Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Absurda minnesläckor ständigt på min dator.

Permalänk
Medlem

Absurda minnesläckor ständigt på min dator.

Jag råkar ständigt ut för enorma minnesläckor på min dator. Jag trodde först det var mina RAM minnen som spökade så jag köpte precis nya idag. Har fortfarande samma sjuka minnesläckor, det är inte små minnesläckor som gör att 50-60% av minnet används utan anledning. Det är 99% och hela datorn säckar ihop, utan att något program kör den mängden minne i aktivitetshanteraren.

Inget jag gör löser detta. Vad kan det bero på? Vad kan jag göra för att lösa det? Kan jag lösa det?

Ständiga problem med mina dator.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Hedersmedlem

Drivrutinen till KillerNic nätverkskretsen som sitter på ditt moderkort är känd för att käka minne. Särskilt om du inte uppdaterat den till senaste. Och även om du uppdaterat den så kan tilläggsprogrammen som kommer med göra att den käkar minne.

Ladda ner de senaste drivrutinerna till ditt nätverkskort, avinstallera de befintliga inkl. alla program som kommer med. Installera de nya men välj anpassad installation och att bara installera själva drivrutinen.

Edit: Jag utgick ifrån att det var datorn i signaturen som du hade problem med, men komponenterna du har listat passar ju inte ihop, så mitt tips kan vara helt galet. i7-4790k passar så vitt jag vet inte på ett Z87-moderkort.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Dåligt RAM orsakar inte minnesläckor och ditt problem är Killer NIC. Avinstallera Killer Network Manager och installera de rena drivrutinerna. http://www.killernetworking.com/support/driver-downloads/stan...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Edit: Jag utgick ifrån att det var datorn i signaturen som du hade problem med, men komponenterna du har listat passar ju inte ihop, så mitt tips kan vara helt galet. i7-4790k passar så vitt jag vet inte på ett Z87-moderkort.

Haswell Refresh fungerar med Z87 om den har fått en kompatibilitets uppdatering, vilket är fallet för nästan alla z87 kort från dem större aktörerna.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av Bonovox85:

Jag råkar ständigt ut för enorma minnesläckor på min dator. Jag trodde först det var mina RAM minnen som spökade så jag köpte precis nya idag. Har fortfarande samma sjuka minnesläckor, det är inte små minnesläckor som gör att 50-60% av minnet används utan anledning. Det är 99% och hela datorn säckar ihop, utan att något program kör den mängden minne i aktivitetshanteraren.

Inget jag gör löser detta. Vad kan det bero på? Vad kan jag göra för att lösa det? Kan jag lösa det?

Ständiga problem med mina dator.

Precis som alla andra skrivit här så har nätverkskortet memory leaks, hade själv bekymret när jag köpte min dator för två år sen, gick upp till 8 gb usage på en gång.
Jag gick i alla fall in i reg edit och bytte siffror på något, länkar ifall jag kan hitta den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Min CPU är det inte som krånglar är jag nästan helt säker på iaf.

Det är också något som krånglat till o från, Killer NIC skiten som är inbyggd har också fuckat upp ett antal gånger. Men antog det var minnena som krånglat o varit fel på eftersom jag fått blåskärmar med memory_management m.m som felmeddelande senaste tiden.

Visa signatur

Meh