Bärbar HTPC som pallar 1080p och ljud via HDMI?

Permalänk
Avstängd

Bärbar HTPC som pallar 1080p och ljud via HDMI?

Tjena! Jag hade tänkt fixa en bärbar dator å så trådlöst tangentbord å mus åt mina päron.

Jag har kikat på denna:
https://www.inet.se/produkt/1978170/acer-aspire-v3-371-i3-4gb...

Core i3, 5005U och Intel HD Graphics 5500. Kmr detta räcka för att kunna:
- se filmer/serier i 1080p (via Netflix, på hdd eller DVD-skivor; ser att ej optisk enhet finns, så fixar till USB-optisk)
- se streams (Twitch) & klipp (YouTube) i 1080p
- se TV-streams (SVTPlay, TV4Play, osv)

Tack för svar på förhand! / AplAy.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Inga problem!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av AplAy:

Tjena! Jag hade tänkt fixa en bärbar dator å så trådlöst tangentbord å mus åt mina päron.

Jag har kikat på denna:
https://www.inet.se/produkt/1978170/acer-aspire-v3-371-i3-4gb...

Core i3, 5005U och Intel HD Graphics 5500. Kmr detta räcka för att kunna:
- se filmer/serier i 1080p (via Netflix, på hdd eller DVD-skivor; ser att ej optisk enhet finns, så fixar till USB-optisk)
- se streams (Twitch) & klipp (YouTube) i 1080p
- se TV-streams (SVTPlay, TV4Play, osv)

Tack för svar på förhand! / AplAy.

Kan vara värt att tänka på att lagringsutrymmet inte är särskilt stort bara, annars så.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

HTPC bärbar med hjälp av laptop Skylake släps i december även 4k möjligt val?

HTPC bärbar med hjälp av laptop Skylake släps i december även 4k möjligt val?

Permalänk
Avstängd

Tack så mkt för svaren då vet jag!

Btw: jag minns för länge sen så kunde jag starta datorn genom att enbart trycka på mellanslag.

Är detta OS-baserat, moderkortsbaserat? Eller går det att ställa in på alla datorer? Vore finemang om man kunde starta bärbara med bärbara tangentbordet på avstånd så man slipper lyfta på laptopen under TV-bordet å tjoffs.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Har en Acer E3-112 (Netbook-aktig) bärbar som klarar 1080p film strömmat från NAS.
Visserligen kan det hacka ibland men det funkar.
E3-112 är en fläktlös bärbar med 11,6" skärm och Intel Celeron N2830 med integrerad grafik.
Bytte hdd:n mot en SSD så nu är E3-112 helt ljudlös och vibrationsfri.

Red: Kör Linux Mint 17.3 och spelar upp filmer med VLC.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Skrivet av AplAy:

Tack så mkt för svaren då vet jag!

Btw: jag minns för länge sen så kunde jag starta datorn genom att enbart trycka på mellanslag.

Är detta OS-baserat, moderkortsbaserat? Eller går det att ställa in på alla datorer? Vore finemang om man kunde starta bärbara med bärbara tangentbordet på avstånd så man slipper lyfta på laptopen under TV-bordet å tjoffs.

tror det är special på vissa endast. dock brukar att väcka från "hibernate" alltid få att kunna väckas av tangentbordet eller musen om man vill.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Tack så mkt för svaren då vet jag!

Btw: jag minns för länge sen så kunde jag starta datorn genom att enbart trycka på mellanslag.

Är detta OS-baserat, moderkortsbaserat? Eller går det att ställa in på alla datorer? Vore finemang om man kunde starta bärbara med bärbara tangentbordet på avstånd så man slipper lyfta på laptopen under TV-bordet å tjoffs.

Från avstängd kan du endast göra det med ps2 tangentbord/mus. Mig vetterligen så finns det ingen som gör det med usb, även om det teoretiskt sett inte borde vara omöjligt. Osäker på vad standarden säger.

Kan ju alltid lösa det genom WoL/WoP, eller bara lämna den i sleep. För att ställa in det med ett usb tangentbord letar du reda på den i device manager -> Properties -> Power Management -> "Allow this device to wake the computer".