Specifikationer för Geforce GTX 1070M och Geforce GTX 1060M hittar ut på nätet

Permalänk
Melding Plague

Specifikationer för Geforce GTX 1070M och Geforce GTX 1060M hittar ut på nätet

Nvidias kommande mobila grafikkretsar GTX 1060M samt 1070M har dykt upp på nätet. Det handlar om skärmdumpar från GPU-Z som visar de två kretsarnas specifikationer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt att det är i bärbara datorer Pascal kommer att glänsa oerhört starkt.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tEan:

Tror faktiskt att det är i bärbara datorer Pascal kommer att glänsa oerhört starkt.

Blir nog en fin fynd på BF

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Tror faktiskt att det är i bärbara datorer Pascal kommer att glänsa oerhört starkt.

Får hoppas AMD för första gången på länge faktiskt konkurrerar på laptops (har ju varit rätt dött i flera år på den fronten). Kan ju kanske bli vist priskrig då (på gpu:er i alla fall).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Vore riktigt riktigt najs om det går att få en dator med 1060m i för 12-14k någon gång under detta året (tvivlar dock starkt på det). Har behov av en bra bärbar dator, tänkte byta ut mitt 4790K bygge helt och hållet men man vill ju inte nedgradera sig alldeles för mycket

Permalänk
Medlem

Snart kommer väl efter detta, GTX 10 seriens desktop kort till bärbart.

För det kom i höstas både desktop processor och GPU till bärbart..?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Någon som vet ungefärligen när dessa 2 korten dyker upp för försäljning?. Skulle köpa laptop med 980M nu på måndag ska man vänta eller köra på.

Permalänk

@kenta85 Jag hade väntat med att köpa.

Visa signatur

Corsair 800D | i7 4790k | H100i V2 | skräp Gigabyte moderkort | EVGA 980Ti SC | Crucial Ballistic 16gb DDR3 | 2x500gb Samsung 850 PRO | Corsair HX850i
Playseat Alcantara + T300rs framför 48" Andersson tv

Permalänk
Avstängd

Hmmm. Varför har de censurerat bios version etc? Och varför heter kretsen 1060 och inte 1060m? Saltkaret ska användas flitigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Tumnus:

Hmmm. Varför har de censurerat bios version etc? Och varför heter kretsen 1060 och inte 1060m? Saltkaret ska användas flitigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan vara så att BIOS numret är bundet till en handfull människor som har fått testa kretsen, och det skulle förmodligen sluta illa om man kunde med enkelthet kunna peka ut de handfull individer som läckt

Men ja, lite mysko är det! Dock tror jag inte detta är långt från sanningen, speciellt sett till hur nära 980M låg 970(980 om man OC'ade).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Får hoppas AMD för första gången på länge faktiskt konkurrerar på laptops (har ju varit rätt dött i flera år på den fronten). Kan ju kanske bli vist priskrig då (på gpu:er i alla fall).

AMD:s prestanda per watt håller inte mot Pascal där. Så i mitt tycke tappar de konkurrensfördelarna på gaminglaptops. I det andra segmentet ska de slåss mot Intel och där är det heller inte lätt. Det är först med deras APU:er i någon form av mellansegment där användaren vill ha grafikprestanda med inget dedikerat grafikkort som AMD strålar.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

AMD:s prestanda per watt håller inte mot Pascal där. Så i mitt tycke tappar de konkurrensfördelarna på gaminglaptops. I det andra segmentet ska de slåss mot Intel och där är det heller inte lätt. Det är först med deras APU:er i någon form av mellansegment där användaren vill ha grafikprestanda med inget dedikerat grafikkort som AMD strålar.

Jo, något jag är skeptisk till också. Men polaris 11 kan ju vara betydligt bättre än polaris 10 (speciellt 480, som verkar vara hårt klockat, fast känns ju inte troligt att det blir bättre än pascal.

Få se om AMD´s cpu:er letar sig upp i mer premium än idag (är ju inte gott om bra AMD laptops precis).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar