Permalänk

Rekommenderad mailklient

Jag letar efter en skön mailklient med IMAP-stöd för X; har testat Evolution och Mozilla-mail, men ogillade båda. Evolution kändes för plottrig och överarbetad, och mozilla-mail verkar totalt superbuggig (går inte att unsubscriba; mappar försvinner (och raderas permanent från servern), osv..). Kan någon rekommendera något bra? Kör Redhat 9, så gärna något som går att få tag på som RPM för nämnt OS. Uppskattar även om det finns screenshots tillgängliga innan man tankar (jag är lite fjollig vad gäller utseendet på min desktop, och man vill ju inte köra fula program )

/W

Permalänk

Personligen trivs jag väldigt bra med sylpheed:

http://sylpheed.good-day.net/

Visa signatur

Finis coronat opus.

Permalänk
Hedersmedlem

sylpheed-claws.sf.net
Jag tycker dock att det är en del snyggare än på sylpheeds sida.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Okej, Sylpheed ser lovande ut, men då har jag en följdfråga; någon som vet var man kan få tag på fungerande RPMer för det? Verkar inte finnas några "officiella", och de från freshrpms.net är buggiga eller nått.

/W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk

Sådär, nu fick jag igång allt. Var lite trassligt med dependencies, fick force'a in paketet, eftersom den vägrade finna gpgme. Men i alla fall, det funkar klockrent. Sylpheed är riktigt bra. Någon som vet om det kommer en GTK2-version snart? Hittar inget om det på hemsidan, men det vore väl inte så himla far off att gissa sig till det..

W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad sägs om KDEs program?
De är små, välskrivna och fria från plotter.

Visa signatur

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin
Länk.