Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Får hoppas det. Man blir jue lite putt när nån som fuskar sådär extremt inte kan tas bort för evigt. Antar han kör via VPN och bara köper nytt BF4 för några tior och fortsätter. Lär väl vara ryska "hackers" som gjort något hemmasnickrat fusk som inte går att köpa utan bara en grupp individer använder. Dom fuskarna jag sett har alla varit ryssar.

Blir nog att köra BF1 igen när nästa DLC släpps.

Ser inte varför folk skulle köra med VPN. Jag är rätt säker på att varken PB eller fairfight IP-bannar. Här kan du se vart ifrån bannade spelare kommer ifrån: https://www.pbbans.com/mbi-latest50-bf4-lfb44.html endast bans via PB dock.

Inte många ryssar där inte. Om det nu inte är så att ryssar knappt blir bannade trots att dom fuskar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Ser inte varför folk skulle köra med VPN. Jag är rätt säker på att varken PB eller fairfight IP-bannar. Här kan du se vart ifrån bannade spelare kommer ifrån: https://www.pbbans.com/mbi-latest50-bf4-lfb44.html endast bans via PB dock.

Inte många ryssar där inte. Om det nu inte är så att ryssar knappt blir bannade trots att dom fuskar.

Aha ok, tack för länken. Det är helt klart svår att se om nån fuskar oftast förutom om det är sådär extremt som i videon. Kanske ryssarna har mer extrema fusk helt enkelt ! Dom gillar att hacka helt klart.

Oftast är dock folk bara duktiga liksom eller har flyt i en runda så svårt att veta säkert. Blir förvånad själv vilket sjukt flyt man kan ha nån gång ibland utan att ens försöka. Typ springer och håller ner skjutknappen får 3HS samtidigt som nån kommer i ryggen och man hoppar till 180grader och drar en burst träffar klockrent igen utan att ens sikta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Ser inte varför folk skulle köra med VPN. Jag är rätt säker på att varken PB eller fairfight IP-bannar. Här kan du se vart ifrån bannade spelare kommer ifrån: https://www.pbbans.com/mbi-latest50-bf4-lfb44.html endast bans via PB dock.

Inte många ryssar där inte. Om det nu inte är så att ryssar knappt blir bannade trots att dom fuskar.

Desto fler Ryssar inom skidsporten och annan sport

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Aha ok, tack för länken. Det är helt klart svår att se om nån fuskar oftast förutom om det är sådär extremt som i videon. Kanske ryssarna har mer extrema fusk helt enkelt ! Dom gillar att hacka helt klart.

Oftast är dock folk bara duktiga liksom eller har flyt i en runda så svårt att veta säkert. Blir förvånad själv vilket sjukt flyt man kan ha nån gång ibland utan att ens försöka. Typ springer och håller ner skjutknappen får 3HS samtidigt som nån kommer i ryggen och man hoppar till 180grader och drar en burst träffar klockrent igen utan att ens sikta.

Ryssland samt östeuropa brukade dominera banlistorna rätt bra tidigare i Bf4. Nu har jag inte spelat det på ett tag eftersom det är bara för mycket fordon så det känns som en massaker om man gillar att spela infanteri.

I Bf1 blir väl rage fuskare bannade rätt snabbt eftersom det är rätt tydligt på deras stats, sen finns det säkert en hel del closet fuskare med wallhack etc. Jag brukar inte märka av fuskare så ofta men om någon kör något radarfusk eller dylikt kan det ju vara svårt att veta.

Synd att Bf1 är så sjukt dominerat av snipers på alla öppna banor och på korta är det väääldigt mycket shotguns/automaticos, känner att dom skulle behöva balansera om lite för inget spel blir ju bättre av 12-16 snipers direkt en bana är öppen. Sen har dom även fått till en bugg med tanks just nu så att allt studsar på dom, bra jobbat.

Sen har dom tagit bort alla 3d-spots tweaks från Bf4 så nu är det spot all knappen som gäller, taktiken som sniper/marksman är att zooma in på 3d-spots och skjuta i mitten på kroppen, vilket även gäller fordon med sin "drone view" som jag kallar det, riktigt tragiskt.

Permalänk
Medlem

Någon som har en idé på varför mitt spel laggar på samma map ibland och ibland inte? Spelade Amiens för en stund sedan och låg runt 60 fps med drops ner till 45. Stängde av spelet och gjorde annat för att sedan börja lira igen och då ligger jag på mer stabila 70 fps utan drops. Samma map och lika många spelare (64). Händer lite då och då och på olika kartor.

i5 4670K, gtx 1060 3 gb och 16 gb ram.

Någon som har en aning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dippenz:

Någon som har en idé på varför mitt spel laggar på samma map ibland och ibland inte? Spelade Amiens för en stund sedan och låg runt 60 fps med drops ner till 45. Stängde av spelet och gjorde annat för att sedan börja lira igen och då ligger jag på mer stabila 70 fps utan drops. Samma map och lika många spelare (64). Händer lite då och då och på olika kartor.

i5 4670K, gtx 1060 3 gb och 16 gb ram.

Någon som har en aning?

Jag har upplevt samma problem. Ungefär som om spelet varit igång för länge... Eller att man triggat någon bugg som inte hanterar något längre. Märker att jag får FPS-drops och alla cores ligger på 100%.
Speciellt de öppna banorna.

Stänger jag ner spelet och startar det igen så är det normalt igen utan FPS-drops och CPUerna maxas inte.

Permalänk
Medlem

@Sidde: Kanske någon bugg i spelet för vissa då helt enkelt? Inte upplevt det i andra krävande spel som t.ex. pubg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dippenz:

@Sidde: Kanske någon bugg i spelet för vissa då helt enkelt? Inte upplevt det i andra krävande spel som t.ex. pubg.

Sannolikt är det så.

Permalänk
Skrivet av Dippenz:

Någon som har en idé på varför mitt spel laggar på samma map ibland och ibland inte? Spelade Amiens för en stund sedan och låg runt 60 fps med drops ner till 45. Stängde av spelet och gjorde annat för att sedan börja lira igen och då ligger jag på mer stabila 70 fps utan drops. Samma map och lika många spelare (64). Händer lite då och då och på olika kartor.

i5 4670K, gtx 1060 3 gb och 16 gb ram.

Någon som har en aning?

Troligtvis är det servern du spelar på, kan skilja som natt och dag mellan servrar på samma banor.

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i5 2500k @ 4,2GHz | Samsung EVO 512GB SSD | Coolermaster v8 | Corsair 16GB | MSI GTX970 G4 | Corsair TX750W | NZXT Phantom 410 RED | ASUS VG248QE | Steelseries APEX M800 | Roccat Kone Pure Red

Permalänk
Medlem

Då var det dags för ny expansion, banor och vapen. Gillar att jaga unlocks och tvingas använda lite andra vapen än de vanliga favoriterna. Så länge det är rimligt många kills man behöver få.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Då var det dags för ny expansion, banor och vapen. Gillar att jaga unlocks och tvingas använda lite andra vapen än de vanliga favoriterna. Så länge det är rimligt många kills man behöver få.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken surprise! Jag hade precis unlockat alla vapen i spelet samt klarat av alla medals Ska bli kul att få sätta tänderna i allt nytt när det är färdig-installerat

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Frux:

Då var det dags för ny expansion, banor och vapen. Gillar att jaga unlocks och tvingas använda lite andra vapen än de vanliga favoriterna. Så länge det är rimligt många kills man behöver få.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Icte:

Vilken surprise! Jag hade precis unlockat alla vapen i spelet samt klarat av alla medals Ska bli kul att få sätta tänderna i allt nytt när det är färdig-installerat

Nya patchen ute?

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Hur presterar spelet i 64players multiplayer med 8gb ram?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

Nya patchen ute?

Verkar som det! Eller jag antar att du menar DLC:n? Finns säkert någon patch som medföljer

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd

Har testat 1 runda domination på båda kartorna.
Helt min stil.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Bara två kartor den här gången, resten i januari.

Patch notes: https://www.battlefield.com/news/update-notes/turning-tides-g...

Permalänk
Skrivet av Icte:

Verkar som det! Eller jag antar att du menar DLC:n? Finns säkert någon patch som medföljer

Åh, hade jag missat fullständigt!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

Åh, hade jag missat fullständigt!

Japp, finns definitivt en patch här. ADAD spam & sliding spam är borta helt och hållet!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Japp, finns definitivt en patch här. ADAD spam & sliding spam är borta helt och hållet!

Wünderbar!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Battlefield 2018 ska eventuellt bli Bad Company 3 enligt denna youtuber som hade rätt om Battlefield 1

Tankar?

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppekniven:

Battlefield 2018 ska eventuellt bli Bad Company 3 enligt denna youtuber som hade rätt om Battlefield 1

https://www.youtube.com/watch?v=P_J37XWsVog

Tankar?

Låter mer som att det är en lista han skrivit själv med hur han vill att spelet ska vara. Kan du länka videon där han hade rätt om BF1?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Japp, finns definitivt en patch här. ADAD spam & sliding spam är borta helt och hållet!

Kan nån förklara vad dom 2 sakerna betyder..?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Låter mer som att det är en lista han skrivit själv med hur han vill att spelet ska vara. Kan du länka videon där han hade rätt om BF1?

https://www.youtube.com/watch?v=yhZSqULi7PI&t=109s

Skrivet av Swennis:

Kan nån förklara vad dom 2 sakerna betyder..?

Skickades från m.sweclockers.com

ADAD-spam är när du strafear höger och vänster fort och siktar in för att bli ett svårare target och sliding är när du håller in shift och trycker x så du tex glider fort runt ett hörn vilket gör att du också blir svårare att träffa

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Tack. Ja, dom där grejerna är inte direkt något man gissar rätt på.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Tack. Ja, dom där grejerna är inte direkt något man gissar rätt på.

Blir spännande att se om denna leak stämmer! Hade dock hoppats på WWII/Vietnam i senaste frostbite-enginen men cold war-ish är ju inte så illa heller!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Någon mer som lider oerhört utav 100% CPU LOAD buggen?
Kan få starta om Origin och spelet flera gånger tills det helt bara fungerar.
Samma server dessutom. Och har felsökt i varenda ände tills jag hittade en tråd angående att problemet var random.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Någon mer som lider oerhört utav 100% CPU LOAD buggen?
Kan få starta om Origin och spelet flera gånger tills det helt bara fungerar.
Samma server dessutom. Och har felsökt i varenda ände tills jag hittade en tråd angående att problemet var random.

Vet inte vad du har för cpu men jag uppgraderade min och problemet löst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@albeld: 7600k@5ghz som det står i min sign. Problemet är inte hårdvarurelaterat eller drivrutinsrelaterat.
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/129883/temp-f...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

@albeld: 7600k@5ghz som det står i min sign. Problemet är inte hårdvarurelaterat eller drivrutinsrelaterat.
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/129883/temp-f...

Ja det såg jag inte. Men då är det inte de problemet iaf

Permalänk
Medlem

Samma server där jag enbart startat om Origin och BF1.

Vid markerade är det helt enkelt ospelbart. Vid slutet är allt som det ska.
Blir tokig snart!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White