lagg i cs-go på ny dator

Permalänk
Inaktiv

lagg i cs-go på ny dator

hej. Har köpt en ny laptop. En acer predator med nya i7 och 970 kort..
problemet är att jag får som fps drop och små fryslagg i cs-go kör allt på medium och relativt låg upplösning.
har skrivit -high -threads 4 i launchoptions men blir ej bättre.

kan jag ha missat någon inställning i nvidia ? eller någon cpu/grafik inställning, typ växling eller liknande.. helt tom och har provat fan allt. och ja energialternativen står på prestanda

mvh

Permalänk
Medlem

"Laptop"

Där har du problemet.

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Forza1:

"Laptop"

Där har du problemet.

ska du inte bidra något överhuvudtaget kan du krypa tillbaka under stenen du kom ifrån.....

Permalänk
Medlem

Prova att inaktivera det inbyggda grafikkortet.

Permalänk
Inaktiv

GTX 970m presterar sämre än GTX 960. En laptops i7a presterar sämre än en stationär i5a.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon185723:

GTX 970m presterar sämre än GTX 960. En laptops i7a presterar sämre än en stationär i5a.

möjligt. men ska absolut orka driva cs-go utan problem. ligger stadigt runt 220-299 fps emellanåt. så det är något helt annat...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chibariku:

Prova att inaktivera det inbyggda grafikkortet.

hur gör jag detta ?:) ny på laptop

Permalänk
Medlem

CS:GO som är byggt på Source ska ju inte vara något problem.. även för en laptop...

Jag antar att du har energiläget satt på max i windows kontrollpanelen? Testa installera om drivrutiner och göra en clean install via Nvidias hemsida. Pröva att övervaka temperaturen med något program samtidigt som du spelar. Har du strömkabeln i när du spelar?

Du kan avaktivera det inbyggda grafikkortet i BIOS har jag för mig:

Googla: "disable integrated graphics bios"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Harddrive:

CS:GO som är byggt på Source ska ju inte vara något problem.. även för en laptop...

Jag antar att du har energiläget satt på max i windows kontrollpanelen? Testa installera om drivrutiner och göra en clean install via Nvidias hemsida. Pröva att övervaka temperaturen med något program samtidigt som du spelar. Har du strömkabeln i när du spelar?

Du kan avaktivera det inbyggda grafikkortet i BIOS har jag för mig:

Googla: "disable integrated graphics bios"

det är en splitterny speldator med xtra kylning den blir allt annat än varm. har temp övervakning på medans.
skulle som du säger kunna prova ominstallera drivisarna.
och ja jag får prova stänga av, ha fått för mig den växlar mellan korten och då de fryser

Permalänk
Medlem

@anon217901: Ingen fara att stänga av i BIOS alls... du kan spara din profil och nollställa tillbaka.. just in case.

Permalänk
Inaktiv

ska physx vara cpu eller dedikerade gpun?

Permalänk
Medlem

Kanske är något program som ligger i backgrunden och körs? En del anti-virus program kan ställa till det ibland.