Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

2/3 nya fläktar?

Tja.
Jag hade tänkt sätta in nya fläktar i mitt vattenkylda Fractal Design Define R5. Jag har just nu 1 input på framsidan, en output där bak (båda stock från chassit) samt tre stycken outputs på toppen genom radiatorn. Jag hade tänkt köpa Corsairs AF140 (led eller utan, inte riktigt bestämt mig, om någon har de med LED, ser de bra ut?) för att byta ut och lägga till chassit, men ha kvar mina EK Vardar för radiatorn. Eftersom jag har så många outputs, behöver jag köpa fläkt till baksidan? Den känns ändå så blockerad av radiatorn. Tänkte i alla fall ha 2 i fram.

Sidenote: Kan man sprayfärga EK Vardar? Jag har de gråa, och de bladen passar verkligen inte i mitt bygge.

Tack för svar!

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem

Om du redan har 3 fläktar för utblås i toppen av chassit är det knappt att du behöver den i bak för utblås den med. Bättre då att fylla fronten med inblås. I så fall är det inte fel att också byta ut de medföljande Fractal Design-fläktarna. De är visserligen väldigt tysta men flyttar heller inte särskilt mycket luft. Corsair AF är ett mycket bättre val då.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Jag kör på Aerocool DS, 2st 140mm fram, en bak och 3st 120mm i top. Riktigt nöjd med dessa fläktar.

http://www.kitguru.net/components/cooling/zardon/aerocool-ds-...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Det slutade med att jag köpte 2 140mm till intakes i fram och en extra 120mm exhaust i bak. Tack för tipsen! (Jag köpte AF140 och AF120 med LED. jag vet att de andra AF140 är lite bättre men de med led tycker jag att skulle passa fint i min case).

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy