Har köpt en Xiaomi Mi5, måste jag flasha?

Permalänk
Medlem

Har köpt en Xiaomi Mi5, måste jag flasha?

Klickade hem en ny lur igår som jag spänt sitter och väntar på!
Som vanligt gör jag saker först och frågar sen men blev så jäkla taggad när jag såg luren

Jag köpte en Xiaomi Mi5 64gb från Top One på aliexpress och bad dom att skicka en "sealed box", dvs jag vill inte att dom öppnar kartongen och flashar telefonen, men främst är det för att veta att kartongen inte har öppnats och innehållet bytts ut.

Min undran är nu om jag kommer kunna ha svenska som språk på telefonen eller om jag måste flasha?
Det stod nåt om att dom la in deras egna multi-language, alternativt att man kunde få en oöppnad kartong.
+ Hur är mjukvaran out of the box, finns det ens anledning att flasha?

Jag känner redan till att man måste be om en kod för att låsa upp bootloadern, så jag vill helst att det ska fungera direkt.

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azpire:

Klickade hem en ny lur igår som jag spänt sitter och väntar på!
Som vanligt gör jag saker först och frågar sen men blev så jäkla taggad när jag såg luren

Jag köpte en Xiaomi Mi5 64gb från Top One på aliexpress och bad dom att skicka en "sealed box", dvs jag vill inte att dom öppnar kartongen och flashar telefonen, men främst är det för att veta att kartongen inte har öppnats och innehållet bytts ut.

Min undran är nu om jag kommer kunna ha svenska som språk på telefonen eller om jag måste flasha?
Det stod nåt om att dom la in deras egna multi-language, alternativt att man kunde få en oöppnad kartong.
+ Hur är mjukvaran out of the box, finns det ens anledning att flasha?

Jag känner redan till att man måste be om en kod för att låsa upp bootloadern, så jag vill helst att det ska fungera direkt.

Svenska Stödet för miui är väldigt dåligt och sist jag provade mer eller mindre nog existen (hälften av Sakerna va engelska) finns inga Custom roms med ren svenskspråk stöd i miui

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Hur jobbigt är det med engelska?
Kör alltid engelska på alla mina prylar, underlättar felsökning alla dagar i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Svenska Stödet för miui är väldigt dåligt och sist jag provade mer eller mindre nog existen (hälften av Sakerna va engelska) finns inga Custom roms med ren svenskspråk stöd i miui

Skickades från m.sweclockers.com

Aa okej, hoppas det är på g inom en snar framtid iaf

Skrivet av ramlösa:

Hur jobbigt är det med engelska?
Kör alltid engelska på alla mina prylar, underlättar felsökning alla dagar i veckan.

Mja, är väl mest en vana att "det ska se ut så" eftersom jag pratar och tänker på svenska.
Skulle jag ha dator eller telefon på engelska skulle det nog inte kännas som min enhet.
Men i detta fallet får jag nog gilla läget då jag hellre har helt på engelska än delvis på svenska.

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem

Du kommer inte ens ha Google Play installerat när du får hem den.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W