Är helt ny i PC världen så vad är bäst spela spel från CD eller Origin/steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

HAHA japp spelet kommer på 20 st cd skivor

Vore nåt det ungefär när man installerade första doom från 3.5 disketter

Och alltid lika roligt med ett "bad crc error" på install diskett 17 / 22

Permalänk

hur många skivor kan jag förvänta mig för bf1 ? och är det snabbare att knappa in koden och ladda ner digital eller bör jag ladda ner genom CD:n

Permalänk
Avstängd

jag gillar att få spel på dvd skiva eller som äldre spel som kom med cd/floppy med FET manual men även om det var trevligt så är steam/origin/uplay löjligt mycket smidigare och finns väldigt mycket halvgamla spel som fortfarande är bra man kan köpa billigt igenom humble bundle och köra igenom steam till reor i övrigt och dom patchas oftast automatiskt och har man bra nät går det snabbt att köra in dom och är bara plus så även om det var charmigare med sina 8 floppys 200sidor manual och karta som i gamla tider

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Då de i slutändan blir precis samma sak, köp det som är billigast för dig.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Lego Master

@tacticalkill4u:
Beror på din uppkoppling. Har du en snabb uppkoppling så tycker jag knappt det är värt att tjafsa med att stoppa i skivor.
Hur många skivor de väljer att skicka med till BF1 är högst oklart just nu. De kanske skickar med hela spelet i lanseringsskick, eller så skickar de bara med en skiva med nån installer för Origin och lite annat skit. Och i det fallet kommer du bli tvungen att ladda ner hela spelet över nätet ändå, trots dina skivor.

Oavsett hur du gör kommer du ändå behöva knappa in koden i Origin för att aktivera spelet på din dator. Det handlar bara om hur du får in filerna på datorn.

Jag personligen hade köpt och laddat ner spelet direkt i Origin, och inte brytt mig om att köpa en fysisk kopia alls. Rent praktiskt misstänker jag att du inte kommer använda den speciellt mycket alls, enda rimliga anledningen är samlarintresse där man vill kunna se sitt spelbibliotek fysiskt i en hylla. Men for all intents and purposes kommer du enbart använda Origin för att ladda ner, installera och spela spelen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield