Otillräckligt diskutrymnme

Permalänk
Medlem

Otillräckligt diskutrymnme

Tjena!
Jag tänkte ta hem Rocket League, men efter att jag har valt map o det går, så kommer det upp ''nedladdningen av rocket league avslutades, otillrcäkligt diskutrymme''. Mappen jag försöker at det på är min andra hårddisk, som är på 900gb. Jag har 200gb på den, rocket league är på 3gb?
Vet nån vas felet är?

Tack för svar!

Permalänk
Rekordmedlem

Har du flera diskar och lite plats på systemdisken ? Ofta så lagras nedladdningar i cache först.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Om systemdisken (C:) har väldigt snålt om utrymme bör du släppa allt annat och omgående fixa det först av allt, systemdisken tycker inte om när det är för lite utrymme kvar och för med sig olika problem och försämrar prestanda ordentligt kan göra.

Minst 10% ska vara ledigt, men helst 20-25%

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

@ggustavsson: okej, men vet inte vad jag kan ta bort dock. men jag löser det! tack fr svar!

Permalänk
Medlem

@C0zmoz: Det kan även gå att ändra plats för tillfälliga filer. Beroende på vilken webbläsare du använder så kan du söka på typ [webbläsare] change download cache location eller liknande.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av C0zmoz:

Tjena!
Jag tänkte ta hem Rocket League, men efter att jag har valt map o det går, så kommer det upp ''nedladdningen av rocket league avslutades, otillrcäkligt diskutrymme''. Mappen jag försöker at det på är min andra hårddisk, som är på 900gb. Jag har 200gb på den, rocket league är på 3gb?
Vet nån vas felet är?

Tack för svar!

Efter att du har gått in och rensat skulle jag rekommendera att du går in och ändrar på inställningarna i Steam så den laddar ned till en annan disk, förslagsvis en större lagringsdisk om du har. Högerklicka på den disk du vill ändra till och sätt den som default.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2