Någon ide att försöka reklamera?

Permalänk
Medlem

Någon ide att försöka reklamera?

Hej!

Jag har en Asus gaming laptop som är 2år och 10månader gammal. Den funkar trots sin ålder fortfarande riktigt bra och ser ingen större anledning att uppgradera.

Problemet är bara att plasten undertill har börjat spricka i kanten, troligtvis pga värmeutvecklingen i laptopen då jag är extremt försiktig med den och har aldrig stött i eller tappat den. Bifogar bild på hur det ser ut.

Frågan är om det är någon ide att försöka reklamera den? Eller om man helt enkelt får gilla läget och hoppas att det inte spricker mer.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

Eventuellt om du hittar andra med liknande sprickor. Annars skulle jag inte orka dra igång processen då det troligtvis inte kommer gå igenom.

Permalänk
Avstängd

@Jaxione: Om det är som du säger extremt försiktig då skulle jag defenetivt reklamera.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Entusiast

Vi kan höra vad @Asus_Alexander har att säga om saken, jag tycker absolut inte att det ska se ut sådär utav vardagligt användande. Det kan dock bli svårt att bevisa att du inte har tappat datorn.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

det skulle vara nästan omöjligt att bevisa att du inte varit för hårdhänt eller dunkat in i något om du gick runt med datorn som skulle orsakat skadan så allt du kan göra är bara hoppas att den inte spricker eller försök laga sprickan på något sätt.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Avstängd

@Jaxione: När du talar om värmeutveckling menar du att på den platsen där sprickorna finns är extremt varmt?

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-OD:

@Jaxione: När du talar om värmeutveckling menar du att på den platsen där sprickorna finns är extremt varmt?

Platsen där sprickorna sitter är precis under en av fläktarna. Så det blir varmt där när man spelar.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Vi kan höra vad @Asus_Alexander har att säga om saken, jag tycker absolut inte att det ska se ut sådär utav vardagligt användande. Det kan dock bli svårt att bevisa att du inte har tappat datorn.

Ja det hade ju varit kanon om man tom kunde få svar av Asus här

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

det skulle vara nästan omöjligt att bevisa att du inte varit för hårdhänt eller dunkat in i något om du gick runt med datorn som skulle orsakat skadan så allt du kan göra är bara hoppas att den inte spricker eller försök laga sprickan på något sätt.

Nej det är klart. Det enda "bevis" jag har är är att det inte finns en repa på den i övrigt, trots sin ålder. Men det håller knappast som bevis

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Avstängd

@Jaxione: Ibland kan olika plaster bli feltillverkade kan vara så i ditt fall.Men för att kriga om det?? Förmodligen kommer din dator inte påverkas av sprickorna.Men det är ju trist att titta på. Skulle ringa Asus och fråga om dom känner till problemet. Men utgångsläget är ärlighet.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

Då det spricker strax under laddningskabeln så har den säkerligen blivit påfrestad exempelvis när man ställt ner dator med den vinklade kontakten nedåt, det blir mer tryck än man tror på så liten area.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Då det spricker strax under laddningskabeln så har den säkerligen blivit påfrestad exempelvis när man ställt ner dator med den vinklade kontakten nedåt, det blir mer tryck än man tror på så liten area.

Tvivlar starkt på att det är det som har hänt men jag kan ju aldrig veta säkert. Men I vilket fall så kan jag inte bevisa någonting så det är som jag trodde. Jag får leva med det helt enkelt och hoppas att det inte spricker mer. Surt bara när man varit så försiktig och noggrann med datorn.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Man ser vart sprickan befinner sig, i linje med kontakten. Tyder på att där har varit belastning i i linje med kontakten och detta i samband med värmeutvecklingen gör inte saken bättre för plasten. Dom borde inte tillverka vinklade don till bärbara maskiner, även om det inte hjälper mot händelser som att lägga datorn snett eller på ett mjukt underlag där den kan komma i obalans.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Om det är som du säger, dvs att det inte beror på ovarsam behandling skulle jag definitivt reklamera.

Skrivet av Jaxione:

Hej!

Jag har en Asus gaming laptop som är 2år och 10månader gammal. Den funkar trots sin ålder fortfarande riktigt bra och ser ingen större anledning att uppgradera.

Problemet är bara att plasten undertill har börjat spricka i kanten, troligtvis pga värmeutvecklingen i laptopen då jag är extremt försiktig med den och har aldrig stött i eller tappat den. Bifogar bild på hur det ser ut.

Frågan är om det är någon ide att försöka reklamera den? Eller om man helt enkelt får gilla läget och hoppas att det inte spricker mer.

Mvh J

http://i.imgur.com/pcLcGNQ.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Man ser vart sprickan befinner sig, i linje med kontakten. Tyder på att där har varit belastning i i linje med kontakten och detta i samband med värmeutvecklingen gör inte saken bättre för plasten. Dom borde inte tillverka vinklade don till bärbara maskiner, även om det inte hjälper mot händelser som att lägga datorn snett eller på ett mjukt underlag där den kan komma i obalans.

Skrivet av poeman:

Om det är som du säger, dvs att det inte beror på ovarsam behandling skulle jag definitivt reklamera.

Ja det sitter på ett dumt ställe för reklamation kanske men jag tror inte det beror på någon onormal belastning vid kontakten. Har aldrig varit ovarsam med datorn.

Jag tycker dock mer det ser ut som sprickan börjat précis under gummifoten och delat sig åt olika hall.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar