Fakturastrul och kronofogden efter order på Greattech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddiebox:

God Jul @Greattech, jag hoppas att ni är riktigt skadeglada. Idag skickade dessa tomtar den riktiga fakturan på 11,719kr som ska vara betald runt Jul. Det tog bara ett halvår för Greattech att få den fakturan skickad fast man valde en 14-dagars faktura. Och ingen kompensation för sveda och verk fast Greattech yrkade på kompensation tidigare. Tack för att ni skickade den precis i samband med Jul och ett halvår senare då man börjat handla julklappar. Får bli delbetalning tills vidare men jag yrkar fortfarande på kompensation.

Du får väl skylla dig själv en du inte sparat pengarna som du egentligen skulle ha spenderat för sex månader sen?
Är ju även löning om någon dag och julhandeln är väl redan avklarad. Borde inte vara några problem imo.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddiebox:

Poängen är att Greattech inte kunde välja en sämre tid än betalning precis efter Jul när jag egentligen skulle ha betalat fakturan för ett HALVÅR sedan då jag hade planerat full betalning. Varför annars skulle jag ha valt betalning på 14-dagar? Och att jag inte fick någon som helst ursäkt eller kompensation för hela denna historian gör det inte bättre.

Visst har det tagit otroligt lång tid så någon form av kompensation borde du få men vad har du själv gjort under denna tiden för att skynda på det? Har du kontaktat de och kollat hur det går? Att du dessutom inte satt undan pengarna det kan du väl ändå inte skylla på Greattech det är du som spenderat pengarna och inte de. Men du kanske trodde du skulle på 100% kompensation. Du verkar vara en sådan kund som man skylle spy över om man hade med att göra.

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer | 4690k@4,5 ghz | 8GB Corsair XMS3 1600 CL8@2000 CL9 | EVGA 980ti FE | 2x280mm radiatorer | Samsung 850 Evo 500gb | EVGA G2 1000W | Func MS3 R2 | Tt eSports Meka G1 | Samsung S24D390 60hz@75hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeNMaX:

Visst har det tagit otroligt lång tid så någon form av kompensation borde du få men vad har du själv gjort under denna tiden för att skynda på det? Har du kontaktat de och kollat hur det går? Att du dessutom inte satt undan pengarna det kan du väl ändå inte skylla på Greattech det är du som spenderat pengarna och inte de. Men du kanske trodde du skulle på 100% kompensation. Du verkar vara en sådan kund som man skylle spy över om man hade med att göra.

Om du inte läst tråden så var det jag som fick lösa problemet mellan Greattech och Svea Ekonomi vilket höll på i flera veckor efter att jag lade upp tråden här på Sweclockers. Sen hade jag ett ombud som jag lät ta över ärendet då jag höll på att bli tokig på alla brev och olägenheter. Som jag skrev men inte uppdaterat tråden med är att jag och mitt ombud beslöt oss om att avvakta för att se om Greattech gör bort sig igen och om jag får kompensation eller ej. Så nu får vi helt enkelt se vad som händer.

Du verkar vara en kund utan särskilt hög standard. Hur skulle du själv agerat om Kronofogden en dag kontaktar dig med skuldanmälan som du måste ta dig ur och du är medveten om att det är firmans fel och inte ditt. Så blev du också tvungen att sitta på telefon mellan Kronofogden och fakturabehandlaren och se till att allt blir annullerat vilket firman också skulle stå för. Sen får du inte tag i firman som nonchalerar dig i ett halvår och senare skickar hela fakturan utan någon som helst kompensation. Jag kräver absolut inte 100% avdrag så var inte löjlig. Men efter allt detta så får man faktura sex månader senare och inte ett enda ord från Greattechs support förrän jag skrev i tråden igen.

Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Greattech
Skrivet av freddiebox:

Om du inte läst tråden så var det jag som fick lösa problemet mellan Greattech och Svea Ekonomi vilket höll på i flera veckor efter att jag lade upp tråden här på Sweclockers. Sen hade jag ett ombud som jag lät ta över ärendet då jag höll på att bli tokig på alla brev och olägenheter. Som jag skrev men inte uppdaterat tråden med är att jag och mitt ombud beslöt oss om att avvakta för att se om Greattech gör bort sig igen och om jag får kompensation eller ej. Så nu får vi helt enkelt se vad som händer.

Du verkar vara en kund utan särskilt hög standard. Hur skulle du själv agerat om Kronofogden en dag kontaktar dig med skuldanmälan som du måste ta dig ur och du är medveten om att det är firmans fel och inte ditt. Så blev du också tvungen att sitta på telefon mellan Kronofogden och fakturabehandlaren och se till att allt blir annullerat vilket firman också skulle stå för. Sen får du inte tag i firman som nonchalerar dig i ett halvår och senare skickar hela fakturan utan någon som helst kompensation. Jag kräver absolut inte 100% avdrag så var inte löjlig. Men efter allt detta så får man faktura sex månader senare och inte ett enda ord från Greattechs support förrän jag skrev i tråden igen.

Hej Freddiebox,

Då du har haft kostnader för ombud för ärendet när du fick kravet så ersätter vi gärna dina ombudskostnader till 100%. Vänligen återkom till oss med underlag så fortsätter vi dialogen för ersättning genom PM. Du kan antigen skicka det till oss genom PM eller maila supporten och ange Sweclockers som ämne. Oavsett vems fel det är så ska inte du behöva lägga ut pengar på ombud eller annat som hör till ärendet, vi tar därför på oss alla kostnader.

Alla som anser att vi borde makulerat och skickat en ny faktura direkt, i en perfekt värld så hade det fungerat på det sättet.
Varje faktura som skapas sker genom en kreditupplysning. Vi kan inte skapa en ny faktura när kunden har pågående köp. En faktura är kopplad till en order, för att ta bort en faktura så måste även köpet gå i retur i systemet. Vi kan ej skapa manuella fakturor utan detta skapas när en kund skapar en order. Även om det hade fungerat så ser vi fortfarande endast EN faktura på systemet trots att kunden fått flera, vi kan därför inte på något sätt ändra eller makulera fakturan utan att fakturaleverantören gör det. Så fort vi fick reda på KFM kravet så blev kravet återkallad av fakturaleverantören inom 1-2 dagar.

Det handlar även om flera andra köp på samma "fil". Vi/fakturaleverantören kan därför inte makulera och skapa en ny faktura för en kund utan alla kunder som har fått fel belopp måste bli löst samtidigt då felet ligger på EN fil och utan på kundens köp. Det har ej tagit 6 mån för att få detta löst utan detta var löst sen flera månader. Kunderna har dock fått nya fakturor/avtal i omgångar.

- GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Hej Freddiebox,

Då du har haft kostnader för ombud för ärendet när du fick kravet så ersätter vi gärna dina ombudskostnader till 100%. Vänligen återkom till oss med underlag så fortsätter vi dialogen för ersättning genom PM. Du kan antigen skicka det till oss genom PM eller maila supporten och ange Sweclockers som ämne. Oavsett vems fel det är så ska inte du behöva lägga ut pengar på ombud eller annat som hör till ärendet, vi tar därför på oss alla kostnader.

- GT

Det låter bra om ni kunde. Om ni faktiskt kan göra det så drar jag iväg ett e-post med underlag.

Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Greattech
Skrivet av freddiebox:

Det låter bra om ni kunde. Om ni faktiskt kan göra det så drar jag iväg ett e-post med underlag.

Hej,

Du är som sagt jättevälkommen med detta. Hade du meddelat oss om att du haft ombudskostnader tidigare så hade vi tagit upp detta med dig tidigare.

Det blir nog inget innan Jul men efter Jul går vi igenom allt och återkommer till dig så fort du skickat allt till oss.

- GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Hej,

Du är som sagt jättevälkommen med detta. Hade du meddelat oss om att du haft ombudskostnader tidigare så hade vi tagit upp detta med dig tidigare.

Det blir nog inget innan Jul men efter Jul går vi igenom allt och återkommer till dig så fort du skickat allt till oss.

- GT

Om ni faktiskt läser tråden så har jag nämnt till en av era representanter, (eller om det är en och samma person här på Sweclockers vet jag inte), att jag har ett ombud. Personen i fråga blev irriterad och vad det såg ut var i tvivel. Det var ett tag sen nu dock då jag inte trodde att det skulle gå så här pass långt.

Detta är det bästa meddelande jag fått hittills av er här på Sweclockers.

Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddiebox:

Förbannat skönt att du fick ärendet löst. Om du hade en fysisk kopia där Greattech hade sagt att du skulle vänta på den riktiga fakturan så är det bevis nog (speciellt om den är signerad) för i princip vad som helst. Då har företaget godkänt och tagit på sig ansvaret för att rätt faktura ska skickas ut och att det är deras fel om något händer. Skaffa ALLTID fysiska bevis, om det så är en lapp där en person skriver att "x och x stämmer // Signatur" så är det ett mycket säkrare kort att stå på än "någon sa att x och x stämde".

Fysiska kontrakt/bevis is king!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Hej Freddiebox,

Då du har haft kostnader för ombud för ärendet när du fick kravet så ersätter vi gärna dina ombudskostnader till 100%. Vänligen återkom till oss med underlag så fortsätter vi dialogen för ersättning genom PM. Du kan antigen skicka det till oss genom PM eller maila supporten och ange Sweclockers som ämne. Oavsett vems fel det är så ska inte du behöva lägga ut pengar på ombud eller annat som hör till ärendet, vi tar därför på oss alla kostnader.

Alla som anser att vi borde makulerat och skickat en ny faktura direkt, i en perfekt värld så hade det fungerat på det sättet.
Varje faktura som skapas sker genom en kreditupplysning. Vi kan inte skapa en ny faktura när kunden har pågående köp. En faktura är kopplad till en order, för att ta bort en faktura så måste även köpet gå i retur i systemet. Vi kan ej skapa manuella fakturor utan detta skapas när en kund skapar en order. Även om det hade fungerat så ser vi fortfarande endast EN faktura på systemet trots att kunden fått flera, vi kan därför inte på något sätt ändra eller makulera fakturan utan att fakturaleverantören gör det. Så fort vi fick reda på KFM kravet så blev kravet återkallad av fakturaleverantören inom 1-2 dagar.

Det handlar även om flera andra köp på samma "fil". Vi/fakturaleverantören kan därför inte makulera och skapa en ny faktura för en kund utan alla kunder som har fått fel belopp måste bli löst samtidigt då felet ligger på EN fil och utan på kundens köp. Det har ej tagit 6 mån för att få detta löst utan detta var löst sen flera månader. Kunderna har dock fått nya fakturor/avtal i omgångar.

- GT

Jag undrar bara vad det är som gör att ert till synes unika system är det enda jag har stött på som inte klarar av att skicka ut en faktura på rätt summa. Jag har handlat flitigt i och från över tjugo länder, varor från kapsyler till alkohol för flera tusen kronor, i över tjugo år, och har aldrig fått en faktura på något annat än det jag köpt. Dessutom inte en faktura som går till inkasso pga det. Och VERKLIGEN inte en som företaget ifråga omber mig att ignorera!

Ni borde antagligen se över er ekonomiavdelning. I min värld är det helt oaccepterbart att som kund behöva stå ut med en sådan felbehandling av en order och först få hjälp efter att det tas upp på ett publikt forum.
Det må vara orättvist mot er som företag då jag själv aldrig ens talat med er, men går det så långt som för TS så finns det inget ni kan göra för att rädda ert rykte i mina ögon.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Hej Freddiebox,

Då du har haft kostnader för ombud för ärendet när du fick kravet så ersätter vi gärna dina ombudskostnader till 100%. Vänligen återkom till oss med underlag så fortsätter vi dialogen för ersättning genom PM. Du kan antigen skicka det till oss genom PM eller maila supporten och ange Sweclockers som ämne. Oavsett vems fel det är så ska inte du behöva lägga ut pengar på ombud eller annat som hör till ärendet, vi tar därför på oss alla kostnader.

Alla som anser att vi borde makulerat och skickat en ny faktura direkt, i en perfekt värld så hade det fungerat på det sättet.
Varje faktura som skapas sker genom en kreditupplysning. Vi kan inte skapa en ny faktura när kunden har pågående köp. En faktura är kopplad till en order, för att ta bort en faktura så måste även köpet gå i retur i systemet. Vi kan ej skapa manuella fakturor utan detta skapas när en kund skapar en order. Även om det hade fungerat så ser vi fortfarande endast EN faktura på systemet trots att kunden fått flera, vi kan därför inte på något sätt ändra eller makulera fakturan utan att fakturaleverantören gör det. Så fort vi fick reda på KFM kravet så blev kravet återkallad av fakturaleverantören inom 1-2 dagar.

Det handlar även om flera andra köp på samma "fil". Vi/fakturaleverantören kan därför inte makulera och skapa en ny faktura för en kund utan alla kunder som har fått fel belopp måste bli löst samtidigt då felet ligger på EN fil och utan på kundens köp. Det har ej tagit 6 mån för att få detta löst utan detta var löst sen flera månader. Kunderna har dock fått nya fakturor/avtal i omgångar.

- GT

Så det du säger egentligen är alltså "Vi vet att vårt system är undermåligt, och vi vet att vår fakturaleverantörs system är undermåligt, men vi gör inget åt det utan låter kunder lida helt i onödan?"

Ok, bra, då vet vi.

Permalänk
Medlem

Shit! Läste början på denna posten för några månader sedan... att det inte blivit avklarat förrän nu(eller snart iaf)... skönt att det nästan löste sig, mycket mindre skönt med allt krångel.

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem

Tur att denna typen av trådar finns så man vet vilka företag man skall undvika och inte rekommendera.
Tycker det är katastrofalt dåligt skött från början till slut och bara en massa undskyllningar istället för att erkänna att det blivit en fuck up.
Det är alltid säljaren som har sista ansvaret mot kund oavsett om det är ombud/partners till säljaren som gjort bort sig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av freddiebox:

Om du inte läst tråden så var det jag som fick lösa problemet mellan Greattech och Svea Ekonomi vilket höll på i flera veckor efter att jag lade upp tråden här på Sweclockers. Sen hade jag ett ombud som jag lät ta över ärendet då jag höll på att bli tokig på alla brev och olägenheter. Som jag skrev men inte uppdaterat tråden med är att jag och mitt ombud beslöt oss om att avvakta för att se om Greattech gör bort sig igen och om jag får kompensation eller ej. Så nu får vi helt enkelt se vad som händer.

Du verkar vara en kund utan särskilt hög standard. Hur skulle du själv agerat om Kronofogden en dag kontaktar dig med skuldanmälan som du måste ta dig ur och du är medveten om att det är firmans fel och inte ditt. Så blev du också tvungen att sitta på telefon mellan Kronofogden och fakturabehandlaren och se till att allt blir annullerat vilket firman också skulle stå för. Sen får du inte tag i firman som nonchalerar dig i ett halvår och senare skickar hela fakturan utan någon som helst kompensation. Jag kräver absolut inte 100% avdrag så var inte löjlig. Men efter allt detta så får man faktura sex månader senare och inte ett enda ord från Greattechs support förrän jag skrev i tråden igen.

Jag håller med om att GT inte har skött detta snyggt. Men jag kan inte låta bli att undra vad du har för ombud.

För många år sedan fick jag ett krav från min hyresvärd i samband med att jag flyttade ifrån en lägenhet. De påstod att jag hade gjort åverkan på lägenheten. I viss mån var detta sant i och med att min tvååriga dotter hade rivit på tapeten i sitt rum, men sedan hade de saltat kostnaden för detta. I samband med det så kontaktade jag ett ombud och fick rådet att räkna ut hur mycket jag tyckte att jag skulle betala, betala den delen av fakturan samt bestrida resten. På så vis så kunde jag inte åka på något om det var så att jag fick rätt.

Om du hade applicerat det på ditt fall, så skulle du betalat det du var skyldig GT och bestridit resten. Istället har du hållit pengarna och väntat på att GT skulle skicka dig "rätt" faktura. Oavsett om ett företag fakturerat dig eller ej så har du ju en skuld till GT och du är också skyldig att betala denna skuld enligt det ni har kommit överens om oavsett om de väntar flera månader med att skicka fakturan. Hade du velat kunde du betalat rätt belopp med den första fakturan som referens och varit av med problemet.

Liksom i mitt fall med lägenheten så är ju inte frågan om du har en skuld, utan skuldens storlek. Att komma och gnälla på att de skickar en faktura på en skuld som du känner till känns ju inte lite barnsligt. Trodde du inte att de skulle vilja ha sina pengar?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Länge sedan jag var inloggad här men det kändes som att jag behövde.

"Förlåt för strulet, det här löser vi så fort vi kan och vi förstår att det känns obehagligt."

Så skulle det kunnat se ut från Greattech, men inte då. Sen att vänta till sist med att skicka ut faktura till den det strular mest för känns ytterst suspekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Proffsmoddare

Man blir verkligen mörkrädd när man läser den här tråden.

Gott Nytt 2017, Greattech. Hoppas detta är året ni äntligen konkar och försvinner för gott.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Det tog lite tid nu med alla helgdagar, men kopia på faktura från mitt ombud är nu sänt till Greattech. Förhoppningsvis kan man stänga detta kapitel i kommande vecka. Skrivit över mina upplevelser med Greattech på Trustpilot samt Prisjakt så folk är lite mer försiktiga hur de väljer internetbutiker. Och jag hoppas innerligt att Greattech lärde sig något från detta och inte bara jag. Red upp eran kontakt med fakturabehandlaren och anställ någon som handskar supporten bättre.

Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Hej,

Eftersom det har blivit populärt med att skapa en tråd på Sweclockers och maila samtidigt så kan vi i fortsättningen hålla oss till Sweclockers i ärendet. Du har både innan och efter köpet mailat supporten om både köpfrågor samt om detta felet och fått svar direkt/samma dag.

Öppettiderna för kundtjänsten hittar du även på hemsidan, ringer man 16:40 då du har mailat supporten så kommer man inte fram då kundtjänsten stänger 14.00. Efter 14.00 kan du höra rösten du fick höra.

Att du inte fått svar idag som du mailat 16:40 beror på att vi meddelat Sveawebpay för besked. Vi har ingen ny info än du har.

Under början av sommaren har tiotal av våra köp under en vecka med faktura/delbetalning som vårt system skickar till Sveawebpay partner haft tekniskt fel som hanterar kopplingen mellan oss. Man har haft någon typ av bugg i systemet vilken gjort att många kunder fått fakturor utan moms samt lägre belopp än det man ska betala och andra har fått 1-5 st fakturor med felaktiga belopp. Detta har gjort att vi inte fått stora belopp utbetald från Svea (än idag på tiotal köp) och många kunder som inte kunnat betala sin faktura till Svea.

Det enda vi gör är att klicka på en knapp, sedan sköter Sveawebpay precis allting. På grund av att felet inte kunde lösas direkt (större fel) så fick man invänta personal som var på semester för att få detta löst. Det handlar därför inte endast om dig utan detta har påverkat tiotals kunder hos oss samt andra bolag under den veckan felet uppstod.

Alla fakturor blev fryst tills detta var löst av Svea/partner. Det är första gången vi får höra att en faktura gått till Kronofogden vilket är felaktigt. När du ringer till Sveawebpay så kommer du till deras kundtjänst som inte känner till ärendet då man endast ser dig på skärmen, ej andra. Denna person vet därför inte om felet och hänvisar dig tillbaka till Kronofogden enligt standard rutin.

Informationen du har fått utav supporten under sommaren är precis det vi har fått från Sveawebpay. Kunden ska avvakta tills man fått rätt faktura med rätt belopp. Detta har vi sedan skickat till dig.

Vi väntar på utbetalningar på stora belopp som vi inte kunnat få från Svea för alla felaktiga köp. Våra samtal/mail med Svea har varit mycket hårdare än du kan gissa. Förutom att våra kunder drabbas av deras tekniska fel (Svea-deras partner) så har vi fått felaktiga utbetalningar.

Kravet du har fått från KFM ska du bestrida, ärendet går sedan tillbaka till Svea. KFM skriver sedan av ärendet, detta påverkar dig absolut inte på något sätt med negativ historik eller anmärkning hos KFM när ärendet blivit avskriven. Vi har mailat Svea och inväntar besked.

Varför dina fakturor har gått till KFM vet vi inte då detta inte har hänt på övriga kunder. Vi har frågat detta till Svea också.

Vi kan i dagsläget inte göra något då det helt enkelt handlar om ett större tekniskt som är löst sen flera veckor men det finns ingen lösning för kunder som fått fel fakturor vilket vi väntar på. När vi har fått lösning på ärendet så kommer vi meddela våra kunder som fått fel fakturor, alla får sedan rätt faktura.

Olika typer av tekniska fel kan drabba precis vilket bolag som helst i världen oavsett hur stor/lite man än. Nu var det dessutom ett fel om inte var kopplad till oss. (vårt system).

Det är självklart olyckligt med ett krav från KFM men det kan omöjligt leda till något negativt som anmärkning då Sveawebpay ej har skickat ut några giltiga fakturor till KFM. KFM kan inte ge dig någon anmärkning med ogiltiga fakturor.

Felet är som sagt löst sen början av sommaren, detta handlar endast om kunder som beställde innan felet upptäcktes i början av sommaren.

När vi har fått svar från Svea så återkommer vi till dig.

- GT

Nio sidor lång tråd, men man behövde inte läsa mer än Greattech's första svar, för att förstå att man ALDRIG ska handla ens en musmatta hos dem.

Detta lär även bli en rekommendation till bekanta, handla ALDRIG hos Greattech.

Jag hade förmodligen fått sparken om jag bemött en kund på detta nonchalanta sätt.

Herregud....

Visa signatur

Chassi: Define R6 | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XI HERO (Wi-Fi) Z390 | CPU: i9 9900K @5,1ghz | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | PSU: Corsair RM750x | SSD: 970 EVO+ 1TB NVMe | GPU: EVGA RTX 2080 Ti 11GB Black

Laptop: MacBook Pro 13" Retina 2.3GHz 16GB 512GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av freddiebox:

Det tog lite tid nu med alla helgdagar, men kopia på faktura från mitt ombud är nu sänt till Greattech. Förhoppningsvis kan man stänga detta kapitel i kommande vecka. Skrivit över mina upplevelser med Greattech på Trustpilot samt Prisjakt så folk är lite mer försiktiga hur de väljer internetbutiker. Och jag hoppas innerligt att Greattech lärde sig något från detta och inte bara jag. Red upp eran kontakt med fakturabehandlaren och anställ någon som handskar supporten bättre.

Jag hoppas att du tog med kompensation för arbetstid du lagt på detta ärende också. En normal timlön på 200kr kan ju absolut vara ok.
Bara att räkna ihop timmar som du lagt på detta ärende, gäller även tid i telefon och annat.
Lycka till och skönt att det ser ut att ordna sig efter ett halvår.

Jag har själv aldrig handlat via Greattech och efter denna tråd kommer jag nog hålla mig därifrån.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Hedersmedlem

*** inlägg raderat ***

Jag har raderat ett meningslöst inlägg. Se § 1.6.

/KimTjik

Permalänk

Jag gissar att det kliar i fingrarna på Greattech att skriva i tråden. Skulle tro att det är bortförklaringar i tankarna och inte att bara acceptera och be om ursäkt.

Jag tänker att det är rätt bra att sådana här trådar kommer upp och andas ibland, så att dom kommer högt i googlesök och även i forumet. Hade det varit snyggt skött så hade denna tråd fått hamna i arkivet med alla de andra, men det är ju inte detta och därför ska det synas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Medlem

Hahaha, förlåt att jag skrattar men är denna tråden fortfarande igång? Jag kom ju för fan ihåg när den drogs igång. Herregud @Greattech.....

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Mattecoach

Ja, det här var ett riktigt pinsamt agerande av vad som ska föreställa en professionell organisation... Greattech får väl hoppas på att lura småbarn att handla av dem i fortsättningen, tror de får väldigt svårt att få kunder i något annat segment.