Surrande ljud i nätadapter till Nvidia Shield TV

Permalänk
Medlem

Surrande ljud i nätadapter till Nvidia Shield TV

Tjenare.

Först och främst så vet jag inte om tråden ligger på rätt ställe, men chansar här.

Höll på att fixa i min bokhylla alldeles nyss och till min förvåning hör jag ett surrande ljud/coilwhine liknande ljud och det visade sig vara nätadaptern till min Nvidia Shield TV som låter. Ville bara kolla om det är någonting att oroa sig över(att det finns risk för att det fattar eld.) och om man behöver göra en RMA för det? Inget speciellt störande då det hörs när man är någon meter ifrån med örat.
Någon annan som har samma problem?

Mvh

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Tjenare.

Först och främst så vet jag inte om tråden ligger på rätt ställe, men chansar här.

Höll på att fixa i min bokhylla alldeles nyss och till min förvåning hör jag ett surrande ljud/coilwhine liknande ljud och det visade sig vara nätadaptern till min Nvidia Shield TV som låter. Ville bara kolla om det är någonting att oroa sig över(att det finns risk för att det fattar eld.) och om man behöver göra en RMA för det? Inget speciellt störande då det hörs när man är någon meter ifrån med örat.
Någon annan som har samma problem?

Mvh

Nej det är bara spoltjut, inget att bry sig om.

\Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Väldigt vanligt problem med den adaptern.
Kontakta Nvidias support och be att få en ny så länge den inte är över 1 år gammal. Du behöver inte skicka in den gamla. Ha kvitto, serie- och pn-nummer redo, för de ska du lämna in i chatten.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Lifooz:

Nej det är bara spoltjut, inget att bry sig om.

\Lifooz

Det är till och med ganska vanligt att AC-adaptrar låter på detta sätt. Det går inte att sova på golvet i min lägenhet utan att bryta strömmen till min switch, vars AC-omvandlare, som sitter under skrivbordet, annars tjuter och har sig dygnet runt. Som tur är hörs oljudet dock inte genom skrivbordet, och då är jag känslig för oljud.

AC-omvandlaren till min Yamakasi Catleap tjöt så mycket att jag blev tvungen att köpa en ny.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Väldigt vanligt problem med den adaptern.
Kontakta Nvidias support och be att få en ny så länge den inte är över 1 år gammal. Du behöver inte skicka in den gamla. Ha kvitto, serie- och pn-nummer redo, för de ska du lämna in i chatten.

Okej. Jag har nu kontaktat supporten och ska vänta på besked inom 24 timmar.

Mvh

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det är till och med ganska vanligt att AC-adaptrar låter på detta sätt. Det går inte att sova på golvet i min lägenhet utan att bryta strömmen till min switch, vars AC-omvandlare, som sitter under skrivbordet, annars tjuter och har sig dygnet runt. Som tur är hörs oljudet dock inte genom skrivbordet, och då är jag känslig för oljud.

AC-omvandlaren till min Yamakasi Catleap tjöt så mycket att jag blev tvungen att köpa en ny.

Ah, sköjj inte. Själv skulle jag vilja ha en helt knäpptyst dator.
Hatar fläktljudet.
Dessutom har PS3an fått för sig att smyga igång fläkten nattetid.
Det är inte utan att man vill fixa passiv vattenkylning till både PS3a och dator.

\Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!