Ickle - någon annan ICQ-klon

Permalänk
Medlem

Ickle - någon annan ICQ-klon

Jag har installerat Ickle, men jag stör mig på en del smådetaljer.
* Kan inte klippa/klistra. Ska det vara så, måste man göra på något speciellt sätt, eller är det fel?
* Den "vanliga" ICQ-klienten har ju stöd för att ladda hem kontaktlistan automatiskt. Det verkar inte Ickle ha. Finns det nåt smidigt sätt att lösa detta på, eller bör jag välja en annan klient som har stöd för detta?
* Små pingviner är förvisso sött, men jag föredrar de klassiska blommorna, (dessutom kör jag inte Linux). Finns det skins eller teman att ladda hem?
Tack för alla svar.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Re: Ickle - någon annan ICQ-klon

* Små pingviner är förvisso sött, men jag föredrar de klassiska blommorna, (dessutom kör jag inte Linux). Finns det skins eller teman att ladda hem?
Tack för alla svar. [/B][/QUOTE]

Nu henger jag inte riktigt med......du vill ha en icq klon men du anvender inte linux.......har du inte kommit lite fel isafall???
om jag nu skulle ha missupfattat dug, och du anvender dig av linux sa kan du ju prova pa licq med tillhorande gui (licq-kde, licq-gnome, licq-console etc etc)

ha det

Visa signatur

Så, då har jag äntligen mappat om mina tangenter så att jag nu använder mig av å, ä och ö i mina inlägg, hoppas att det uppskattas....

Permalänk
Medlem

gnomeicu från cvs är väldigt fin. Kontaktlista som sparas på servern och lite annat godis.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Ickle - någon annan ICQ-klon

Citat:

Ursprungligen inskrivet av liquido
Nu henger jag inte riktigt med......du vill ha en icq klon men du anvender inte linux.......har du inte kommit lite fel isafall???
om jag nu skulle ha missupfattat dug, och du anvender dig av linux sa kan du ju prova pa licq med tillhorande gui (licq-kde, licq-gnome, licq-console etc etc)

ha det

Jag kör inte Linux, jag kör FreeBSD. Har testat licq förut, gillade inte det.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

centericq kicks ass.

Permalänk
Medlem

Testa sim?
http://sim-icq.sourceforge.net/
"sending and receiving SMS
server-side contact lists
sending and receiving messages in RTF-format
phone directories
file transfers
chat
user search
non-ICQ contacts
support for Miranda icon themes
floating"
osv

Visa signatur
Permalänk
Medlem

GnomeICU verkar mycket trevligt. Jag kör det nu, men inte heller i detta program kan jag kopiera markerad text. Mycket obra. Jag börjar misstänka att felet ligger någon annanstans. Nån som vet vad jag ska göra?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

gaim kanske ?

Permalänk
Medlem

Re: Ickle - någon annan ICQ-klon

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Jag har installerat Ickle, men jag stör mig på en del smådetaljer.
* Kan inte klippa/klistra. Ska det vara så, måste man göra på något speciellt sätt, eller är det fel?
* Den "vanliga" ICQ-klienten har ju stöd för att ladda hem kontaktlistan automatiskt. Det verkar inte Ickle ha. Finns det nåt smidigt sätt att lösa detta på, eller bör jag välja en annan klient som har stöd för detta?
* Små pingviner är förvisso sött, men jag föredrar de klassiska blommorna, (dessutom kör jag inte Linux). Finns det skins eller teman att ladda hem?
Tack för alla svar.

1) Klippa och klistra ska funka, med ctrl+c/v....eller genom att markera text med musen eller klistra in med mittenknappen, precis som vanligt i X med andra ord.

2) Inget smidigt sätt att ladda ner kontaktlistan, däremot tror jag att man kan konvertera sin lista från licq eller gnomeicu vilket betyder att du kan använda gnomeicu för att ladda ner listan och sedan konvertera den till ickle.

3) I inställningarna finns alternativ för att byta ikoner, om du väljer temat "new" så får du blommor.

Visa signatur

Daniel

Permalänk
Medlem

Om tidsbrist inte är ett faktum, så rekommenderar jag dig att gå in på Freshmeat, söka bland ICQ-kloner och ladda ner lite slumpvalda tills du hittar någon bra.

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk
Medlem

mICQ är faktiskt väldigt bra & trevligt laddar även hem kontaktlistan.
finns i ports.

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem