Permalänk
Medlem

Sleeving för the OCD-guy! :)

Tjena, har ett Cx500M nätaggregat samt ett fractal design define nano S windowed chassi. jag är lite OCD av mig och letar efter sleevade kablar som funkar. För det första har jag ingen aning om hur man skulle byta ut sina nuvarande kablar mot de sleevade men det kan jag nog lista ut.

Jag har kollat runt lite på priser och ser att sleevade kablar kostar upp mot tusenlappen att köpa, vilket jag tyckte var en helt absurd summa. Går det att göra det till ett projekt att sleeva dina egna kablar eller liknande?

Egentligen spelar det ingen roll för mig om jag gör det själv eller om jag köper men jag skulle vilja komma under eller i alla fall runt 500-lappen.

Permalänk
Medlem

Det blir inte billigare att sleeva själv. Alla verktyg som måste köpas första gången ifrån multum sidor + frakt sedan själva sleevingen/ kablar själv + frakt. Det blir ungefär lika dyrt om inte dyrare som ett fullt pack med sleevade kablar ifrån cablemods. Och dessutom så tar det evigheter att sleeva så antingen kan du ju köpa ett ''basic kit'' bara cpu, atx och vga connector för billigare eller spara ihop till ett fullt kit.

Permalänk
Medlem

Det heter CDO, faktiskt. Bokstavsordning, för fan.

Loleo har rätt, det är ingen vinst i att skaffa och göra det själv, om man bara ska göra enstaka chassin. Om man känner att det inte är värt pengarna ska man kanske överväga att skita i det. Det bidrar inte till någon funktion i chassit, utan är enbart för utseendet, så man kanske ska lägga en hundring extra på PSU't, och leva med kablarna man får på köpet.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det heter CDO, faktiskt. Bokstavsordning, för fan.

Loleo har rätt, det är ingen vinst i att skaffa och göra det själv, om man bara ska göra enstaka chassin. Om man känner att det inte är värt pengarna ska man kanske överväga att skita i det. Det bidrar inte till någon funktion i chassit, utan är enbart för utseendet, så man kanske ska lägga en hundring extra på PSU't, och leva med kablarna man får på köpet.
B!

Det stavas OCD, det som TS menar. Tror inte att TS är lite Collateralized debt obligation, utan lider av lite tvångssyndrom! Eller?

Stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det heter CDO, faktiskt. Bokstavsordning, för fan.

Garvade fett hårt! xD

Skrivet av PontusW:

Det stavas OCD som, det TS menar. Tror inte att TS är lite Collateralized debt obligation, utan lider av lite tvångssyndrom! Eller?

Nu vet jag inte om du skämtar men det var ganska uppenbart att ovanstående killen skämtade. Personer med OCD eller Obsessive Compulsive Disorder kan ha en vana att sortera saker därmed bokstavsordningen.

Permalänk

Om du vill göra det själv så kolla in den här sidan
http://www.stylingwebben.se/page/view/4

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loleo:

Garvade fett hårt! xD
Nu vet jag inte om du skämtar men det var ganska uppenbart att ovanstående killen skämtade. Personer med OCD eller Obsessive Compulsive Disorder kan ha en vana att sortera saker därmed bokstavsordningen.

Heh, lite trött.. Fattade inte den, haha!

Permalänk
Medlem

Haha, nej jag har inte OCD rent allmänt men blir lite tårögd i ögonen när saker ser prydnade och organiserade ut

Permalänk
Medlem

Har nyligen insett att man kan köpa individuellt för moderkortet samt grafikkortet. är dethär en sladd som passer med mitt nätaggregat? (Corsair Cx500m).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MickeRd:

Har nyligen insett att man kan köpa individuellt för moderkortet samt grafikkortet. är dethär en sladd som passer med mitt nätaggregat? (Corsair Cx500m).

Nej. Det står där nere under kompatibilitetslistan.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Vill du komma undan billigt? Köp sleevade förlängningar, inte lika snyggt som egensleevat men de duger.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

@MickeRd: Tittar du på den sidan under: "Corsair PSU Compatibility" så nej.
Vanligtvis så är dessa slevade kablar till för helt modulära nätaggregat, men då du har några fast monterade kablar till din, så får du nog leta upp några sleevade förlängare och sen dölja den biten som inte är sleevad samt kontakterna på bästa möjliga ställe i chassit.
Alternativ skaffa nytt nätaggregat med passande sleeving kit, eller hitta ett som säljs med de kablarna du är ute efter.

Finns förresten ett annat alternativ, skaffa ett chassi utan fönster, då slipper du ju se det hela..

Permalänk
Skrivet av MickeRd:

Haha, nej jag har inte OCD rent allmänt men blir lite tårögd i ögonen när saker ser prydnade och organiserade ut

Det heter OCPD

Visa signatur

Specs: FX6300
GigaByte 970A D3SP med fläktkylda VRM's - 32GB RAM
Asus GTX560Ti
CPU kyld med Noctua NH-U9B utrustad med dubbla fläktar 92mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av harjagmaja:

Det heter OCPD

Orange County Police Department

???

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Orange County Police Department

???

Obsessive-compulsive personality disorder tror jag han är ute efter, men det är lika fel som det ursprungliga. Det heter CDO, eller CDOP, och är helt olika åkommor, med vissa gemensamma nämnare.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.