Overwatch, är det bra?

Permalänk

Mina känslor är blandade.

Dock så har jag väntat länge på det. Fick äntligen testa betan när det blev Open Beta och hade svinkul, sen så när det släpptes så köpte jag det och nu var det inte lika roligt.... fast jag spelar det ändå för någonstans inom mig så är det nått som säger att det kommer bli roligare hur mer jag spelar. Heck, i payed 420 kr för det så jag måste spela det ^^ Blir nog mycket roligare när man väl lärt sig alla klasser. Min favorit är den svävande robotmunken.

Permalänk
Medlem

Också blandade känslor. Det känns rätt "shallow", dvs. ytligt. Man förstår att det skulle vara myyyyycket roligare med ett headset och ett gäng vänner, men det är inte ett alternativ för mig.

Sen är det fortfarande rätt obalanserat, och flera hjältar spelar man helt enkelt aldrig, medan andra är totalt "overpowered" (McCree) och är ren smärta att spela emot. De är bara milt störande om man spelar mot medelbra spelare, dvs. vanliga causals, men så fort någon bra får tag i en McCree så blir man mördad... OM. OCH. OM. OCH. OM. IGEN.

Det är irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ree81:

Också blandade känslor. Det känns rätt "shallow", dvs. ytligt. Man förstår att det skulle vara myyyyycket roligare med ett headset och ett gäng vänner, men det är inte ett alternativ för mig.

Sen är det fortfarande rätt obalanserat, och flera hjältar spelar man helt enkelt aldrig, medan andra är totalt "overpowered" (McCree) och är ren smärta att spela emot. De är bara milt störande om man spelar mot medelbra spelare, dvs. vanliga causals, men så fort någon bra får tag i en McCree så blir man mördad... OM. OCH. OM. OCH. OM. IGEN.

Det är irriterande.

Fast om någon bra får tag på Genji eller någon annan offensiv hjälte så blir man mördad om och om. Kanske har mer att göra med att de är bra än att hjälten är OP?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Måste dock hålla med om att spelet är nedsimplifierat till minsta detalj, något som i alla fall jag blir irriterad över.

Huuuuuur? Om någon som är kritisk kan komma med ett enda exempel vore det lite mer möjligt att ha en diskussion. Vilket spel i genren är mer komplext? Inte är det TF2 iallafall. De besta shooters genom tiderna har varit simpla med mycket gömt djup. Som quake och cs . Men tycker att möjligheten med hero byten mitt i matcherna gör spelet väldigt komplext när man kommer upp lite i nivå och spelar bra team mot team matcher. Antar att alla som säger att det är simpelt bara kört några quick games med randoms. Simpelt är ofta bra för spel som detta, men tycker inte det är särskilt simpelt bara för att det har lågt skill floor. Fortfarande väldigt högt skill ceiling både personligt och för lag.

Permalänk
Medlem

Jag gillar det! Utan vänner och headset tror jag dock att jag skulle tröttna rätt fort. Jag skulle vilja unlocks för prestationer. Typ 1000 kills med en karaktär för ett skin, eller ett emblem.

Permalänk
Medlem

Jag tillhör nog gruppen som gillar spelet. Började köra till lvl 7-8 själv. Nu spelar jag med en kompis.

Spelet är mycket roligare att spela än att titta på. Rätt ovanligt nu för tiden.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag har kikat rätt ordentligt på OW via Twitch under en längre period. Var helt övertygad om att OW verkligen inte är för mig. Delar av mitt argument var att sist jag spelade ett fps spel seriöst och var duktig på det var i Call of Duty. (Det första, naturligtvis)

Sista dagen i OBTn så tjatade en polare på mig att vi skulle prova lite, varför inte; ta till vara på ett gratis-test. Oerhört roligt, så mycket mer spännande än vad det ser ut. Kan inte riktigt sätta fingret på det, det är ett fantastiskt spel helt enkelt.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk

Jag tycker det är kul, särskilt om man är några stycken eller spelar med folk som fattar att man måste byta hjälte vid vissa moment eller beroende på vad motståndarna kör med.

Rätt tråkigt att titta på men kul som fan att spela själv enl mig.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Sett till gameplay tycker jag det är sjukt kul.

Däremot är det riktigt frustrerande hur dålig deras "teambalance" fungerar (om det ens finns?). Som det är nu känns det som att man antingen spöar skiten ur motståndarlaget eller får skiten spöad ur ens egna lag.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar kul, men så länge Blizzard aktivt motarbetar stöd för 21:9-skärmar så låter jag bli att skaffa det.

Jäkla onödig hangup blizzard har där. Hade de betett sig likadant tidigare så hade de förbjudit 16:9 i wow då 4:3 var vanligast när det spelet släpptes.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av LNDL:

OnT: testade, stod inte ut med den barnsliga färgsättningen, TF2 är goofy men inser inte av samma problem
OffT: det är sorgligt att se ett företag som blizzard pumpa ut spelkopior i överdrivna kulörter (HS-Magic:TG; hots-dota; OW-TF2) har de blivit rädda för innovation eller varför har deras senaste släpp blivit så?

Tror det bara handlar om smart utnyttjande av marknaden. De hittar en genre som de tror kan dra många spelare och bli stort på e-sportsscenen, sedan gör de sin version av det med målet att göra det användarvänligt (jämfört med liknande spel i genren) för att få spelarbasen, sen trycker de in pengar i det för att få det stort på e-sportsscenen. Men att jämföra spelen på det där sättet som om det är "kopior" tycker jag är lite fånigt. Vem som helst som släpper en pvp-shooter där allt man kan byta är vapen, är det då en kopia av CS om det är lite mer "hardcore", och en kopia av COD/BF om det är mer "casual"? De ger sig väl bara inte in på outforskad mark för att de inte tror att de kommer tjäna på det (med tanke på budgeten de lägger på sina spel), och där håller jag nog med dem.