Permalänk
Avstängd

port 3659 (BF4 issue)

Tjena!

har sen jag bytte dator haft problem att spela Bf4. det funkade för några dagersen när det var nyinstallerat, men har på senare tid pinnat sönder inne på servern. (visar oftast mellan 500-999 i ping) medans battlelog visar ping på cs 30-45 på servern.

jag följde guiden sin finns i denna tråden.

ändrade mina portar manuellt inne på routern igår varpå det laggar minst lika mycket (fast med bra FPS ca 140)

jag har även andra online-spel installerat såsom GTA V för exempel som funkar helt utan problem.

Någon som har något annat tips på vad jag kan göra?

OBS! Routern är den samma som var till min gamla dator, där allt funkade helt felfritt också.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Har du prövat att starta om routern alternativt uppdatera firmware?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Avstängd

@Captain_Spock:

Jag har faktiskt möjlighet att köra helt utan router, dvs, jag har internatkabel direkt från en box i väggen. Även via denna lösning så är det samma problem med BF4, men inte med något annat spel.

Uppdaterat Firmware har jag dock inte gjort än, men självklart något jag kan testa när jag kommer hem.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Avstängd

@Captain_Spock: Stängde av brandväggen varpå det funkade felfritt att spela...

vet du om man på något sätt kan lösa problemet genom att ändå ha brandvägg igång?

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Avstängd

Update: jag laddade ner nåt port forward-program varpå d löste så jag inte kastades ut längre, men det laggar fortsatt trots sjukt bra fps.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Update: jag laddade ner nåt port forward-program varpå d löste så jag inte kastades ut längre, men det laggar fortsatt trots sjukt bra fps.

Visas några ikoner till höger på skärmen?
http://gaming.stackexchange.com/questions/240823/what-do-each...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

@ClintBeastwood: dessa visas ej. För övrigt funkar det klockrent om jag drar kabeln direkt till datorn från äggen (jag gör en bypass på routern). Så antingen är d nåt drivrutin-fel till 7sb då jag kör med wifi-sticka, eller så är det wifi-stickan det är fel på

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Kör utan brandväggen i Windows . Finns ju brandvägg i routern

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Avstängd

@Tip Top: kör utan brandvägg i Windows.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar