Har ni fått era Asus Strix GTX 1080 ifrån Inet.se?

Permalänk
Medlem

@ronz: Mitt kort ligger idle ca 35 grader så för mig är det lugnt.

Permalänk
Medlem

Tröttnade på att vänta på ett 1080, så det blev ett 1070 istället. Känner att det ändå kommer bli en rätt rejäl uppgradering ifrån mitt 670.
Tummen upp till Inet då det tog hela 30min efter att jag ringde tills ordern var färdigpackad.

Permalänk
Medlem

@ronz:

Vad har du för chassi samt fläktar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

@-ronz:

Vad har du för chassi samt fläktar?

Jonsbo UMX3. Men problemet är inte chassit eller värmen.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

@ronz:

Vad är det du gör när grafikkortet ligger på 55 grader?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

@-ronz:

Vad är det du gör när grafikkortet ligger på 55 grader?

Inget.
Det 970 jag hade innan låg mellan 30-40 idle med fläktarna avstängda.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfhand:

Jag är på riktigt dåligt humör nu. Efter att jag fått mailet om att byta kort till den icke överklockade modellen kontaktade inet för att jag ville ha ett 1080 över semestern så jag tänkte att jag kunde nöja mig med den sämre modellen. När jag ringer dem så är det inge problem att byta och de kan skicka kortet idag. Sen visar det sig att jag måste betala 200kr till utöver de 7500kr som jag redan betalat pga prisändringar. Med andra ord så har jag väntat i över en månad på ett kort som redan är betalat och de ändrade priset för ca en vecka sedan och har inte sagt något.

I deras Försäljningsvillkor så står det:
För produkter som vid orderläggning ej finns disponibla i lager, gäller orderbekräftat pris med reservation för prisjusteringar från leverantör eller övriga omständigheter utom Inet AB:s kontroll. Efter eventuell justering skall nytt pris godkännas av kund, i annat fall annulleras ordern.

Då undrar man varför har de inte kontaktat folk om prisändringen eller väntar de på att skicka korten och då säger till att du ska betala ytterligare 500kr när du väntat så länge att du känner att du inte har ett val.

Jag skulle kunnat köpa ett annat kort som är bättre än den icke överklockade modellen för en vecka sedan och redan haft den hemma men om jag skulle beställa ett annat nu så måste jag troligen vänta ytterligare en vecka.

Ville bara informera om detta så ni som väntar på kort inte får en otrevlig överraskning när det skickas till er. Jag Kontaktade även inet via epost nu för att få ett svar på varför de inte informerat om detta tidigare då jag tycker att det är ett dåligt sätt att göra affärer på.

Just därför man aldrig använder sig av Inet som återförsäljare, dom kör alltid sina fulspel. Sämre butik i Sverige får man leta efter!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

fick hem mitt 1080 strix OC idag. var jätte nöjd tills jag provade spela witcher och fick lite röda artefakter då och då. vart sedan ännu mer besviken när jag skulle kolla netflix och får se gröna artefakter uppstå ibland. även coilwhine så fort jag startar ett spel även lite lite utanför spel.. vill bara ha måndag nu så jag kan kontakta Inet. detta är inte okej för 7500kr...

Permalänk
Medlem

La min beställning 2016-07-04 (ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 OC) och status har nu ändrats till "Packas"!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satoki:

La min beställning 2016-07-04 (ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 OC) och status har nu ändrats till "Packas"!

gött själv har jag väntat sen 20160630 men från alina inget kort än...

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Jag beställde 25:e Juli. Fick det 8:e augusti.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Har nån haft det svårt att får det fungerar i musik läge i aura programmet ? Så kortet gungar med i låten ?