresserade på t.ex Sweclockers m.m. Annars verkar intresset ganska svalt hos svensson. Detta kanske även betyder att Rift inte behöver oroa sig så mycket för bad will just nu. Om 5 år när folk börjar få upp ögonen då har alla glömt detta + att förmodligen så börjar man se vilket headset som är att föredra.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Nu fungerar den igen https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4kd88y/revive_052_rele...

Men bara för unreal engine spel, han jobbar med unity

Felstavning
Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Tråkigt att det ska behöva bli ett sådant här tjäbbel mellan företagen. Börjar tappa intresset för VR helt och hållet. Om jag avbokar min Rift så kommer jag nog inte boka en Vive istället. De ända man hör prata om VR är just teknikintresserade på t.ex Sweclockers m.m. Annars verkar intresset ganska svalt hos svensson. Detta kanske även betyder att Rift inte behöver oroa sig så mycket för bad will just nu. Om 5 år när folk börjar få upp ögonen då har alla glömt detta + att förmodligen så börjar man se vilket headset som är att föredra.

Det som räknas är väl inte vad "folk" tycker. För de har förmodligen inte ens testat VR.
Det är vad du är tycker som räknas. Vill du uppleva VR? Köp, annars inte.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Det som räknas är väl inte vad "folk" tycker. För de har förmodligen inte ens testat VR.
Det är vad du är tycker som räknas. Vill du uppleva VR? Köp, annars inte.

Eeexakt! Problemet är att 95% av alla svenssons inte har en aning om VR eller att det ens existerar, precis som 95% av mina vänner och bekanta. Vissa hade bara provat Samsung VR och de förstod inte hypen. Men det är nu ett tjugotal som fått testa Vive hos mig och alla är helt tokiga i VR nu, även de mest skeptiska tjejkompisarna. Flera vänner har redan börjat spara pengar för att köpa Vive med bättre pc eller en PS VR. De flesta av mina vänner kommer ha VR inom 1-2 år.

Det enda som hindrar VR från att bli en succé redan idag är tillgången och såklart priset.

Härligt att de är på gång med att knäcka DRM, framtiden ser ljus ut Tack för uppdateringen om det förresten!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Patch för att nergradera oculus home runtime 1.4 till 1.3

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4kd08m/revive_compatib...

Jag har inte blockerat någon exe fil i firewall fungerar endå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Det som räknas är väl inte vad "folk" tycker. För de har förmodligen inte ens testat VR.
Det är vad du är tycker som räknas. Vill du uppleva VR? Köp, annars inte.

Klart att det räknas om man inte vill att de bara ska bli smal produkt. Jag skulle vilja se att VR slår lika mycket som t.ex tv-spel, dvd och mobiler (även om detta kanske dröjer). Just nu tror jag t.ex inte heller att den vanliga människan skulle vilja sitta med HTC Vive. Om man kollar på Apple så spelar utförandet en stor roll. Därför kommer det förmodligen inte bli riktigt stort först efter att de har fått dem trådlösa (har ju börjat dyka upp lite nu iom Samsung m.m.). Om Oculus försvinner kommer det att dröja längre tid. De behövs för att driva utvecklingen.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Om någon har missat det så har Revive version 0.6 släppts, som går runt DRM och nu fungerar alla spelen igen, iallafall alla som funkade på Vive innan Oculus släppte 1.4 uppdateringen. Dvs även Luckys Tale och andra Unity titlar.

Nu behöver man inte ens kopiera in dll filer i rätt mappar å sånt, utan allt sköts automatiskt vad jag förstått. Har dock inte hunnit testa det själv ännu...

https://github.com/LibreVR/Revive/releases/tag/0.6

Skickades från m.sweclockers.com

Fel länk
Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal