Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

När/om sänks priserna?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9464906/namnlos

Hade tänkt köpa något i den stilen, ingen jättestress men tänkt köpa innan mitten av augusti. Tror ni priserna kommer sänkas mot hösten? Isf kommer det vara innan augusti eller senare under hösten? Vad kan man isf tänka sig att den sänks till?

Antar att det släpps mycket nytt till hösten, det brukar ju dra ner priserna.

Permalänk
Hedersmedlem

Det kommer inte hända mycket till hösten tror jag faktiskt inte. Både Intel och AMD har väl försenat sina nya processorer till början på nästa år om jag minns rätt.

RAM finns det erbjudanden på hela tiden känns det som, du kanske kan spara 50-100 kronor där.

GTX 1070 gissar jag kommer gå ner några hundralappar i pris om någon vecka när den värsta rushen har lagt sig men det är spekulering på högsta grad. AMD kommer väl med nya kort under sommaren också som kanske tvingar ner priserna men det är det ingen som vet något om heller.

Om du inte vill köpa allt samtidigt kan du kanske fånga olika delar när det är erbjudande på dem i sommar. Jag sparade lite över en tusenlapp på att göra så förra sommaren.

Permalänk
Entusiast

Det är väl möjligt att GTX 1070 kan sänkas med runt 500kr tills dess.
I övrigt är det osannolikt om du nu inte plockar del efter del på lite kampanjer här och där som du håller utkik efter.

Jag skulle för övrigt råda dig att köpa snabbare DDR4-minnen.
Det kostar inte mycket mer och kan ge en hel del prestanda: https://www.youtube.com/watch?v=Er_Fuz54U0Y

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Köp nu! inte lönt att vänta.

Ta snabbare minnen:

https://www.inet.se/produkt/5310200/corsair-16gb-2x8gb-ddr4-3...

t.ex.

Permalänk
Medlem

Datorkomponenter överlag brukar ofta ligga ganska still i pris under den period de är aktuella. Visst det kan skilja några hundralappar fram och tillbaka men det är relativt lite.

För att göra den smartaste affären sett över tid brukar det därför vara bäst att köpa nya komponenter ganska snart efter att de släppts.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem

@Nhum:

Håller med Andreaz1. Det brukar dyka upp bra erbjudanden och kampanjer då och då, och är det från ställen som har fri frakt.. kör på, köp när priset känns bra. (Vilket iof kan vara knepigt, men vissa varor, tex Chassi och Processor brukar vara bra att kolla extrapris på, då dessa priser brukar vara tämligen stabila.)

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Både Intel och AMD har väl försenat sina nya processorer till början på nästa år om jag minns rätt.

Fast den "nyheten" var ju nästan ren BS baserad på spekulationer/konspirationsteorier gällande Intel och felaktig slutledningsförmåga/ren luft gällande AMD från ett annat forum.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian