Hörlurar 500kr (Inte Headset)

Permalänk

Hörlurar 500kr (Inte Headset)

Letar efter ett par hörlurar runt 500kr ingen mic är nödvänding tänkt att köpa en Blue Yeti (om ni inte har bättre förslag runt 1k-1.4k) ska användas för att spela och kolla på videos.Trådlöst är ett plus.
Tack.

Permalänk
Medlem
Permalänk

@Hemmabra: Tack för svar,dock mycket mer än min budget. Har du några andra förslag? kan sträcka mig till 700kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av captianpontap:

Letar efter ett par hörlurar runt 500kr ingen mic är nödvänding tänkt att köpa en Blue Yeti (om ni inte har bättre förslag runt 1k-1.4k) ska användas för att spela och kolla på videos.Trådlöst är ett plus.
Tack.

måste säga att det var den mest udda fördelningen av budgeten jag skådat! försök lägga samma peng på både mic o hörlurar eller mer på lurarna en snowball är ju väldigt "standard"

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk

@JonatanR: Är lite imot en Snowball detssutom blir det svårt att fästa den på min mic-arm ( http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60370183/ ) Hur mkt bör jag lägga på ett par lurar för bra "ljud"? Kanske https://www.netonnet.se/art/ljudbild/horlurar/datorgaminghead... eller är det kasst ljud tro från ett Turle Beach X12 som jag har nu?

Permalänk
Medlem

Creative Aurvana Live sägs ju ha riktigt bra ljud för pengarna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=214635
Har inte haft nöjet att lyssna på dem själv, men sett att de fått mycket beröm på head-fi.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

Precis som ovanstående var jag på väg att säga Creative Aurvana Live. Men jag säger istället Qpad QH-90 och ta av micen.

Permalänk
Medlem

Aurvana Live!, den är riktigt bra i den prisklassen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av captianpontap:

@JonatanR: Är lite imot en Snowball detssutom blir det svårt att fästa den på min mic-arm ( http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60370183/ ) Hur mkt bör jag lägga på ett par lurar för bra "ljud"? Kanske https://www.netonnet.se/art/ljudbild/horlurar/datorgaminghead... eller är det kasst ljud tro från ett Turle Beach X12 som jag har nu?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=164505
dessa är nog de lurarna jag skulle rekommendera. vet faktiskt inte riktigt hur man fäster micken dock :/

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderat*

Observera att vi ej tillåter bumpning/meningslösa inlägg. Den här gången har jag inte låst tråden, men kom u fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Skrivet av captianpontap:
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av captianpontap:

Letar efter ett par hörlurar runt 500kr ingen mic är nödvänding tänkt att köpa en Blue Yeti (om ni inte har bättre förslag runt 1k-1.4k) ska användas för att spela och kolla på videos.Trådlöst är ett plus.
Tack.

Sony MDR-XB950AP.
Recension:
#16197193

Mvh r3mpuh

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

500-700 så är det Takstar hi 2050 eller takstar pro 80 som gäller, finns på aliexpress osv.
eller köp samma headphones med mic från kingston, hyperx cloud.

Mitt tips, skippa blue yeti.. Köp Beyerdynamic custom one pro och Beyerdynamic Custom One pro mic. Kommer ge dig mest för pengarna. Köpes antingen separat eller i ett paket på ebay, te.x denna från tyskland :

http://www.ebay.com/itm/Beyerdynamic-Custom-One-Pro-PLUS-16-O...

Visa signatur

NXZT S340 Black | Intel I7 6700K | R9 390 | 16GB DDR4 | 240gb HyperX savage | Be-Quiet Dark Rock 3 | Samsung U32E850R |

Sennheiser HD700 / HiFiman HE-400 Mango trä & Lawton pads / Magnum V5 (x) Indian Rosewood / Lear LUF-4 / AKG K702 / Philips Fidelio X2 + Beyer COP mic / Fostex TH-X00 / Grado PS1000e /

Permalänk

@Kent: Alright,sry ska komma ihåg det!

Permalänk

@alfisti89: @segafreaktwo: @r3mpuh @biorrith: @poppu-chan @JonatanR: @Thofiman: Tack För Alla Svar! Det blir någ antingen Creative Aurvana Live! eller ett par Sony MDR-XB950AP men det lutar mest mot Creative Aurvana Live hållet.

Permalänk
Medlem

Ni som rekkar billiga headsets istället är ju snudd på dumdristiga.

Kör Aurvana Live! och en billig mixer (q502usb), billig mikrofon (XM8500), billig bordsarm, osv.. så bör det hamna på runt 1700 spänn och du får betydligt bättre ljud än i något headset som du kan köpa för ungefär samma peng.

Permalänk
Medlem

@Thofiman: Har du provat QH-90/HyperX Cloud?

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera dig att kolla på denna video från tec syndicate https://www.youtube.com/watch?v=8dj5G0isn9Y om det är över din prisklass har det gjort en video för 50$ budget https://www.youtube.com/watch?v=3fD-M1F6L4g

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Ska du bara ha för att spela och prata med kompisar så behöver du ingen mic för över 1000kr. Kör på ett QPad QH-90/HyperX Cloud headset (dom är likadana), väldigt bra ljud för pengarna.

Permalänk
Medlem

@m4gnify: Har själv ett hyperX de kräver bara ett lite bättre ljudkort för att få det att låta bra.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

@Thofiman: Har du provat QH-90/HyperX Cloud?

Skrivet av m4gnify:

Ska du bara ha för att spela och prata med kompisar så behöver du ingen mic för över 1000kr. Kör på ett QPad QH-90/HyperX Cloud headset (dom är likadana), väldigt bra ljud för pengarna.

Skrivet av Noob I am:

@m4gnify: Har själv ett hyperX de kräver bara ett lite bättre ljudkort för att få det att låta bra.

Jag har inte provat just modellerna QH-90 och HyperX Cloud. Dock är det ett återkommande bekymmer med headsets att det ofta är låg kvalité till högt pris.

Jag har testat många olika headsets genom tiderna men de jag kan komma på just nu är Sennheiser PC360 G4ME och Kingston HyperX Cloud Revolver. Just nu har jag faktiskt Kingston headsetet då jag ville ha ett i backup, och ja, ljudet är faktiskt dåligt om man jämför med hörlurar.

Det är mycket man inte behöver men som är trevligt att ha. Bra ljud är en sådan sak, gäller både det man lyssnar via samt även det man pratar i. Sennheiser använder bättre mikrofoner till sina headsets än många andra gör, men kostar mer gör de också och då får du inte bättre byggkvalité på ditt headset bara för att du betalar mer. Detta gäller ifall de inte ändrat på sin tillverkning annars så stämmer det.
Notera igen att det inte är "väldigt bra ljud för pengarna" när vanliga hörlurar för halva priset kan vara mångfaldigt mycket bättre när det kommer till ljudkvalité.

Det blir inte bättre än den svagaste länken i kedjan och att få "bra ljud" i ett vanligt headset som inte kostar typ ca 3k och uppåt är bara att ljuga för sig själv.

Bryr du dig det minsta om att ha bra ljud så skaffar du dig vanliga hörlurar och separat mikrofon. USB-mikrofoner är lätta att hantera och låter helt okej för det mesta men vill du ha "bäst" ljud även där så bör man köra XLR.

Permalänk

@captianpontap: Gillar du Qpad QH-90 och ska köra med extern mic (som jag gör), så rekommenderar jag antingen något Steelseries Headset p.g.a. komforten de lurarna brukar ha (Siberia-serien), men vill du ha något likt Qpad QH-90 som bara är en ren hörlur så är nog Takstar Pro 80 det bästa valet (obrandad QH-90), beställde mina från AliExpress.com, där fick jag lös dem för 380kr inkl. frakt på ~1½ vecka.

Takstar Pro 80 - utan tvekan de headsetet jag gillat mest på öronen. Känns som hörselkåpor och ljudet är gudomligt för den slanten jag betalade. De har kampanjer på bästsäljande produkter. Så priset varierar mellan 400-1000kr för de lurarna.

Audio Technica ATH-M20x - inte jättebekväma om du har stora öron, något platt ljud ifall du gillar basigt ljud.

Takstar HI 2050 - eller liknande modell från Amazon/AliExpress, lite svåra att hitta nu för tiden, men hade dessa innan. Rekommenderas starkt.

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om hur jag gjort; köpte en "headset mic" från aliexpress för 30kr inkl frakt som jag klippt loss huvudbandet på för att få en "mod mic"
Förvånadsvärt bra ljudkvalitet från den med ett xonar dgx

Limmat fast den försiktigt på ett par akg k550 som jag köpte på rea hos referenceaudio för 1100 inkl frakt, tror de fortfarande har den rean.

Supernöjd med den budgetlösning för bättre ljud!
*borde väl vara inom budget-ish iom att blue yeti kostar en del