Spel för Steam VR (samlingstråd)

Permalänk
Medlem

Spel för Steam VR (samlingstråd)

Jag tänkte att vi borde ha en samlad tråd där vi kan diskutera vilka spel som finns ute/kommer snart till Vive och där vi kan diskutera vad vi tycker om dem och om spel x eller y är värt att köpa.

Problemet med de spel som finns ute till Vive för tillfället tycker jag är att de ofta är gjorda med en väldigt liten budget men ändå har ett förhållandevis högt pris på Steam.

Job Simulator: Detta tycker jag är rätt kul faktiskt. Det är välpolerat och känns proffsigt. Innehållsmässigt är det väl snarare något kul att köra då och då eller visa kompisarna snarare än något man spelar två timmar om dagen. Jag skulle heller aldrig köpt det för 28 Eur (!) som det kostar på Steam så det är tur att det var "gratis".

Fantastic Contraption har jag bara spelat en kvart och det känns också polerat och fint, får se om jag får lust att köra det mer men jag känner ingen särskild dragning till att starta det, vet inte varför.

Audioshield köpte jag och det är helt klart det bästa jag testat på Vive än så länge. Helt klart värt pengarna och jätteroligt att spela!

Space Pirate Trainer köpte jag också och tänkte först att "wow, detta var riktigt coolt och roligt" men efter en timme kände jag att det nog ändå inte var något för mig. Jag gillar inte grejen att man ska göra samma sak om och om igen, spela, dö, spela om från början, dö osv... bara för att jaga high score. Det är inte min grej även om själva konceptet är rätt kul. Jag begärde en refund på det faktiskt.

Nu vet jag inte riktigt vad jag vill köpa... The Gallery ser kul ut men ska vara kort och är rätt dyrt.

Är det någon här som testat Vanishing Realms eller Hover Junkers och kan berätta om de är värda pengarna? Finns det någon singleplayer-kampanj i Hover Junkers? Jag gillar inte multiplayerspel.

/hulle.

Rubrik förtydligad /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Bra initiativ. Tyckte väldigt mycket om Space Pirate. Det var skön känsla i spelet och väldigt belönande om du rör på dig mycket. Kan hålla med om att det känns för kort på något vis. Påminner väldigt mycket om dom första spelen som kom på 90-talet? Tänk på att det är early access så det blir förmodligen bättre.

Fantastic Contraption tror jag kan bli mer underhållande när man kommer längre in i spelet. Tror spelet dock skulle fungera bättre i mindre skala, som jag har sett dom provat på som koncept. Tycker det kan kännas lite svårt att överblicka sina stora kreationer?

Job simulator har jag inte testat själv, men det var väldigt underhållande för barnen.

Spelade igenom demot av Budget Cut och det kändes extremt underhållande. Underbar känsla att kunna kasta saker i VR!

Nej, det ser lite fattigt ut men jag ser fram emot att köpa och testa fler spel när man väl får vive-leveransen, suck.

Vill samtidigt passa på att tipsa om en spel bundle som riktar sig till VR:

https://www.indiegala.com/vrbundle

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte Windlands och det är riktigt trevligt. Kan dock ta lite tid att vänja sig vid kontrollerna.

Vanishing Realms är också coolt. Det känns lite som en försmak på vad som kommer komma.

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas det håller sig fattigt någon månad till, så vi får ut vårt spel när folk fortfarande kastar pengar på speltillverkarna

Visa signatur
Permalänk
Benchmaskin 🍞

Kan varmt rekommendera Valves - The Lab. Riktigt intressant och välpolerat även fast det är mer som ett techdemo än ett riktigt spel.

Annars håller jag med om att Budget cuts, Job simulator, fantastic contraption och space pirate trainer är spel värda att testa!

Glöm inte bort Butts!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Spelade igenom demot av Budget Cut och det kändes extremt underhållande. Underbar känsla att kunna kasta saker i VR!

Vill samtidigt passa på att tipsa om en spel bundle som riktar sig till VR:

https://www.indiegala.com/vrbundle

Budget Cuts ja! Glömde det! Det demot är den upplevelse som dragit in mig mest. Jag kröp på golvet för att hålla mig under fönsterkarmar, jag hoppade och höll på. Det är riktigt bra och jag ser fram emot hela spelet, särskilt nu när de har hjälp av Valve!

Den bundlen verkade inte så bra, många titlar som inte verkade ha officiellt VR stöd alls och några med DK2-stöd som kanske inte alls fungerar med Viven. Tyvärr.

Skrivet av anon81912:

Jag köpte Windlands och det är riktigt trevligt. Kan dock ta lite tid att vänja sig vid kontrollerna.

Vanishing Realms är också coolt. Det känns lite som en försmak på vad som kommer komma.

Windlands har jag också. Det köpte jag till DK2 och tyckte jättemycket om det. Har inte riktigt fått kläm på kontrollerna med Viven, men får ge mig in där igen. Svindelkänslan är enorm.

Har du Vanishing Realms? Har du lust att skriva lite kort om varför du gillar det? Funderar på att köpa det.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hulle:

Har du Vanishing Realms? Har du lust att skriva lite kort om varför du gillar det? Funderar på att köpa det.

Jag tycker det är rätt bra närvarokänsla. Har inte spelat jättemyclet men tagit ner en boss och lite så. Det som känns bäst såhär långt är att jaga skelett med pilbåge.

Däremot känns det lite väl lätt, storun är väldigt tunn och grafiken är inte så imponerande. Ser man dock till att det är gjort av en person är det väldigt imponerande!

Det handlar inte om så mycket pengar och refund finns ju alltid

Permalänk
Medlem

Mina recensioner av de "bättre" spelen enligt min smak

Skrivet av Hulle:

Är det någon här som testat Vanishing Realms eller Hover Junkers och kan berätta om de är värda pengarna?

Hover Junkers
Detta är ett spel som spelas i ett högt tempo med intressanta mekaniker och koncept. Men nu i "beta" så var det "spawn, die, spawn, die, spawn, die".
Körde bara tutorial för vapenhantering och knappt något om de resterande mekaniker, kanske behövde testa mer i en tutorial/single player del.
Room Scale: Själv har jag room scale på 5x4 meter och måste röra mig en hel del i farkosten samt behöver en hel del stuff för att barrikera/barrikadera mig. Mindre room scale ger mindre farkost och blir lättare att barrikera. För att spela hover junkers behöver jag träningskläder, inomhusskor och någon som kan hålla i vive-kabeln när jag hoppar omkring som en tok.
Rörelse: Att röra på farkosten sidledes kan göra en åksjuk! Jag ville automatiskt luta mig åt den riktning farkosten skulle åka emot för att kompensera för balansen.
Ljud: Tyckte att ljudet gällande lokalisering inte var bra alls! Det kunde komma någon bakom mig utan att jag ens märkte något. I andra icke VR spel använder jag ljudet för att lokalisera motståndare och medspelare. Ännu viktigare i VR spel då spelaren måste fysiskt snurra runt för att se bakom gentemot icke VR spel där man flyttar musen typ 10-15cm.

Slutsats: ett potentiellt bra spel om ens vänner har vive också. Om det skulle komma ett PvE coop openworld med survival hade spelet varit fantastisk med dess mekanik (med viss justering). Som area shooter skulle jag tröttna efter ett tag.
+ intressant arena shooter
- för snabb/intensiv för VR
- lokalisering av motståndare med ljud
- Room Scale på 5x4

Vanishing Realms
Intressant spel då mekaniken använder kontrollerna som svärd, sköld, pilbåge och trollstav samt hålla i items för healing genom att gestikulera att man dricker "potions" ur en flaska (likt job sim som kock)
Utan någon intressant story ska du ta dig igenom ett linjärt pussel med fiender i ett lugnt och sansat tempo. I och med den teleporterande rörelsemekaniken som kan användas flitigt tappar man skräck-känslan då man kan känna sig lugn genom att alltid kunna "teleport-parera" fiendens anfall. En mer begränsad teleportering hade varit bättre för spelet.
Detta är inte tänkt att vara ett skräck spel a la Resident Hills eller Amnesia/outlast. Tror det fanns en eller två jump scares men jag var redo för de dem, kändes uppenbart för mig vid tillfället vad som skulle kunna ske
Om man kunde lira 2 eller flera i co-op med flera fiender samt pussel som skulle vara anpassat till flera spelare hade spelet varigt riktigt bra!
Detta är ett lugnt och causal hack and slash dungen/castle crawler spel i VR i första person med loot. Ett trevligt spel.

+ Fighting mekanik
+ gameplay och utmaning
+ bra tempo för VR
- Teleporteringen, kan användas för flitigt

Final Approach
Finns ett sådant spel i flash, men i VR är det ganska kul. Tror att spelet hade varit roligare för mig om min Room Scale inte var 5x4 meter. En mindre spelyta och en bättre översikt över spelplan hade gjort spelet mera "casual". Ibland får jag hoppa för att "fånga" flygplan ovan mig :/

+ Trevligt casual spel
- Room Scale på 5x4

Space Pirate Trainer
Trevligt spel, enda som man kan tycka om med spelet på sikt är att bli bättre skytt samt flitig med sköld och rörelse/parering.
Enda jag kör med är Sköld och Railgun och strävar efter hög accuracy.
Spelet blir snabbt tråkigt då man kör samma bana om och om igen! Med varken variation eller progress i spelet blir det väldigt nischat mot att jaga highscore/skicklighet.

+ Bra skytte-simulator
- Ingen variation
- Progression saknas

The Lab
2 spel i "the lab" är roliga. Den ena är "space shooter" spelet Xortex och den andra är Slingshot.
Xortex: Önskar att Xortex kunde bli svårare då jag dog enbart i början 2 gången när jag skulle lära mig spelets mekanik, sen klarade jag spelet 3 ggr i rad utan svårigheter. Om spelet kunde ha valbara svårighetsgrader med fler fiender och snäppet högre tempo hade det varit fint.
Slingshot är tillfredsställande genom sin destruction mekanik och morbida humor av att ...."avrätta" robotarna... på ett charmigt sätt

Generellt för de bättre spelen finns det potential för dem att kunna bli riktigt grymma.
VR är i sig är grymt men spelen i VR idag är som bäst enbart bara "helt ok" eller "bra" men ingen av dem än så länge grym. Men det kommer nog

Önskas tips för muliplayer spel som skulle passa typ spelclockers eller andra "bra" långvariga spel.

Permalänk
Medlem

Någon som provat A Chair in a Room?

http://store.steampowered.com/app/427760

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SolidReactor:

Om det skulle komma ett PvE coop openworld med survival hade spelet varit fantastisk med dess mekanik (med viss justering). Som area shooter skulle jag tröttna efter ett tag.

Jag satt igår och började designa vårt Inventory-system för vår kommande MP Shooter, och direkt tänkte jag hur jävla coolt det skulle vara med ett crafting spel typ DayZ med samma mekanik. Om vi får till en bra spelmotor så kan jag absolut tänka mig att nästa spel blir en Post apokalyptisk survival shooter. Tänk dig känslan av att faktiskt hugga ner ett träd med en yxa för att sedan hugga ved för att göra en eld och sedan skjuta ett rådjur för mat. Kan bli hur fett som helst

Visa signatur
Permalänk

Audioshield är riktigt roligt. Dock är det inte så bra optimerat som andra mer avancerade VR-spel. Det laggar lite på mitt 280x (under kraven, jag vet). Riktigt roligt att man kan lägga in vilken låt man vill och spela den. Önska att det fanns något mode där man fick flytta sig lite mer i rummet bara.

The Lab är faktiskt riktigt roligt. Att skjuta pilbåge är riktigt roligt. Kontrollernas force feedback är riktigt passande till det dessutom. Min favorit är katapulten. Att se explosionerna är härligt :). Minigames som i the lab passar viven riktigt bra.

Windlands är riktigt roligt och bra optimerat. Ett STORT plus för att man kan ändra grafikinställningarna. Faktiskt riktigt häftig känsla att röra sig utan att röra benen. I början tappar man balansen vilket är en konstig känsla. Jag kunde spela i ungefär 20 min (tror jag) innan jag mådde illa och var tvungen att avsluta. Som spel är det utmanande och det finns många olika sätt att ta sig fram. Jag rekommenderar Windlands.

Virtual desktopär inget spel men det är ett väldigt bra program. Det gör att man ser sitt skrivbord på en bioduk som man kan bestämma storlek på själv mitt i rymden eller i någon annan miljö. Att titta på film i en egen biosalong är inte så dumt ;). Jag anser att det är ett måste för viven. Däremot är det jobbigt när man sätter igång steamspel och steam startat spelet i theater mode när man vill spela det med virtual desktop. Vet inte hur man stänger av det

Job Simulator är roligt. Det håller hög kvalité. Däremot laggar det lite med mitt grafikkort (280x, som jag skrev innan) men det är väloptimerat med tanke på att det inte är så enkel grafik som Audioshield till exempel. Tror däremot inte det håller så länge. Jag har inte kört alla scener ännu men ska göra det när jag har köpte ett nytt grafikkort.

Budget Cuts Demo Väldigt roligt spel. Mycket högre budget än de andra spelen jag har testat (utom the lab). Var så pass inne i det att jag sprang in i väggen när jag blev jagad av en robot, mitt rum är 4 x 5 meter ungefär. Jag fick väldigt hög puls av att spela det. Det är läskigt! :|. Kontrollerna är lite konstiga och skiljer sig från de andra spelen.

Mitt favoritspel är Audioshield. Det kommer hålla länge med tanke på att det finns så mycket bra musik :). Men jag tror också att ett större pilbågsspel hade passat riktigt bra i VR. Jag har ej eller har ej testat elite dangerous men ser fram emot att göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Tänk dig känslan av att faktiskt hugga ner ett träd med en yxa för att sedan hugga ved för att göra en eld och sedan skjuta ett rådjur för mat. Kan bli hur fett som helst

Precis! Lägg till "samarbete" där man delar upp uppgifterna som en konstruerar basen, en samlar bygg-resurser/material, en samlar mat och en samlar medicin, vapen och andra förnödenheter där alla har samma ansvar att skydda varandra och basen.
Då är vi på samma plan
Ark och 7 days to die har en del av detta.

Skrivet av CyberVillain:

Om vi får till en bra spelmotor så kan jag absolut tänka mig att nästa spel blir en Post apokalyptisk survival shooter.

Kör ni med egen motor eller UE4/unity?

Permalänk
Medlem

The Labs:
Good shit, nothing esp. fancy, som förväntat. Xortex is the shit.

Fantastic Contraption:
Bra närvaro känsla, har inte gjort något då jag inte vågar förstöra dottern "sparning"

Job simulator:
Tilltalar mig inte, vet inte varför. Dottern gillar det.

Budget Cut:
Helt ok, men enbart teleportering känns väldigt begränsande. Hoppas att dom lyckas hitta shader-biblioteket innan skarp version...

Audioshield:
Simpelt koncept som verkligen gynnas av VR. Innehållsmässigt väldigt tunt: 2 scener, få boll-varianter och "anfallspattern".. samt även här har dom uppenbarligen inte hittat med än default shadern. Mao: riktigt kul men väldigt outnyttjad potential.

Spellfighter VR:
Märkligt spel/demo med hög ambitionsnivå som svärd-fäktning, båge, kastspjut, bomber, musköter, trolleri via gester och röstkommandon, grymma npc animationer, 2 olika förflyttningssätt etc. men... En ynklig bana på klassisk bitmap-terrain, no xp/progression etc.
Jättebra spel för att testa VR-mekaniker...och Gratis.

Windlands:
Vågar inte testa innan jag skaffat "VR-legs" (håller på att vänja mig mer Spellfighter VR med icke-teleportering).

VorpX:
Även här avvaktar jag mina VR-legs.

Vanishing Realms:
Riktigt bra/kul. Härligt känsla att titta sig omkring viftandes med en fackla i en dungeon i wow-texturer. Slåss-mekaniken är helt ok, men sladden är ett stort störmoment i strider (behöver dessutom större yta). Enda som grabben fastnat för.

MineCrit till Minecraft:
Underbart (dessutom med inbyggt multiplayer..). Praktexempel på att VR inte behöver exklusiva AAA titlar. I många fall räcker det med moddning/DLC på en vettig 3d-motor för att man skall få något som inte är ett wii-liknande demo för 200 kr.

Elite Dangerous:
Underbar rymdkänsla i cockpit med hud i olika lager etc. Personligen har jag vansinigt dålig upplösning samt horribelt flimmer och kommer inte att testa mer förrän nytt grafikkort sitter burken.

War Thunder:
Inväntar grafikort.

The Blue:
Första gången någonsin jag refundat något på Steam. Bra kvalitet på scenerna men det går emot kosmos innersta väsen att kalla detta för något annat än ett demo.... ett väldigt begränsat demo.
Består av 3 olika vatten scener där du står still och tittar på fiskar.. fler scener, kunna sima omkring.... nånting.... men nej...

Generellt har jag svårt för de spelen där man står still på ett ställe. Funkar som prototyp/demo men suger som spel.

Längtar efter:
Space Hulk i VR, https://www.vrfocus.com/2014/07/space-hulk-deathwing-confirme...
Tabletop simulator i VR, https://www.vrfocus.com/2015/06/tabletop-simulator-release-da...

Drömmer om:
Mechwarrior VR... vad väntar dom på?!?!?
X3 i VR... iaf. någon form av capital ship-simulator.
Legend of Grimrock VR i 4-coop.... for the lols..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SolidReactor:

Precis! Lägg till "samarbete" där man delar upp uppgifterna som en konstruerar basen, en samlar bygg-resurser/material, en samlar mat och en samlar medicin, vapen och andra förnödenheter där alla har samma ansvar att skydda varandra och basen.
Då är vi på samma plan
Ark och 7 days to die har en del av detta.

Kör ni med egen motor eller UE4/unity?

Vi använder Unity, men med spelmotor menar jag alltså en Multiplayer platform för VR. Vi siktar på åtta spelare för det spelet vi gör nu, iallafall till Early access på steam, kanske utökar det till fler för final release. Men absolut kommer vi titta på 64 spelare eller mer för framtida spel. har man en bra platform så kan man spotta ur sig spel

Det svåra med VR och MP är att mycket mer data måste synkas. Man kan inte skicka allt data till alla utan man måste ha logik för vilka som ser vilka osv

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fonus:

Budget Cut:
Helt ok, men enbart teleportering känns väldigt begränsande. Hoppas att dom lyckas hitta shader-biblioteket innan skarp version...

Audioshield:
Simpelt koncept som verkligen gynnas av VR. Innehållsmässigt väldigt tunt: 2 scener, få boll-varianter och "anfallspattern".. samt även här har dom uppenbarligen inte hittat med än default shadern. Mao: riktigt kul men väldigt outnyttjad potential.

Det är långt från alla Shaders som fungerar out of the box i Stereoskopisk 3D, jag håller precis på att kämpa med en shader för att få parallax-effekt på vårt red dot scope. Fungerar klockers i 2D, buggar totalt med stereoskopi. Just saying.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rekommenderar att testa demot Sisters som kommer ut i år

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Det är långt från alla Shaders som fungerar out of the box i Stereoskopisk 3D, jag håller precis på att kämpa med en shader för att få parallax-effekt på vårt red dot scope. Fungerar klockers i 2D, buggar totalt med stereoskopi. Just saying.

Halvlysande pastell-färger känns lite B när man ser hur en Minecraft-Mod får superresultat out of the box på ett flera år gammalt spel med simpel OpenGL i grunden. :-/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fonus:

Halvlysande pastell-färger känns lite B när man ser hur en Minecraft-Mod får superresultat out of the box på ett flera år gammalt spel med simpel OpenGL i grunden. :-/

Fast det har inget med Standardshadern att göra, Unitys standardshader ger vackra resultat om man använder PBR Material.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Fast det har inget med Standardshadern att göra, Unitys standardshader ger vackra resultat om man använder PBR Material.

"Standardshader" var väl snarare ett uttryck för att jag tycker det är synd att simplifiera grafiken såpass. Ex. så kunde AudioShield ha Magiska orbs istället för pastellbollar.... det är som om dom glömde byta ut sina placeholders till skarpa modeller...

Permalänk
Avstängd

Inte spelat men du har säkert rätt. Jag tycker dock många spel idag har för mycket bling och effekter. Jag gillar verklighetstrogna spel, men just AUdioshield faller ju inte öht in under den kategorin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fonus:

"Standardshader" var väl snarare ett uttryck för att jag tycker det är synd att simplifiera grafiken såpass. Ex. så kunde AudioShield ha Magiska orbs istället för pastellbollar.... det är som om dom glömde byta ut sina placeholders till skarpa modeller...

Hmm... Jag tycker nog att den avskalade grafiken i Audioshield passar riktigt bra. Mer tjafs skulle inte vara något positivt när man ska pricka x antal bollar i sekunden.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Tänker spontant Två grejer när det kommer till VR. Funkar fullständiga versionen till surgeon simulator? Den andra grejen, nån som testat early accessen på "out of ammo"? Sen i väntan på min egen vive kikar jag på Anton Hands" shotguns horseshoes & handgrenades" Skön vapenkänsla??

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Jag tänkte att vi borde ha en samlad tråd där vi kan diskutera vilka spel som finns ute/kommer snart till Vive och där vi kan diskutera vad vi tycker om dem och om spel x eller y är värt att köpa.

Problemet med de spel som finns ute till Vive för tillfället tycker jag är att de ofta är gjorda med en väldigt liten budget men ändå har ett förhållandevis högt pris på Steam.

Job Simulator: Detta tycker jag är rätt kul faktiskt. Det är välpolerat och känns proffsigt. Innehållsmässigt är det väl snarare något kul att köra då och då eller visa kompisarna snarare än något man spelar två timmar om dagen. Jag skulle heller aldrig köpt det för 28 Eur (!) som det kostar på Steam så det är tur att det var "gratis".

Fantastic Contraption har jag bara spelat en kvart och det känns också polerat och fint, får se om jag får lust att köra det mer men jag känner ingen särskild dragning till att starta det, vet inte varför.

Audioshield köpte jag och det är helt klart det bästa jag testat på Vive än så länge. Helt klart värt pengarna och jätteroligt att spela!

Space Pirate Trainer köpte jag också och tänkte först att "wow, detta var riktigt coolt och roligt" men efter en timme kände jag att det nog ändå inte var något för mig. Jag gillar inte grejen att man ska göra samma sak om och om igen, spela, dö, spela om från början, dö osv... bara för att jaga high score. Det är inte min grej även om själva konceptet är rätt kul. Jag begärde en refund på det faktiskt.

Nu vet jag inte riktigt vad jag vill köpa... The Gallery ser kul ut men ska vara kort och är rätt dyrt.

Är det någon här som testat Vanishing Realms eller Hover Junkers och kan berätta om de är värda pengarna? Finns det någon singleplayer-kampanj i Hover Junkers? Jag gillar inte multiplayerspel.

/hulle.

En eloge till dig. Bra tråd och många bra svar genom veckorna känner mig i fas att bli fadder till en vive nu. Ungarna får steppa åt sidan, haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gladaminer:

Tänker spontant Två grejer när det kommer till VR. Funkar fullständiga versionen till surgeon simulator? Den andra grejen, nån som testat early accessen på "out of ammo"? Sen i väntan på min egen vive kikar jag på Anton Hands" shotguns horseshoes & handgrenades" Skön vapenkänsla??

Jag TROR att det kommer en ny vr specifik version av surgeon simulator senare i år. Det finns ett gratis demo att ladda ner med team fortress tema och Vivestöd. Det är rätt kul så det kan nog bli bra.

Inte testat de andra men är lite sugen på Out of ammo.

För övrigt så är Minecraft riktigt riktigt coolt i Vive.

Skrivet av Gladaminer:

En eloge till dig. Bra tråd och många bra svar genom veckorna känner mig i fas att bli fadder till en vive nu. Ungarna får steppa åt sidan, haha

Tack tack. Ja du kanske kan ordna vr versioner av kidsen med photogrammetry? Iom att de blir helt statiska blir det ju onekligen enklare att hålla ordning.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Jag TROR att det kommer en ny vr specifik version av surgeon simulator senare i år. Det finns ett gratis demo att ladda ner med team fortress tema och Vivestöd. Det är rätt kul så det kan nog bli bra.

Inte testat de andra men är lite sugen på Out of ammo.

För övrigt så är Minecraft riktigt riktigt coolt i Vive.

Tack tack. Ja du kanske kan ordna vr versioner av kidsen med photogrammetry? Iom att de blir helt statiska blir det ju onekligen enklare att hålla ordning.

/hulle.

Haha, allt för å fly liksom! Ok, minecraft får det lätt bli då. Jag trodde modbox skulle va asballt. Kanske inget du testat? Ett tungt boxningsspel vore annars överst på min önskelista.

Permalänk
Medlem

Hot Dogs, Horseshoes & Hand Grenades kan jag varmt rekommendera, Sjukt bra inlevelse.

Har ni någon polare som har en Vive så måste ni testa Hordez

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hymer:

Hot Dogs, Horseshoes & Hand Grenades kan jag varmt rekommendera, Sjukt bra inlevelse.

Har ni någon polare som har en Vive så måste ni testa Hordez

Second that. Stod och detaljstuderade alla vapen häromdagen och de har kommit extremt nära the real thing. Just nu är det mest en tech demo dock för framtida fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Någon som provat A Chair in a Room?

MrMartinooo skrev: "vill ännu en gång rekommendera spelet 'A Chair In A Room ' som är ruskigt kul och lagom läskigt. Detta spel har fått alldeles för lite omdömen och förtjänar att testas av alla, speciellt när det är så billigt också!"

#16135576

Permalänk

Vill så otroligt gärna se ett "Western Gun Duel" spel till HTC Viven och det ska givetvis vara helt free-aim.

Visa signatur

i7 7700K | ASUS Z270 MAXIMUS IX HERO | Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz CL16 | GTX 1080Ti ROG Strix | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair Carbide 400C | Steinberg UR22 MK2 | Acer Predator XG270HU | CM MasterKeys Pro S | G502 Proteus Spectrum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Hot Dogs, Horseshoes & Hand Grenades kan jag varmt rekommendera, Sjukt bra inlevelse.

Hmm. Det ser ut att ha samma spelmekanism som det du visat oss @Cybervillain

200 spänn för ett tech demo gör att man verkligen borde sätta fart med utvecklingen. Att slänga upp lite kuber som man kan skjuta på kan ju inte ta så lång tid att få till i Unity