Permalänk

Nexus mobil.

Hej, jag funderar på att köpa mig min första Nexus telefon, för att bli av med massa onödiga appar, & för att den verkar bra.
Tänkte fråga om det är någon som vet om det kommer ut en ny Nexus i år & vilken märke?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bimboankan:

Hej, jag funderar på att köpa mig min första Nexus telefon, för att bli av med massa onödiga appar, & för att den verkar bra.
Tänkte fråga om det är någon som vet om det kommer ut en ny Nexus i år & vilken märke?

Man vet inte vilket märke, då Nexus mobiler har, dom senaste åren, lanserats i slutet av oktober. Det ryktas om antingen Huawei eller HTC, men man vet inget

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

@jnsson:
Okej, värt att vänta till oktober då o vänta o se? eller ska man köra på huawei nexus p6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bimboankan:

@jnsson:
Okej, värt att vänta till oktober då o vänta o se? eller ska man köra på huawei nexus p6

Jag har en Nexus 6P, tycker det är en väldigt bra telefon om man inte har något emot en stor telefon. Den har bra display och dom framåtriktade högtalarna är super för mig som kollar på youtube i sängen på kvällarna. Jag var nöjd med batteriet till en början men det har blivit sämre. Jag misstänker dock att det kan vara den senaste uppdateringen eller att det kan vara någonting som löser sig om jag återställer telefonen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Roshag:

Jag har en Nexus 6P, tycker det är en väldigt bra telefon om man inte har något emot en stor telefon. Den har bra display och dom framåtriktade högtalarna är super för mig som kollar på youtube i sängen på kvällarna. Jag var nöjd med batteriet till en början men det har blivit sämre. Jag misstänker dock att det kan vara den senaste uppdateringen eller att det kan vara någonting som löser sig om jag återställer telefonen.

Batteriet är nog snarare att du har allt fler appar installerade
När jag köpte min 6P så lät jag min gamla Nexus 5 där batteriet ofta var urladdat framåt kvällen bli min arbetstelefon, avinstallerade samtliga spel och sociala medier och efter det så håller batteriet i upp till 3 dagar.

Till TS kan jag bara säga att 6P är en riktigt härlig telefon om man precis som Roshag säger inte har några problem med en stor telefon.
Men då nästa Nexus gissningsvis kommer om några månader skulle jag nästan vänta om inte behovet för en ny telefon är väldigt stort.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv

Skulle varmt rekommendera en begagnad lur som har officiellt stöd hos Cyanogenmod. Alltid det senaste och du kan själv välja exakt vad du vill ha installerat.

Även äldre telefoner som garantin ändå gått ut på, kan bli förvånansvärt kvicka och trevliga. Att köpa begagnat spär inte på konsumtionshetsen/miljösvineriet lika mycket heller.