Debian[woody], 2.4.18-686, usb problem

Permalänk
Medlem

Debian[woody], 2.4.18-686, usb problem

Har precis installerat debian igen men har stött på lite problem när jag skall få min mus att fungera. Jag har en USB mus ( Logitech mx500 ) samt ett USB tangentbord ( Apple Pro ). Om jag inte laddar uhci så fungerar tangentbordet ( skulle gissa på att det är moderkortet som emulerar då ). Så fort jag laddar uhci så hittar den alla mina USB enheter ( inklusive mus, tangentbord osv ), men den tar inte längre någon input från tangentbordet. Lite svårt att jobba vidare då...

Någon som kan hjälpa mig?

Moderkort: cusl2.

Visa signatur

Freman

Permalänk
Medlem

Testa OHCI.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Jag kan inte starta usb-ohci

insmod usb-ohci
Using /lib/modules/2.4.18-686/kernel/drivers/usb/usb-ohci.o
/lib/modules/2.4.18-686/kernel/drivers/usb/usb-ohci.o: init_module: No such device
Hint: insmod errors can be caused by incorrect module parameters, including invalid IO or IRQ parameters

Jag kan ladda både usb-uhci samt uhci, men då kan jag som sagt inte använda tbordet...

Edit: Jag har provat att använda usbkbd med, men den tycks inte göra någon skillnad.

De moduler jag laddar för att få usb att fungera:
usbcore, hid och uhci. Musen fungerar bra ( då jag laddar mousedev ), men som sagt inte tbordet.

Edit 2:
Jaha, då lyckades jag lösa det själv då. Får tacka iallafall
Hittade en modul vid namn keybdev, men den så fungerar det fint. Låter tråden vara kvar ifall någon annan råkar ut för samma problem.

Visa signatur

Freman

Permalänk

glöm det...

Visa signatur

::.. KDE Neon ..::
Home | MAME Arcade
Spelkonsoler