XFX Radeon RX 480 8GB Black Edition OC

Permalänk

XFX Radeon RX 480 8GB Black Edition OC

3Dmark Vantage resultat om någon är intresserad!

Fire Strike (V1.1)

Fire Strike Ultra (V1.1)

Vet inte om det är bra eller dåligt tbh.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyp0ns0pp0saurus:

3Dmark Vantage resultat om någon är intresserad!

Vet inte om det är bra eller dåligt tbh.

Mvh

Kör gärna Firestrike istället

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyp0ns0pp0saurus:

3Dmark Vantage resultat om någon är intresserad!

Vet inte om det är bra eller dåligt tbh.

Mvh

Skrivet av Stoff3th3m4n:

Kör gärna Firestrike istället

Modda o sen klocka
http://videocardz.com/61697/how-fast-radeon-rx-480-can-be

Permalänk
Avstängd

Firestrike Extreme?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk

@Stoff3th3m4n: drar hem det via steam atm. postar resultat asap!

Permalänk

Skulle ju vara något Är dock inte kunnig nog för att utföra något sådant

Permalänk
Medlem

Vrf är gpu clocken alltid under 1200??:/ alltså den throttlar typ och om tempen inte är orsaken så är ju detta rätt uppenbar power throttling lr?

Korten som har testats kommer ju aldrig upp till full potential

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyp0ns0pp0saurus:

@Stoff3th3m4n: drar hem det via steam atm. postar resultat asap!

Gött!

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyp0ns0pp0saurus:

3Dmark Vantage resultat om någon är intresserad!

Vet inte om det är bra eller dåligt tbh.

Mvh

Snälla rara:) kan du göra en tjänst? Kan du testa att undervolta kortet med stock inställningar och övervaka gpu klock under load?? Först allt i stock settings och sedan med undervolt för att jämföra

Om du orkar

Permalänk
Skrivet av criscros:

Snälla rara:) kan du göra en tjänst? Kan du testa att undervolta kortet med stock inställningar och övervaka gpu klock under load?? Först allt i stock settings och sedan med undervolt för att jämföra

Om du orkar

Skulle om jag kunde men jag har tyvärr inte en aning om hur jag skulle göra det

Permalänk

Får själv 13720 i Firestrike, har ej köpt 3dmark så kan ej köra Extreme.
får även 8778 i SteamVR test.

Funkar även fint för mig, ingen throttle, stannar på 1340mhz under load.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RsSpelensMakt:

Får själv 13720 i Firestrike, har ej köpt 3dmark så kan ej köra Extreme.
får även 8778 i SteamVR test.

Funkar även fint för mig, ingen throttle, stannar på 1340mhz under load.

Har du samma modell?

Om ditt kort stannar i den hastigheten så är det jävligt bra ..klockat minnet något?

Permalänk

90c och tappar kontakten med skärmen flertalet gånger vid en match cs. Kanske bara är bristande drivrutiner men 90c vid en match cs... är inte et lite väl högt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyp0ns0pp0saurus:

90c och tappar kontakten med skärmen flertalet gånger vid en match cs. Kanske bara är bristande drivrutiner men 90c vid en match cs... är inte et lite väl högt?

Tror det är fullt möjligt att komma upp på 90 grader med ett rx 480 då kylaren är helt usel, sålänge inte det inte ökar över det skulle jag inte vara orolig. Dock att du tappar kontakten låter inte bra, testat annan port och den nyaste drivrutinen?

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Skrivet av criscros:

Har du samma modell?

Om ditt kort stannar i den hastigheten så är det jävligt bra ..klockat minnet något?

Yep, black oc versionen.
Clockat den till 1350mhz och minnet till 2250.

Ska slänga på vattenkylning inom ett par dagar förhoppningvis så den blir tyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RsSpelensMakt:

Yep, black oc versionen.
Clockat den till 1350mhz och minnet till 2250.

Ska slänga på vattenkylning inom ett par dagar förhoppningvis så den blir tyst.

sorry om jag låter tjatig men detta är alltså under full load?

hur är det med volten och wattförbruking?

Permalänk
Skrivet av criscros:

sorry om jag låter tjatig men detta är alltså under full load?

hur är det med volten och wattförbruking?

Yes, under full load, den droppar inte men stannar där.

Volten har jag på 1.15V, man kan inte lägga mer än 1.15V i WattMan.

Vet dock inte om wattförbrukning då jag inte har något att mäta det med.

Permalänk

@Paontuus: Testat att byta rund mellan portarna som finns på GPUn. Men oavsett vilken port så kommer skärmen tillbaka efter en stund, tror även kortet gick full retard för en sekund eftersom alla mina ikoner är samlade uppe i vänstra hörnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyp0ns0pp0saurus:

@Paontuus: Testat att byta rund mellan portarna som finns på GPUn. Men oavsett vilken port så kommer skärmen tillbaka efter en stund, tror även kortet gick full retard för en sekund eftersom alla mina ikoner är samlade uppe i vänstra hörnet

Man har ju sett att folk rekomenderar ominstallation vid byte av grafikkort. Kan det du upplever vara på grund av det? Att det behövs i ditt fall då vill säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Har ni inte läst om att RX480 i referensdesign kan dra för mkt från PCI-E porten? Och iom din höga överklock på både kärna och minne gör ju onekligen att du maxar något rejält med effekt via PCI-porten. Klocka ner ditt kort tills AMD har fixat drivaruppdateringar

Kan ju finnas risk för att du bränner ditt moderkorts PCIE socket

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pandrone:

Har ni inte läst om att RX480 i referensdesign kan dra för mkt från PCI-E porten? Och iom din höga överklock på både kärna och minne gör ju onekligen att du maxar något rejält med effekt via PCI-porten. Klocka ner ditt kort tills AMD har fixat drivaruppdateringar

Kan ju finnas risk för att du bränner ditt moderkorts PCIE socket

Alltid när man överklockar så går man utanför dessa standarder, så jag skulle inte oroa mig alltför mycket. Rx 480 ska dock svara bra på undervoltning, vilket OP kan pröva. Lägre temps = mindre/ingen throttling = jämnare prestanda.

Det ryktas väl även att AMDs nya drivrutiner ska justera strömförsörjningen hos rx 480, vilket bör resultera i att kortet hamnar inom ramarna för PCI-E-standarden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thesoxie:

Alltid när man överklockar så går man utanför dessa standarder, så jag skulle inte oroa mig alltför mycket. Rx 480 ska dock svara bra på undervoltning, vilket OP kan pröva. Lägre temps = mindre/ingen throttling = jämnare prestanda.

Det ryktas väl även att AMDs nya drivrutiner ska justera strömförsörjningen hos rx 480, vilket bör resultera i att kortet hamnar inom ramarna för PCI-E-standarden.

Innebär det att även tredjepartskort som skeppas med överklock gör det? Asus 960 ska väl ha gjort det men i övrigt menar jag.

Edit: Då kommet väl korten med extra strömtillförsel förresten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Edit: Då kommet väl korten med extra strömtillförsel förresten

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket riktigt.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Nyp0ns0pp0saurus:

Skulle om jag kunde men jag har tyvärr inte en aning om hur jag skulle göra det

Så här gör man.
http://www.legitreviews.com/amd-radeon-rx-480-undervolting-pe...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |