Permalänk

fx6100 böjda pinnar

Har en amd fx6100 som några böjt sig på och dom har jag fått upp. Men är en liten jävel som är krokig går det fixa eller är den kass och bara slänga ? Tack på förhand

Permalänk
Entusiast

Förutsatt att den inte har gått av, men var försiktig.
Sen kan den fungera bra utan just den pinnen också, om du har tur, men du får googla upp vilka pins som potentiellt kan köras utan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Ok tack

Skrivet av Jonssown:

Förutsatt att den inte har gått av, men var försiktig.
Sen kan den fungera bra utan just den pinnen också, om du har tur, men du får googla upp vilka pins som potentiellt kan köras utan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmyboy79:

Har en amd fx6100 som några böjt sig på och dom har jag fått upp. Men är en liten jävel som är krokig går det fixa eller är den kass och bara slänga ? Tack på förhand

Jag har fixat det på min gamla 8350. Jag använde en väldigt smal och vass kniv för att få upp pinnen och sen drog jag kniven lätt i spåren så pinnen blev rak. Lycka till.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

fick upp alla utan en som gick av:( men testa ändå och den gick igån och testat lite bo2 och inga fel eller konstig heter så hur kan det vara att det funkar:?????@serverfel:

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmyboy79:

fick upp alla utan en som gick av:( men testa ändå och den gick igån och testat lite bo2 och inga fel eller konstig heter så hur kan det vara att det funkar:?????@serverfel:

Då fyller väl pinnen ingen jätteviktig funktion. Den kanske bara hjälper till att mata ström eller något. Grattis i alla fall!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

@jimmyboy79:

Vissa pinnar behöver man inte.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

Gött alla fall då slapp jag köpa ny för denna stunden

Skrivet av serverfel:

Då fyller väl pinnen ingen jätteviktig funktion. Den kanske bara hjälper till att mata ström eller något. Grattis i alla fall!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmyboy79:

Gött alla fall då slapp jag köpa ny för denna stunden
Skickades från m.sweclockers.com

Ja du kan nog ha den ett litet tag till. Mycket skitsnack om bulldozer, men de duger bra.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

funkar kanoners för mig klarar mig till dom spelen jag spelar som bo2-3 och need for speed det nya @serverfel:

Permalänk
Medlem

testa inte överklocka när en pin gått av. den kan göra cpun så ostabil att den lägger av totalt.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Avstängd

man kan ta den borttagna pinnen och lägga i det hålet som den ska sitta i cpu fästet.

Permalänk

tack alla kommer inte överklocka denna då det räcker med orginal klockan kommer kölpa en ny när skolan är klar till våren @Alle22:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jimmyboy79:

tack alla kommer inte överklocka denna då det räcker med orginal klockan kommer kölpa en ny när skolan är klar till våren @Alle22:

niiice

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmyboy79:

funkar kanoners för mig klarar mig till dom spelen jag spelar som bo2-3 och need for speed det nya @serverfel:

Finns undantag, men ofta är det grafikkortet som är det viktigaste.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Avstängd

Har man tur är det rätt pinne som går av och är en del som är "döda" och inte används och har annars kört med rakblad när jag rätat ut pinnar vilket funkar rätt bra om det skulle hända igen sen ang oc så har jag kört oc med pinns som varit borta på nån cpu som funkat kanon och hade en athlon med trasig pinne där enda konstigheten var att cpu´n gick i failsafe fart så man fick ställa in multipler manuellt den funkade med under oc ^^ ...i vilket fall så hade du tur och har en fungerande cpu som antagligen klarar alla spel nått år till

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

jo det hade jag brukar inte ha flyt men idag så min tur dag så nu bränner vi strax need for speed @lord_vasagos: