ASUS ZenBook UX305: Ljudet slutar fungera då jag har stängt datorn och sen öppnar den igen.

Permalänk
Medlem

ASUS ZenBook UX305: Ljudet slutar fungera då jag har stängt datorn och sen öppnar den igen.

Har precis köpt en ASUS ZenBook UX305, så den är helt ny. Mitt problem än så länge är att ljudet slutar fungera då jag har stängt datorn och sen öppnar den igen. Det fungerar alltid med hörlurar och börjar fungera igen om jag startar om datorn.

Någon som vet vad jag kan göra för att lösa problemet? Känns inte så optimalt att behöva starta om datorn hela tiden.

§3.1 /screamin-daemon, moderator
Permalänk

Nere vid klockan har du en högtalarsymbol om du högerklickar på den så kan du välja uppspelningsenheter, där kan du byta snabbt, varför den inte kommer ihåg vart du va sist vet jag inte :/

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

@turbomaniac: hm, hittar inget där som hjälper...

Permalänk
Medlem

Uppdatera ljuddrivrutinerna till att börja med då dessa ofta är gamla.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-11700K | CPU Kylning: Noctua NH-D15 | GPU: MSI GTX 1070 Armor | RAM: Corsair Vengeance LPX 2400Mhz 4x4GB | Lagring: HyperX Fury 250GB + Kingston M.2 1TB | Mobo: ASUS Z590P | Nätagg: Seasonic+ 750W | Chassi: Fractal Design S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subiray:

Uppdatera ljuddrivrutinerna till att börja med då dessa ofta är gamla.

Hur gör jag det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

panik på ljud

Försöker igen, då jag verkligen inte pallar det här problemet längre. Om någon vet vad jag kan göra, please let me know!

ASUS ZenBook UX305: Ljudet slutar fungera då jag har stängt datorn och sen öppnar den igen.

Har precis köpt en ASUS ZenBook UX305, så den är helt ny. Mitt problem är att ljudet slutar fungera då jag har stängt datorn och sen öppnar den igen. Det börjar fungera igen om jag startar om datorn och fungerar alltid med hörlurar.

Någon som vet vad jag kan göra för att lösa problemet? Är inte optimalt att behöva starta om datorn hela tiden.

Permalänk
Medlem

Senaste chipset och drivers?

Permalänk
Medlem

@hultron: hur gör jag? är inte superinsatt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Moderator

*Korspost, trådar sammanfogade.*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Förutom att det var en korspost hade din nya tråd återigen en dålig rubrik, du har blivit tillsagd om § 3.1 tidigare.
Om du inte hörsammar våra regler kommer det leda till att du får din tråd låst och förlorar chansen att få hjälp här.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.