RX 480 vad sjutton har hänt med priset?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Ja, du är ju medveten om det själv i alla fall.

Skulle butikerna ha gått ihop om detta så begår dom väl t.om lagbrott?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kartell

Kartell är det överallt säkerligen, lite svårt att bevisa bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimicro:

Enligt en recension(linustechtips) så är det prestanda/krona man får gå efter. De presterar rätt så snarlikt. Dock har de bättre priser i USA, recensionen jag såg rekommendera dem 480 före 1060. 1060 har ju inge sli, eller så kanske de saknar dx12 funktioner. Så det är svårt val tror jag för många.

man ska alltid ta LinusTechTips reviews med en lastbil av salt men visst rx 480 är nog bättre prestanda för pengarna jämfört med 1060 i alla fall om priserna inte blir totalt galna, och förhoppningsvis blir vulkan större med tiden då vinner man ju på det också gratis fps till alla och dx12 verkar funka bättre på rx 480 också.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Skiljer runt 11% i pris mellan komplett.se och overclockers.co.uk gällande Sapphire RX 480 8GB Nitro+.

Skulle vara väldigt intressant att veta var de 11% kommer ifrån. Det är en rejäl prisskillnad.

Inte för att stå till försvar men det har sagts att Overclockers fick ett special pris med att beställa över 2000 exemplarer och på så sätt få det billigare. Eller menar du Overclockers+frakt i priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheStudent:

kolla här https://www.inet.se/produkt/5402835/asus-radeon-rx-480-8gb-st...

4k för rx 480 strix? är det här ett skämt eller försöker sveriges butiker göra amds priser så extremt dåliga dom bara kan eller vad?

prisjakt hade ett sapphire nitro rx 480 oc för 3400kr de var sjukt dyrt men nu finns dom bara på overclockers UK för 2800kr så vi får se hur det går men vrf blir svenska priserna så extremt galet fel?

När vi får USA pesos priset så blir det VAT eller annan skatt på det. Sen blir det förtjänst pris tillägg. Ingen säljer utan vinst.
Så en $ blir i slutändan cirka 10-12 Swedish En Krona.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Måste vara det dyraste köttet du tittat på. Köttfärs och kött finns där jag bor för under 100kr/KG, mellan 60/80kr/KG i snitt.

Levde strax under din månadspeng och klara mig månaden ut på svenska varor (köpte inget eko dock). Idag ligger maten på runt 1700/2000kr ca i månaden, förstår om du har svårt att klara dig med en så dyr hyra. Sen mjölk har knappt rört på sig i 4 år.

Beror ju på vilken del av djuret man kollar på.

Hos lokala ICA-handlaren kan man köpa svensk fläskfilé för 179 kr/kg, eller så kan man köpa 5 st fläskkotletter (900 gram) för 50 kr/kg. Det man får tänka på att en del varor har rabatterat pris så ofta att det knappt är värt att köpa till ordinarie pris. Färsk hel kyckling brukar man kunna få för 20-30 kr/kg här återkommande och då gäller det priset i princip 3 olika matkedjor. Fryst kan man hitta billigare än så. ICAs egna standardmjölk kostar under 9 kr/l i lokala butiken. Havregryn som är fiberberikad kostar mindre än hans danska från både AXA/Lantmännen och ICA. Butiksmalda färsen är ibland ekologisk här till samma pris som när de tar från en konventionell bonde, lite dyrare än fabriksmald storpack men till fördelen att den är finmald på riktigt.

För 50 - 70 kr om dagen så har man inga problem att få i sig protein från svenskt kött. Fokuserar man på basvaror så är ris, pasta och mjöl billigt. Kungsörnens vetemjöl brukar man t.ex. kunna få för 5 kr/kg när det är erbjudande. Spaghetti bör man kunna hitta för 5-10 kr/kg. För 400-600 kr i veckan så får man inget kaloriunderskott eller viktnedgång, kalorier får man enkelt ihop för det priset. Det är snarare importerade grönsaker som är dyra i Sverige, köper man när det är i säsong och svenskt kommer man lindrigare undan, varför man skulle köpa Findus frysta grönsaker vet jag inte riktigt. Just nu hittar man nog färskt billigare än fryst. Äter folk t.ex. mycket ärtor och bönor så finns det torkade till bra pris, ibland är konserver billigare än fryst lite beroende på vad det handlar om. Är man ensam om att äta maten så kommer man få frysa in en del såklart, men du får mycket mat för 400-600 kr. Det är inga större problem att få in gris, nöt, kyckling och fisk där, och kunna äta kött/fågel/fisk varje dag.

Svensk fläskytterfilé med potatisgratäng som räcker till ca 4 gånger bör kosta 30-35 kr per måltid, då kanske man väljer det istället för fläskfilén till det dubbla priset och då behöver man inte välja det danska köttet heller. Det är något man bör ha råd med mer än ibland.

Har man inte mycket med pengar så tjänar man såklart på att vänta tills tillgången av GTX 1060 och RX 480 är bättre, är det verkligen svårt att få ihop några sparade pengar finns även snart RX 460 och 470 och Nvidia gör så småning om säkert någon nedskalad variant av GP106 under två tusen också. Anledningen att svenska återförsäljare håller högre priser än tyska och brittiska just nu är för att tillgången är så dålig att de är tvungna att ta in kort från distributören även om de inte tjänar något på att sälja korten för att inköpspriset från distarna är så högt just nu. Hade tillgången varit bättre hade de kunnat ta in korten från distar i andra länder om de inte hade velat jobba med vettig prissättning, nu får de ta det som finns. Om någon månad kanske vi ser 4GB RX 480 tredjeparts för 2200 kr och 8GB för 2500-2600 kr och att butikerna har hundratals sådana kort i lager. Om de vill pressa GTX 1060 under 2800 kr vet jag inte, men möjligheten att pressa ner någon hundring till där finns, beroende på var tillverkarna vill rikta korten mot då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lengab:

När vi får USA pesos priset så blir det VAT eller annan skatt på det. Sen blir det förtjänst pris tillägg. Ingen säljer utan vinst.
Så en $ blir i slutändan cirka 10-12 Swedish En Krona.

då blir 250 dollars referens kort 3000kr 12kr/$ såg inga förbeställningar för nitro eller något på newegg så tog det dyraste jag såg men 3000kr är nog i saftigaste laget för dessa kort och dessutom så blir dom dyrare när det är custom kort så det här kommer gå åt skogen prismässigt.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Inte för att stå till försvar men det har sagts att Overclockers fick ett special pris med att beställa över 2000 exemplarer och på så sätt få det billigare. Eller menar du Overclockers+frakt i priset?

Så du tror att de kommer att höja priset snart? Det tror inte jag, den som lever får se!

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Inte för att stå till försvar men det har sagts att Overclockers fick ett special pris med att beställa över 2000 exemplarer och på så sätt få det billigare. Eller menar du Overclockers+frakt i priset?

De har knappast lagt in beställningar på 2000 exemplar av varje kort, nu har de lagt upp nya tredjeparts-kort till lägre priser än 8GB Nitro+ och Devil 13 exempelvis. Komplett som har verksamhet i flera länder bör inte behöva ta över 200 kr extra för ett kort. Senare i augusti riskerar de billigare 8GB-korten att kosta mindre än Kompletts Nitro+ 4GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

@Stoff3th3m4n
Tror grossisterna, möjligen partnertillverkarna. Detaljhandeln har så löjligt hög konkurrens att dem kan glömma att tag lite mer utav kakan så att säga. Sedan har vi två separata bevis på att butikerna redan inte är orsaken, nämnligen @Ninjaflipp och http://www.nordichardware.se/nyheter/grafikkort/kronika-svens...

Rent tekniskt är mitt påstående ju inte ett bevis eftersom jag egentligen bara är en random person på nätet som säger detta och egentligen inte har något att backa upp det med, men jag hoppas att ni andra i tråden har förståelse för att jag inte vill säga något mer specifikt än så. Vill inte veta att folk ska veta vem jag är då det förmodligen är rätt många som skulle känna igen mig, vill inte heller åka illa ut hos min arbetsgivare.

Kollar ni däremot min posthistorik så borde ni se att jag har haft lite information om liknande grejer innan 'den stora massan' så att säga, så jag hoppas att det gör mig lite mer trovärdig.

Permalänk
Medlem

@TheStudent:
Det är jättesvårt att svara per produkt. Men eftersom alla älskar AMDs grafik då inget ser ut som LEGO. Då kan företag mjölka pengar eftersom efterfrågan är högre än tillgång vid ny släpp av chipset.

Jag hoppas det här ändrar sig på onsdag. (konstig dag för företag då varulager kontra beställningar balanserar sig)
Mitt råd är att antingen vänta på VEGA eller kolla priser på Torsdag morgon den 28:e.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

@Foxmaner: Vad har AMD med de Svenska priserna att göra???????? AMD går ut med ett rekommenderat pris, varför distributörer eller butiker inte håller sig till det vet jag inte. Varför blir inköpspriset så här är väl frågan?

Förstår dock inte varför Asus Strix kortet är 1000 kr mer än 8 GB Nitro OC kortet (som förövrigt är klockat högre från fabrik än Asus kortet). I UK kostar Strix 3400 kr medan Nitro kostar 2700 kr (Gigabyte G1 2900 kr, Powercolor 2800 kr).

Hu är det på nvidia sidan, kostar Asus Strix 700-1000 kr mer än alla andra kort?

Menar bara att 480 inte blev vad amd ville att det skulle bli. Iallafall inte i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Folk har blivit kräsna tror jag. När mitt Sapphire HD5870 var nytt så kostade det nästan 3000 kr där jag köpte det

Nu var ju 5870 i princip ett toppkort då det var nytt, medan detta 480 är ett halvdant kort som presterar betydligt lägre än AMD's egna toppkort från tidigare generationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Själv tycker jag det är regeringen eller Sverige som har helt sjukt hög skatt.

Bolagsskatten i Sverige är inte speciellt hög.

Permalänk
Medlem

Sweclockers borde skriva en artikel om detta. Jag tror helt enkelt AMD är inkompetenta på den Svenska marknaden.
Sedan så spelar väl det rätt så stor roll att handlarna i Sverige köpte på sig för många Maxwell kort.
Denna kombination är vad som ger det höga priset misstänker jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

@Fisken1986: vram används primärt för texturer och sånt är "lätt" att köra för ett kort. Fördelen är att du kan spara mer texturer i ram än att behöva hämta nya från disk eller ram-minne, det tar däremot resurser.

dock tror jag 8GB är mer för ultra-texturer eller 4k.

Yes, spelade Shadows of mordor igår och dett stod på textur inställningarna:

Iy you are playing in 1080 these limits are a good measure:

1gb: low
2g: Medium
3gb: High
6gb: Ultra

Och detta är ett spel från 2014.

Du har definitivt nytta av 8gb över 4gb, om jag så smackat på 8gb till mitt 750 ti som bara har 2 hade jag ju kunnat köra ultra på texturerna, trots att gpun är ganska slö.

8gb varianten kostar drygt 2800kr från denna tyska butiken: https://www.alternate.de/html/product/1281459

ONT

Svenska köpvanor kan ligga bakom höga Radeon RX 480 priser

Skrivet av Gambit_2K:

Strix kortet kostar 1000kr (4000 kr) mer än Sapphire kortet (3000) bara för att det är ett Strix verkar det som.

Det jag ville komma till var att prispåslaget för RX 480 Strix är helt omrimligt jämfört med nVidia strix korten där vi inte alls ser såna skillnader.

Asus brukar vara löjliga och inbilla sig att de är top notch och lägger alltid på några hundralappar för ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Sapphire RX 480 Nitro+ 8GB (icke OC) kostar £239.99 GBP inkl 20% moms hos Overclockers UK, 4GB-versionen kostar £199.99 GBP. Första priset motsvarar cirka 2850 kr inkl svensk moms. Hamnar det över 3000 kr så är det inte värt att köpa från en svensk återförsäljare. Nitro+ OC borde hamna under 3000 kr om de inte ska ta ut extra höga priser i fortsättningen också. Tillgången är så dålig att de kunnat ta vilket pris som helst i princip. När tillgången blir bättre kan inte distar ta ut överpriser längre.

Jämförde priserna:
Sapphire Radeon RX 480 Nitro+ OC 8192MB + frakt (340kr) = 291 GBP~ 3300:-
Sverige hos CDOn 3199:-

Asus Radeon RX 480 Strix Gaming OC Aura RGB 8192MB + frakt (340kr) 333 GBP~ 3800:-
Sverige hos Inet 3999:-

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Jämförde priserna:
Sapphire Radeon RX 480 Nitro+ OC 8192MB + frakt (340kr) = 291 GBP~ 3300:-
Sverige hos CDOn 3199:-
https://i.gyazo.com/57c8b0e3036e715066aaccdd872e1765.png

Asus Radeon RX 480 Strix Gaming OC Aura RGB 8192MB + frakt (340kr) 333 GBP~ 3800:-
Sverige hos Inet 3999:-
https://i.gyazo.com/239f99405cdabad8e9020d0e89d094fa.png

Fraktkostnaderna är väl lite konstigt att lägga på om man diskuterar svenska återförsäljares prisläge? Köp två, så är plötsligt fraktkostnaden per kort halverad, lägg på ett par hårddiskar, osv.
I praktiken är ju inte fraktkostnaden från Kina till Storbrittanien högre än fraktkostnaden till oss. Att OCuk specifikt har höga fraktavgifter utanför Storbritannien är inte så relevant om man försöker förstå prissättningen i Sverige relativt resten av europa eller USA.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Fraktkostnaderna är väl lite konstigt att lägga på om man diskuterar svenska återförsäljares prisläge? Köp två, så är plötsligt fraktkostnaden per kort halverad, lägg på ett par hårddiskar, osv.
I praktiken är ju inte fraktkostnaden från Kina till Storbrittanien högre än fraktkostnaden till oss. Att OCuk specifikt har höga fraktavgifter utanför Storbritannien är inte så relevant om man försöker förstå prissättningen i Sverige relativt resten av europa eller USA.

Skickades från m.sweclockers.com

Slutpriset är det som man ska räkna på om man ska jämföra med utomlands priser. Olika länder har olika tull/moms/skatt vid importering. Ex. England har lägre och kan ha lägre pris. Sverige högre och högre pris. Visst är det surt, men vilket företag vill inte gå med vinst. Annars är det ingen ide att importera och sälja till slutkund om man tjänar inget på det.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Bolagsskatten i Sverige är inte speciellt hög.

Jag tycker 25% är rätt mycket. Moms alltså. Jag var i USA, där pendlade det mellan 0-10% typ.. Kan ju inte köpa något dyrt dock pga tullavgift.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Slutpriset är det som man ska räkna på om man ska jämföra med utomlands priser. Olika länder har olika tull/moms/skatt vid importering. Ex. England har lägre och kan ha lägre pris. Sverige högre och högre pris. Visst är det surt, men vilket företag vill inte gå med vinst. Annars är det ingen ide att importera och sälja till slutkund om man tjänar inget på det.

Håller med föregående talare, det är helt irrelevant att räkna in fraktpriser om man ska jämföra återförsäljares priser i olika länder. Frakten blir inte relevant förrän man själv ska köpa.

Läser du igenom tråden handlar diskussionen om varför det är högre pris i Sverige kontra England och i vissa fall Tyskland. I den diskussionen är som sagt fraktkostnader helt ovidkommande.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Jag tycker 25% är rätt mycket. Moms alltså. Jag var i USA, där pendlade det mellan 0-10% typ.. Kan ju inte köpa något dyrt dock pga tullavgift.

Det är inte seriöst att jämföra Sverige med USA när det gäller någon form av "skatteutgift".

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det är inte seriöst att jämföra Sverige med USA när det gäller någon form av "skatteutgift".

Nähäpp? Jag nämnde bara ett exempel.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Nähäpp? Jag nämnde bara ett exempel.

Två länder med helt olika system.

Mer vidkommande blir dock en jämförelse med Tyskland och Storbritannien. Där momsen är 19% i Tyskland och 20% i Storbritannien.

Den stora frågan är dock om en momssänkning gjort någon skillnad för oss konsumenter eller för samhället i stort. Finns dåliga exempel där sänkningar inte stått för några positiva effekter alls, ex bokmoms och restaurangmoms.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Jag tycker 25% är rätt mycket. Moms alltså. Jag var i USA, där pendlade det mellan 0-10% typ.. Kan ju inte köpa något dyrt dock pga tullavgift.

Vi får inte ha mindre än 15% normalsats i EU. Inom EU så gäller 17-27% moms plus att återförsäljare som skickar varor hit måste ta ut svensk moms om de säljer för mer än 320 000 SEK, så det finns ingen skillnad att tala om här i Europa och det kostar precis lika mycket att importera något till Storbritannien som till Sverige då vi ingår i en tullunion ett tag till.

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/5402835/asus-radeon-rx-480-8gb-st... 3999kr
https://www.inet.se/produkt/5402820/asus-geforce-gtx-1060-6gb... 3499kr
Ska vi betala mer för ett kort som presterar sämre än 1060? Hur tänker inet ärligt? Vill de inte sälja AMD kort eller vad är detta? Kanske är preliminärt pris. Men ändå?

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Trodde Strix modellen av 480 iaf skulle kosta lite mer än 3k, högst 3,5. Inte 4k. Vad fan är det här?! Grejen med 480 är ju att det skall vara det mest prisvärda kortet.

Tur att 480 iaf har Crossfires-stöd och 1060 "saknar" stöd för SLI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Trodde Strix modellen av 480 iaf skulle kosta lite mer än 3k, högst 3,5. Inte 4k. Vad fan är det här?! Grejen med 480 är ju att det skall vara det mest prisvärda kortet.

Tur att 480 iaf har Crossfires-stöd och 1060 "saknar" stöd för SLI.

får hoppas att det bara är någon konstig placeholder prissättning för inet.

sapphire rx 480 nitro+ går ju för 3100 på cdon och komplett så vem skulle köpa ett strix 480 för 4000? inte någon om man inte är fullständigt blåst.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Yes, spelade Shadows of mordor igår och dett stod på textur inställningarna:

Iy you are playing in 1080 these limits are a good measure:

1gb: low
2g: Medium
3gb: High
6gb: Ultra

Och detta är ett spel från 2014.

Du har definitivt nytta av 8gb över 4gb, om jag så smackat på 8gb till mitt 750 ti som bara har 2 hade jag ju kunnat köra ultra på texturerna, trots att gpun är ganska slö.

8gb varianten kostar drygt 2800kr från denna tyska butiken: https://www.alternate.de/html/product/1281459

Vad dom väljer att rekommendera för sitt spel är totalt ointressant. Tittar vi på fakta, alltså riktiga tester så använder inte spel så mycket minne, där finns bara 2 spel som jag har sett använda väldigt mycket och det är GTA V samt SoM, men ingen utav spelen använder 6GB VRAM i högsta inställningar i 1080p. 4GB är dock definitivt ett minimum idag, om man nu inte har en väldigt låg budget. Men än så länge så räcker det för alla spel i 1080p.

Du hade aldrig kunnat köra ultra med ett 750Ti bara för att det skulle ha mer minne, så fungerar det inte riktigt.

Permalänk
Medlem

En uber variant på rx 480, Radeon Pro SSG
http://www.nordichardware.se/nyheter/amd-presenterar-radeon-p...

prislappen landar på 9 999 dollar

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Entusiast
Skrivet av pergro:

En uber variant på rx 480, Radeon Pro SSG
http://www.nordichardware.se/nyheter/amd-presenterar-radeon-p...

prislappen landar på 9 999 dollar

Ja, fast nä, inte riktigt.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -