Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Steam In-Home Streaming - Ingen input

Permalänk
Vägledare

Steam In-Home Streaming - Ingen input

Har den senare tiden börjat streama från min stationära till min bärbara i vardagsrummet vilket har fungerat utmärkt förutom att vissa spel, som Life is Strange och Witcher 3, inte går att kontrollera i
Någon som vet hur det kommer sig och vad en eventuell lösning skulle vara?

Permalänk
Lego Master

@Miikks:
Har du en handkontroll ansluten till den stationära, men inte till laptopen?
Jag hade problem med Skyrim, min speldator hade en handkontroll ansluten vilket Skyrim reagerar på när det startar och vägrar då annan input. Men HTPCn jag strömmade till hade ingen handkontroll, och jag kunde då inte styra spelet alls.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Vägledare

@Shudnawz: Handkontrollen är ansluten till laptopen.

Permalänk
Lego Master

@Miikks:
Hm, bakvänt problem jämfört med mitt då. Men kan ju fortfarande vara samma orsak, förvirrad inputmappning. Om du kopplar bort handkontrollen och provar med mus/tgb i Witcher? Så laptopens inputmöjligheter matchar den stationära exakt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Vägledare

@Shudnawz: Kopplar jag bort handkontrollen blir det ingen skillnad i Life is Strange men i Witcher 3 kan jag röra musen men inte använda den.

Permalänk
Lego Master

@Miikks:
Weird as poop. Har kanske mer med spelen att göra än med Steams streamingfunktion. Har nog inga fler idéer, tyvärr.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Vägledare

@Shudnawz: Jag vet. Riktigt märkligt. Tack ändå.

Permalänk
Medlem

Jag kör Witcher 3 via steam link och det fungerar galant, men har ett vagt minne att man fick justera nåt som jag tyvärr inte kan komma på just nu. Var att den fortfarande letade efter default controller på pcn, eller nåt i den stilen.