Permalänk
Medlem

Speldator att koppla till TV

Hej

Jag tänkte skaffa mig en speldator och använda min TV som skärm (samsung 55" 4k, 7-serien), samt koppla xbox 360 handkontroll till datorn.
Jag har aldrig byggt en dator själv och skulle helst slippa det även denna gång.
Jag har väl ingen stenhård budget men vill ogärna gå över 13 000, gärna närmare 10 000.
Vill att datorn kommer med Windows 10.

Spelar inga fps-spel, utan det är mer åt dark souls hållet (råkar vara dark souls 3 som triggat fram detta köp). Även intresserad av att spela skyrim, fallout och liknande spel. Vill gärna att datorn håller i några år, och initialt vill jag kunna lira på de högsta grafikinställningarna. Att spela i 4k-upplösning är inget krav (men trevligt om det funkar OK), har förstått att det kan bli dyra grafikkort då, i alla fall med fortsatt hög frame rate.

Jag har ett par förslag nedan, men tar tacksamt emot fler.

https://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=11072
Bör man byta ut SSHD mot en SSD + HDD? (blir dyrare vilket är en nackdel)

http://www.arsadata.se/sv-se/product/speldator-vii-intel-i5-6...
Bor i Västerås så detta skulle vara ett bekvämt alternativ.

Andra återförsäljare som säljer kompletta gamingdatorer jag bör kika hos, kanske webhallen? Hur är greattech.se? Verkar inte vara de traditionella datorerna men vad jag kan se så verkar i alla fall pris / prestanda vara bra (i alla fall vad jag kan se).

Jag har läst att det ska komma ut ny grafik kort, kan det vara värt att avvakta dessa för eventuellt bättre priser på datorer som innehåller de äldre modellerna?

Det blev ett långt inlägg, men det är mycket man ska försöka sätta sig in i, så stort tack på förhand för all hjälp : ).

Permalänk
Medlem

1) Köp inte dator från ÅF, de saltar priserna med ett par tusen och för de extra tusen kan du få rätt bra med prestanda. Vet du inte hur man bygger datorer så kan du antingen fråga någon i din umgängeskrets som har koll, annars bygger inet den åt dig för 799 kr om du köper delarna därifrån. Det finns bra guider både här och på youtube, det ska inte vara några problem.
2) Det kommer nya grafikkort om ca 1 månad, vänta med bygget tills dess.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt