Permalänk
Medlem

Blir förbannad på att UI:t är så dåligt. Serverbrowsern är ett skämt. Det går till exempel inte att se hur många tickets det är kvar på en conquest server, så de flesta gånger man joinar en server så tar rundan precis slut. Dessutom hamnar man nästan alltid på det förlorande lagets sida, eftersom det är de spelarna som sticker när rundan nästan är slut.

Jag gillar annars spelet, men vissa saker är bara så efterblivna. En annan sak som borde ändras är att man kan köpa vapen i huvudmenyn. Varför kan man inte det nu?!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Ja det är väldigt efterblivet att man inte kan köpa saker och ändra loadouts från huvudmenyn.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Blir förbannad på att UI:t är så dåligt. Serverbrowsern är ett skämt. Det går till exempel inte att se hur många tickets det är kvar på en conquest server, så de flesta gånger man joinar en server så tar rundan precis slut. Dessutom hamnar man nästan alltid på det förlorande lagets sida, eftersom det är de spelarna som sticker när rundan nästan är slut.

Jag gillar annars spelet, men vissa saker är bara så efterblivna. En annan sak som borde ändras är att man kan köpa vapen i huvudmenyn. Varför kan man inte det nu?!

Det dom verkligen gjort något galet med är balansen mellan rundor. Under mina hundratals timmar i BF4 har jag aldrig fått sådana loosingstreaks som i BF1. Helt sjukt när man förlorat typ 8 matcher i rad. Det slutar med att man inte längre tar flaggor då man inte orkar bli slaktad mer så blir mer åt TDM hållet istället. Har ändå spelat BF1 ganska många timmar nu (32) för att se att det inte är en tillfällighet. Joinar server -> 99.9% chans förlorande laget -> ny bana -> repeat till 90% säkerhet typ. Iaf sådet känns

Permalänk

@Anguzz: Japp köpte det och lirade några timmsr. Verkar funka fint

Permalänk
Medlem

Någon annan som upplever att Battlepacks försvinner? Ibland när jag kör klart en runda och får "Battlepack Drop" så finns den sen inte i mitt inventory. Det har hänt flera gånger nu :/

Permalänk
Medlem

Måste fråga, vad är Hardcore och Battledrop ?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Måste fråga, vad är Hardcore och Battledrop ?

Hardcore är typ mer realistiskt. Kulorna gör mer skada och du ser inte hits och annan statistik.
Battledrops " battlepacks " är en trä låda med skins till vapnen , som man får efter en avslutad runda " random " ibland får man och ibland inte.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

Någon annan som upplever att Battlepacks försvinner?

Säker på att du är en av de som får battlepack då? Jag tolkar det som att battlepacks lottas ut till ~12 spelare efter varje server. Har spelat säkert 12 matcher men bara fått 3 battlepacks.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon224490:

någon som vet om det finns hardcore-mode nu? det fanns inte i förrgår.

tänkte om det ö.h.t. var lönt att försöka spela..

Edit: provade starta, men kom ju inte online å kunde inte ens se några serveralternativ. frågan kvarstår dock..

Hardcore finns inte i nuläget. "Coming Soon" är det som gäller...

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davidow:

Säker på att du är en av de som får battlepack då? Jag tolkar det som att battlepacks lottas ut till ~12 spelare efter varje server. Har spelat säkert 12 matcher men bara fått 3 battlepacks.

Jag kollade upp det nu och fattade inte att det var ett lotteri. Men det ändrar inte att det står "Battlepack Drop" för mig, kan det stå så utan att jag är vinnare?

Permalänk
Medlem

@Ziddie: yep

och ja det är riktigt dåligt ui på otroligt många vis. lead dev på det förtjänar en spark i röven

Permalänk
Medlem

Kört kanske 2-3h multiplayer nu och reagerat över att man ofta träffar ex stenen eller husväggen man står och gömmer sig bakom när man siktar, vilket inte borde vara möjligt med tanke på att pipan ligger över, någon annan som upplevt detta?. Har ping på under 40 och kör på ultra.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Får abstinens idag
Nere i Småland hos svärmor och NO data, inget nät, Inge spel, jag saknar bf 1....hoppas att ni andra har det kul 😂😂😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Bara kört någon timme men hade precis samma problem...

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Avstängd

@Blacksheep:
Ja vi har det kul.
Men svärmor bjuder säkert på god mat.:)
Är vid såna här tillfällen singel livet är positivt,
Och nästan vuxna barn.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kört kanske 2-3h multiplayer nu och reagerat över att man ofta träffar ex stenen eller husväggen man står och gömmer sig bakom när man siktar, vilket inte borde vara möjligt med tanke på att pipan ligger över, någon annan som upplevt detta?. Har ping på under 40 och kör på ultra.

Det är nog för att motverka headglitching. Det 'problemet' finns i BF4 också men det är ett medvetet val ifrån DICE, dom la in det efter CTE. Du siktar i ögonhöjd och inte där vapnet faktiskt är, så vapnet är bakom stenen/husväggen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kört kanske 2-3h multiplayer nu och reagerat över att man ofta träffar ex stenen eller husväggen man står och gömmer sig bakom när man siktar, vilket inte borde vara möjligt med tanke på att pipan ligger över, någon annan som upplevt detta?. Har ping på under 40 och kör på ultra.

Vet inte om det är samma som i BF4, men där kommer kulorna ur själva vapnet. Det innebär att om man står och precis kollar över en kant, så kommer man att träffa den. I de flesta FPS-spel kommer kulorna ifrån huvudet, dvs. i mitten på din skärm.

Varför man gör såhär istället är för att motverka headglitching, som ClintBeastwood ovan skrev.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem med att komma in? Den står och laddar hur länge som helst.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Det är nog för att motverka headglitching. Det 'problemet' finns i BF4 också men det är ett medvetet val ifrån DICE, dom la in det efter CTE. Du siktar i ögonhöjd och inte där vapnet faktiskt är, så vapnet är bakom stenen/husväggen.

Skrivet av alex5555:

Vet inte om det är samma som i BF4, men där kommer kulorna ur själva vapnet. Det innebär att om man står och precis kollar över en kant, så kommer man att träffa den. I de flesta FPS-spel kommer kulorna ifrån huvudet, dvs. i mitten på din skärm.

Varför man gör såhär istället är för att motverka headglitching, som ClintBeastwood ovan skrev.

Ok det verkar vettigt efter att ha sett denna videon https://www.youtube.com/watch?v=IcyGV7Ss-fY
Men samtidigt så borde de göra så att kulorna faktiskt kommer ur pipan så att man inte träffar saker bakom mynningen...

Spelet tycker jag är riktigt kul i vilket fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ok det verkar vettigt efter att ha sett denna videon https://www.youtube.com/watch?v=IcyGV7Ss-fY
Men samtidigt så borde de göra så att kulorna faktiskt kommer ur pipan så att man inte träffar saker bakom mynningen...

Spelet tycker jag är riktigt kul i vilket fall.

Soldaterna gör väl inte rörelsen att dra upp vapnet och sikta? Hade kanske sett lite lustigt ut med tanke på hur snabbt man ADS:ar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Köpte idag, sjukt roligt spel måste jag säga! Men en fråga, som sniper visar alla sikten en "glare" när man siktar? Eller är det bara vissa som gör det?

Permalänk
Medlem

Har spelat några timmar nu och måste säga att jag är grymt nöjd med spelet, i alla fall flerspelarläget, vilket ändå är det som Battlefield handlar om. Datorn är i signaturen och jag lirar på high-inställningar med högsta FOV:en med cirka 100 fps i genomsnitt. Detta var på min 1440P IPS-panel, men har även kört det på min 1080P TN-panel med 144hz, dock har jag inga benchmarks från sessionerna med 1080P som upplösning. Att spela multiplayer med 1440P IPS-panelen och ett par Audio Technica M50X på huvudet är en ren fröjd, och jag överdriver inte när jag säger att spelet stundtals frammanar en kuslig närvarokänsla. Så bra fungerar det visuella, och framförallt det ljudtekniska. DICE fortsätter att bryta ny mark vad det gäller ljudpresentation.

Jag har inte spelat tillräckligt mycket för att kunna uttala mig om vapenbalansen, men banorna känns välgjorda och balanserade och det är kul att det har kommit ett spelläge som faktiskt kan utmana Conquest. Operations är riktigt skoj, och ger verkligen en känsla av krig när man sakta men säkert avancerar fram över en karta. Det är även kul att så många fordon fokuserar på samarbete. Säga vad man vill om det rätt fattiga enspelarläget som var mycket mer "Rambo"-inspirerat än jag hade trott efter de trailers man sett, men flerspelarläget levererar i alla fall!

Ska ta och se vad jag får för FPS på ultra-inställningar med både min 1440P och min 1080P-skärm och återkomma med resultaten. Värt att nämna är att jag kör på DirectX11, då DX12 verkar funka väldigt dåligt för mig. Jag fick även ett extremt störande fryslagg under ett ögonblick när jag spelade en match på kartan Amiens. Det som hände var att mina bildrutor i princip dök ned till noll i en sekund för att senare hacka sig upp till vanliga siffror igen. Det hände plötsligt och försvann sedan för att inte återkomma, och jag får hoppas att det håller sig borta!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

Klockat cpun till 4.5 Ghz nu, senaste drivisarna och ställt bort memory restriction GPU i settings. Flyter något bättre än innan men ändå inte helnöjd med dippar under 60 fps. Bara o bita i det sura äpplet o köpa ny cpu mm?

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sture123:

Klockat cpun till 4.5 Ghz nu, senaste drivisarna och ställt bort memory restriction GPU i settings. Flyter något bättre än innan men ändå inte helnöjd med dippar under 60 fps. Bara o bita i det sura äpplet o köpa ny cpu mm?

Skulle tippa på det. Märkte ganska stora förbättringar när jag gick från 2500k 4.5GHz till 6700k stock, så kan tänka mig att det är nåt liknande i BF1. Med datorn i sign så ligger jag på runt 80-110 fps på high i 1080p. Dippar aldrig under 60 fps vad jag märkt

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Helt underbart spel, min rigg är dock 6 år gammal så det är dags att bygga nytt.
men spelet rekommenderas starkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sture123:

Klockat cpun till 4.5 Ghz nu, senaste drivisarna och ställt bort memory restriction GPU i settings. Flyter något bättre än innan men ändå inte helnöjd med dippar under 60 fps. Bara o bita i det sura äpplet o köpa ny cpu mm?

Bara att bita i det sura
Jag köpte mina grejer efter att ha spelat betan. Körde då med en 2500k och ett gtx780. Ville kunna njuta av spelet utan att tänka på lagget eller deppen av att köra på low
Kör iofs på 2560x1440.

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sture123:

Klockat cpun till 4.5 Ghz nu, senaste drivisarna och ställt bort memory restriction GPU i settings. Flyter något bättre än innan men ändå inte helnöjd med dippar under 60 fps. Bara o bita i det sura äpplet o köpa ny cpu mm?

Jag sitter med dubbla fps på ultra så det är nog det sura äpplet som gäller för dig.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem

100-80 fps för mig på ultra och 1440P

Dock ser jag att spelet äter cpu, ligger nästan och maxar min konstant, är det bra egentligen?

Dock är temperaturerna väldigt bra, ligger runt 55 grader på cpu

Permalänk
Medlem

Sinnessjuka spelarantal!

http://bf1stats.com

Currently online players

PC: 173,961 (24h peak: 173,961)

XBOXONE: 252,253 (24h peak: 252,253)

PS4: 350,516 (24h peak: 351,049)

Total: 776,730

Permalänk
Medlem

Förklaras det alls i spelet hur de nya battlepacks fungerar eller missade jag något? Kan knappast bara vara jag som mest blev förvirrad av det röriga systemet. Jag fick leta upp det här inlägget: https://www.battlefield.com/news/article/how-we-reworked-batt...

Skickades från m.sweclockers.com