Permalänk
Medlem

Partition Magic 8.0

Ja ska partitionera min partition och jag undrar om mina filer försvinner om jag gör det ??

Permalänk
Medlem

Du ska göra vad? Jag antar att du har en partition med ett filsystem, eftersom att du säger att du har filer som du är rädd om, men vad ska du göra med den?

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Medlem

nej

Visa signatur

!
!
!

Permalänk
Medlem

jag ska ha linux på den.. jag gjorde en linux partition förut men när den hade gjort allt så stog det att den inte hittade något operativsystem

Permalänk
Medlem

Det ska gå bra att göra utan att filer försvinner .. Dock så är det alltid riskabelt att fiffla med hårddisken .. Det är inte alltid det går som det borde göra.. Med "partionera om" så antar jag att du menar att du ska förminska någon partiton för att få plats med linux.. för om du tar bort en partition så försvinner filerna.. men det är ju ganska självklart att det gör.. eftersom då tar man ju bort rubbet..jag förminskade min ena partion här igår.. och det gick bra ..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

Jag losade 25 gb när jag lekte med partition magic 8 så se till att du säkerhetskopierar bara. Jag rekommenderar dig bara att använda verktyget om du känner att du har råd att förlora rubbet. Har du det?

Visa signatur

Powered by Debian GNU/Linux