Permalänk
Skrivet av Hench:

*Edit*
Såg svaret från @Dussan89 nu om diskarna.

Kapar tråden och undrar bara lite nyfiket vad som gör S bättre för vattenkylning?
Har fö. ett R5 med custom vatten och är jäkligt nöjd måste jag säga.

http://i68.tinypic.com/rk3s7l.jpg
Inte världens vackraste bild med blixt och mobiltelefon men ja...

För att du får in en pump och res med hårddiskar också

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milansson:

För att du får in en pump och res med hårddiskar också

Hehe jepp!
Är ju inte alla som är knäppa nog att kasta pengar på 1.5tb ssd-lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hench:

Hehe jepp!
Är ju inte alla som är knäppa nog att kasta pengar på 1.5tb ssd-lagring

Hehe, det, eller som jag som inte förstår vad folk fyller sina hårddiskar med! Har en 500gb SSD och klarar mig utmärkt med det. Har sällan mer än två spel installerade samtidigt och foton och så vidare har jag i molnet. Musik, film och tv-serier streamar jag. Word och sånt kör jag på den bärbara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Hench:

*Edit*
Såg svaret från @Dussan89 nu om diskarna.

Kapar tråden och undrar bara lite nyfiket vad som gör S bättre för vattenkylning?
Har fö. ett R5 med custom vatten och är jäkligt nöjd måste jag säga.

http://i68.tinypic.com/rk3s7l.jpg
Inte världens vackraste bild med blixt och mobiltelefon men ja...

Riktigt snyggt!

Vad har du får prylar till vatten kylningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hench:

Kapar tråden och undrar bara lite nyfiket vad som gör S bättre för vattenkylning? Har fö. ett R5 med custom vatten och är jäkligt nöjd måste jag säga.

Förutom bättre plats i.o.m. avsaknaden av hårddiskburar så har Define S även någon slags monteringslösning för reservoar som saknas i Define R5. Fästena till skenorna som syns i bild går att justera i höjdled för maximal anpassning.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Har du några som helst planer om att köra vattenkylning i framtiden så rekommenderar jag Define S

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Riktigt snyggt!

Vad har du får prylar till vatten kylningen?

Började med ett kit från EKWB https://www.ekwb.com/shop/ek-kit-p240.
Stoppade i det i ett Phanteks enthoo evolv itx, var inte nöjd med ljudnivån då det var i huvudsak därför jag skaffade vattenkylning.
Köpte ett R5 och en 360 slim rad från ekwb, overkill men så sjukt tyst
Fläktarna går på lägsta varv vad det nu är (det står 500 rpm) och efter några timmars spelande är cpu-temp och gpu (som är ett gtx 1070) runt 60-65 grader.

Permalänk
Medlem

Kör på R5, grymt chassi

Permalänk
Avstängd

Lite skoj å se folks tycke och smak mellan dessa två lådor. Valde själv mellan dom. Valet föll på Define S då jag ville få bort alla dessa fula vaggor i lådan samt kunna maximera luftflödet.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 240. Corsair CX550M. Intel Xeon E3-1245v5. ASUS P10S-M WS. Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB. NVIDIA GTX 1060 6GB FE. Samsung 960 Evo 500GB. 2x Samsung 850 Evo 1TB = RAID0.
Kringutrustning: Samsung S27D390. Samsung SE-218GN/RSBDE. Edifier R2600 Studio. Logitech G430. Logitech G402. Logitech G410. Logitech G240.

Permalänk
Medlem

Define s är lite större har jag för mig och är är R5 ändå en Jävligt stor låda
Så r5 passade lagom för mig tyckte jag, tyst som satan oxå

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simson17:

Define s är lite större har jag för mig och är är R5 ändå en Jävligt stor låda
Så r5 passade lagom för mig tyckte jag, tyst som satan oxå

Lite bredare är den. Men de är för att få en rum med diskar och kabeldragning.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 240. Corsair CX550M. Intel Xeon E3-1245v5. ASUS P10S-M WS. Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB. NVIDIA GTX 1060 6GB FE. Samsung 960 Evo 500GB. 2x Samsung 850 Evo 1TB = RAID0.
Kringutrustning: Samsung S27D390. Samsung SE-218GN/RSBDE. Edifier R2600 Studio. Logitech G430. Logitech G402. Logitech G410. Logitech G240.

Permalänk
Medlem

Jag gillar att define S är lite billigare, inte har hårddisk cages och att den har plats för hela TRE 140mm fram. Kombinera detta med fläktstyrning och du har en ljudlös burk som flyttar mycket luft. R4 är bara trevligt om man vill ha lite mer dämpning fram, sen fler usb portar också?