Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Har man förväntningen att de ska kunna göra det lika bra som gamla gänget (och på direkten) så har man nog satt ribban lite väl högt. Känns lite tidigt att döma ut något redan så här tidigt.

De ni har färskt i minnet och kanske jämför med är efter 22 respektive 21 säsongers erfarenhet (James).
Kommer ni ihåg hur första säsongerna av nya Top Gear var? Vissa minns väl knappt Jason Dawe osv.

Saknade faktiskt Jason Dawe lite i säsong 2 och framåt, gillade idén med hans tips från bilmarknaden. Hade gärna sett att de haft kvar honom i programmet just inom det området och att han fått några minuter per avsnitt för detta. Däremot var det helt rätt att byta ut honom som programledare mot James.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mackey:

Saknade faktiskt Jason Dawe lite i säsong 2 och framåt, gillade idén med hans tips från bilmarknaden. Hade gärna sett att de haft kvar honom i programmet just inom det området och att han fått några minuter per avsnitt för detta. Däremot var det helt rätt att byta ut honom som programledare mot James.

Ja ett litet kort segment typ 2 minuter med lite tips och "branschpuls" hade inte skadat. Det är ju inte alla av de hundratals miljoner tittarna som står och väger mellan en LaFerrari och en Porsche 918 liksom.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Ja ett litet kort segment typ 2 minuter med lite tips och "branschpuls" hade inte skadat. Det är ju inte alla av de hundratals miljoner tittarna som står och väger mellan en LaFerrari och en Porsche 918 liksom.

Exakt min tanke! Sen vill jag minnas att han inte var så intressant som programledare utöver det, James är ju helt klart en intressantare och roligare karaktär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

@spyan111:

Förrutom deras irriterande personliga egenskaper så handlar det ju mycket om att man såg ursprungliga Top Gear för att man visste att det här var "three blokes having fun" som antagligen gick ut och drack öl efteråt.

Jag har svårt att se de nya programledarna göra samma.

Tydligen finns det ett program som kom efter TGn som heter Extra Gear där underhuggarna testar bilar på mer seriöst sätt utan penntrollet och cromagnonmannen. Det har fått mycket bättre betyg. men handlar då om bilar och inte skratt.

Skratt och grabbhumor väntar jag mig i höst med Clarkson, Hammond och May på Amazon.

Håller med, kollade pga att jag var ute efter lite barnslig humor och jag tror att en del kollade just pga det och inte bilar. Jag har personligen inget intresse i bilar förutom att de tillåter en att frakta en massa saker, som när man köpt en stor tv eller liknande, skräp eller en massa mat. Det och att dom är kostnadseffektiva.

Permalänk
Medlem

@JeagerMeisterSWE: Då skulle du ha sett avsnitten innan 00-talet. Har för mig att Clarkson började i mitten av 80-talet och hade hår på skallen.

Edit:
https://www.youtube.com/watch?v=-lXI_IDBXfg&feature=youtu.be&...

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att det bara blir en säsong med det här gänget. Folk är för cemeterade i vad Top Gear ska vara för något och en blek kopia räcker inte för att folk ska hålla sig intresserade.

Jag tror det är dags att pensionera varumärket och börja om med ett nytt bil-program som får utvecklas till sin egen grej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Bor du i en grotta? Googla får du se vad det är för något.

*sarkasm

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Jag tror att det kommer att bli bra. Man kan inte jämföra avsnitt 1 säsong 1 med avsnitt avsnitt 8 säsong 22. Mer rättvist är att jämföra det senaste avsnittet med avsnitt 1 säsong två som var det första avsnittet med Clarkson, May och Hammond. Det var inte heller speciellt bra.

Top Gear har funnits länge länge, först från 1977-2001 och då var väl de mest framträdande programledarna Jeremy Clarkson, Tiff Needell och Vicki Henderson-Butler. Sen gjordes konceptet om 2002 och höll på till 2015. 2002 kom Jeremy Clarkson tillbaka efter att ha slutat på TG och tillsammans med Andy Wilman skapade nya Top Gear.

Det största problemet BBC har nu tror jag beror på att just Andy Wilman valde att sluta när Jeremy Clarkson fick sparken och därför försvann en hel del av fingertoppskänslan.

Jag personligen, och jag gillar verkligen Clarkson - Hammond - May, tycker att det var bra att Clarkson fick sparken. De verkar alla ha fått lite hybris och blivit lite väl bekväma i sin roll. Det skall bli intressant att se hur Grand Tour blir, gissar på att det blir ganska bra då Andy Wilman följde med och producerar den nya serien. Men jag tror inte att det blir så mycket bättre än vad nya Top Gear kommer att bli snart.

Jag tyckte att det senaste avsnittet var stelt och ganska tomt på innehåll, men potentialen finns. Jag tror att Matt LeBlanc kommer att göra ett fantastiskt jobb och vara både intressant, sevärd och rolig att titta på. Chris Evans däremot kommer nog ha betydligt svårare. Jag tycker att han var alldeles för skrikig och följde sitt skript slaviskt. Slappnar han inte av och släpper fram Matt LeBlanc blir nog inte denna setup på Top Gear speciellt långvarig tyvärr.

Något jag skulle tro hade kunnat funka är en one-man-show med Matt LeBlanc och några stamgäster som roterar och agerar backup-programledare, men det lär nog tyvärr inte hända.

Type-o
Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Skrivet av Perb:

Jag misstänker att det bara blir en säsong med det här gänget. Folk är för cemeterade i vad Top Gear ska vara för något och en blek kopia räcker inte för att folk ska hålla sig intresserade.

Jag tror det är dags att pensionera varumärket och börja om med ett nytt bil-program som får utvecklas till sin egen grej.

Jo, det blir nog tufft. Fast Top Gear hann ju sändas i 25år innan trion Clarkson-Hammond-May tog över.

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Varför måste den enda tjejen vara "troligen inkvoterad"? Sabine har ju ändå varit härlig när hon varit med i Top Gear innan. Hon är en grym förare också. Hon känns väldigt lämplig i programmet. Med tanke på de faktorerna så lär hon varit rätt högt upp på listan när de började leta nya programledare.

Med tanke på att BBC försökt kvotera in kvinnor i flera år i topgear så var de nog tvungna att ta en nu.
Dock en bra kandidat som säkert förtjänat en plats ändå.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av backspace:

@JeagerMeisterSWE: Då skulle du ha sett avsnitten innan 00-talet. Har för mig att Clarkson började i mitten av 80-talet och hade hår på skallen.

Edit:
https://www.youtube.com/watch?v=-lXI_IDBXfg&feature=youtu.be&...

Haha, jo absolut! Men jag räknar inte med det då han inte hade något större inflytande och fick dessutom sparken om jag inte missminner mig. När han va med och startade upp Top Gear igen och gjorde om det från fakta till underhållning så föll han in perfekt Top Gear ska nu mera vara en underhållningsshow snarare än ett grått faktaprogram

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Tittar på Nya Top Gear på BBC-Britt nu 22.00 på Tisdagen. de har vevat alla Top Gear avsnitten & specialare fram & baklänges med de gamla programledarna hela året, ett par avsnitt varje dag.
De här nya är inte bara skitdåligt, de försöker efterlikna de gamla också...
Det vore bättre om de gjorde nått helt nytt istället...
Gordon Ramsey i soffan...känns igen...liknar mest ett TFI Friday med samma rödhåriga programledare, men utan musik...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Tror inte detta kommer bli nåt långvarigt 1-2 säsonger max.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Är ett stort fan av Top Gear under Clarkson-Hammond-May-eran och har sett i princip alla avsnitt med denna trio, kommer ge de nya representanterna en chans.

Men mitt första intryck av det första programmet är att Chris Evans var tråkig och stel, Matt LeBlanc var lite typiskt "amerikansk" med sin attityd och skulle verka lite macho och Sabine Schmitz är en grym förare men hennes engelska är tyvärr något för dålig för att göra denna typ av program.

Enligt mitt drömscenario så hade de perfekta programledarna varit Chris Harris, Tiff Needell, Jason Plato och sedan kanske försökt spetsa till det med Rowan Atkinson.

Chris Harris är ju redan med som sidekick men jag tycker att han borde fått en större plats då hans youtube kanal är grym och jag har följ den sedan den startade.

Tiff Needell jobbar visserligen fortfarande med femmans växel och har jobbat med Top Gear tidigare och han medverkade när Chris Harris testade P1, 918 och La Ferrari. Det hade varit perfekt om de lyckats "sno" honom till "nya" top gear då han är en grym förare samt kan vara riktigt rolig.

Jason Plato jobbar inte längre med femmans växel så tycker att de borde försökt att få med honom då han är en grym förare, är rolig och har en riktigt bra kemi med Tiff Needell.

Rowan Atkinson har ett stort bilintresse och är en bra förare, så jag tror att han skulle fungerat bra för att få lite bra komik till ett "nytt" top gear.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem

Sabine har väl varit programledare för motorprogram i Tyskland och är en grym förare. Tycker hon är det klart bästa valet av de nya programledarna och att hela kvoteringsdiskussionen hör hemma i ett förpubertalt pojkrum...

Tror man får ge de nya programledarna lite tid att komma in i det hela. Den gamla trion är oslagbar och jag längtar till att deras nya serie släpps. Men även om top gear inte kommer vara vad det var med den gamla trion så har det ändå potential att bli något helt okej att kika på. Hellre två bilprogram med liknande stuk där det kan finnas underhållningsvärde i båda än ett tänker jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag gillar inte vad jag såg i första avsnittet. Men det kan ju bli bättre.
Är ju helt klart dom "gamla" programledarna som gjorde programmet.
Har för övrigt sett alla avsnitt som sänts av Top Gear UK,US,AU

Brittiska Top Gear har alltid varit i en klass för sig.

Permalänk
Medlem

Hur kan folk säga att detta var bra? TopGear kommer hamna i frontalkrock och explodera så fort The Grand Tour är ute. Tyckte det var rena katastrofen. Den gamla serien satte ribban högt och det var det BBC var tvungna att leva upp till. De hade perfekt läge att förnya programmet och anpassa till nya programledare men tog inte chansen utan fortsatte på samma stil vilket fick det hela att se ut som en dålig kopia från den gamla versionen. Allt var också bara tråkigt...fick spola fram en del av programmet. Publikens ansiktsuttryck visade ingen glädje och reflekterade det hela rätt så perfekt...

Nej jag kommer inte se fler TopGear iaf trotts att det var en av mina favoritserier. Det blir istället se The Grand Tour och sitta med ett flin igenom större delen av programmet...Det kan man säga redan nu innan man ens sett showen...Tror faktiskt det kommer tom vara bättre än gamla TopGear pga att de får tillfälle att göra nya saker...

Permalänk
Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem

Chris Evans var jag ganska säker på skulle bli ett "misslyckande", och Matt / Sabine gör vad de kan med sina roller. Fast jag fattar inte varför man valde att plocka in Eddie i stället för Sabine i andra avsnittets långresa... Va fan?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Kollade 5 min med min sambo och gav upp.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Det var direkt plågsamt dåligt. Jag trodde verkligen att Chris Evans skulle kunna bli rätt bra. Men har var ju bara tillgjord och krampaktig på ett sätt som han inte alls är som radiopratare. Om han istället är sig själv istället för att spela Clarkson så kan det bli något. Men egentligen skulle de byta ut programledarna mot dem i Top Gear Extra då Chris Harris och hans medhjälpare var såååååå mycket bättre. Att Evans skulle vara bra visste ju alla på förhand så att inte BCC satte honom i förarsätet direkt är märkligt. Men man ville väl lyfta upp en av sina trogna kollegor.

Permalänk
Avstängd

Efter Clarkson-Hammond-May slutade/fick sparken så vägrar jag kolla nå mer på top gear som varit en av mina favoriter jag plöjt sjukt många avsnitt av

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Geeks Gaming

hade gärna velat se det, men har BBC någon streamingtjänst som är tillgänglig i Sverige(utan vpn)?
Gamla Top Gear hos Amazon kommer bli intressant, speciellt då de har fått en budget till varje avsnitt som motsvarade budgeten för en hel säsong hos BBC. Men hypen är stor och tror inte dom kommer leva upp till hela hypen, men en del kan de nog klara av!

Permalänk
Föredetting

Som jag sa i den ursprungliga Top Gear-tråden - Chris Evans är katastrof. Sabine Schmitz klarar jag inte heller av, av diverse anledningar (främst språkliga).

Det lite smålustiga jag ser i det hela är att man har Tom Ford som skribent för Top Gear Magazine, och han är en rätt behaglig programledare i mitt tycke, från hans tid på Fifth Gear. Kanske är han helt enkelt inte intresserad, eller inte tillfrågad. Synd, oavsett.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Som jag sa i den ursprungliga Top Gear-tråden - Chris Evans är katastrof.

Hans tonläge är konstant, som en femåring på julafton, helt outhärdligt.

Jeremy kunde också hetsa upp sig men när han t ex körde speakerrösten till ett längre inslag så kunde han gå ner i ton och tempo och skapa en helt annan stämning.

Tänk er Chris försöka sig på något sånt här:

Permalänk
Medlem

Roadtrip-inslaget från Sydafrika nu i Ep2 var faktiskt riktigt bra, bra upplägg med "gäster" som till och med fick lov att ratta bilarna bitvis. Mindre Chris, eller Chris utblandat med flera andra hjälpte också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Roadtrip-inslaget från Sydafrika nu i Ep2 var faktiskt riktigt bra, bra upplägg med "gäster" som till och med fick lov att ratta bilarna bitvis. Mindre Chris, eller Chris utblandat med flera andra hjälpte också.

Det enda vi är överens om här, är att mindre Chris var bra. Ungefär som i "varför action film" tråden då alltså, alla gillar olika. Jag gillar inte "nya" top gear.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det enda vi är överens om här, är att mindre Chris var bra. Ungefär som i "varför action film" tråden då alltså, alla gillar olika. Jag gillar inte "nya" top gear.
B!

Det var nära att jag inte kom förbi första inslaget där Chris bara skrek, fingrarna kröp mot stopp-knappen...
Men jag står för att jag gillade upplägget med lite gäster, det var iallafall lite nytt.

Permalänk
Medlem

Det jag inte heller gillar med det senaste avsnitt två är hur de tvunget ska ha med någon "ung hipp" rappare av något slag när de hade gäster förr i de gamla programmen var de i alla fall någon äldre mer välkänd mindre "vad chefen tror kiddsen gillar" känns som de följer miljöpartiets certifierings checklista för att vara "inne hos dagens ungdomar eller något" eller något.... En annan sak som nämns i tråden som jag håller med om är Sabines språk kunskaper tyvärr förstör väldigt mycket för henne och programmet.

Permalänk
Medlem

Snart får vi uppenbarligen se 'nya' Top Gear på SVT.

http://www.svt.se/top-gear