Tänka på när man fraktar en dator med tornkylare?

Permalänk

Tänka på när man fraktar en dator med tornkylare?

Hej! Jag har en dator i sign och ska idag lana med jobbet. Jag har aldrig flyttat datorn innan och är lite rädd eftersom jag har hört att det inte är så bra att transportera datorer med så tunga kylare. Jag tror min väger 750gram eller någonting.

Är det ingen fara eller ska man bara vara försiktig och bära datorn så att kylaren ''står upp''?

(Ursäkta om frågan är dum, haha men är man hypokondriker om sina grejer så är man)

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har fraktat min många gånger med både ThermalRight SilverArrow SB-E samt Phanteks största kylare utan några problem (Dessa har backplate som stadgar upp bakom moderkortet), men så länge datorn ligger ner under färden så att tornet blir att "Stå upp" så ska det klara sig (du behöver ju inte leka Rally harry på dålig väg dock)

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Skrivet av BM-Mods:

Jag har fraktat min många gånger med både ThermalRight SilverArrow SB-E samt Phanteks största kylare utan några problem (Dessa har backplate som stadgar upp bakom moderkortet), men så länge datorn ligger ner under färden så att tornet blir att "Stå upp" så ska det klara sig (du behöver ju inte leka Rally harry på dålig väg dock)

Tack! Ska bara köra 2 minuter så det ska allt gå fint!

Permalänk
Medlem

låt den bara ligga ner, som ovan sa, så är det lugnt

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

@Makaveli1: Är det kylaren du har i din signatur skulle jag inte vara det minsta orolig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makaveli1:

Tack! Ska bara köra 2 minuter så det ska allt gå fint!

Då har du absolut inget att oroa dig för. jag hade min ståendes när jag åkte till Dreamhack för ett par år sedan och det var 33Mil och den klarade sig

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.