Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Byta från Nexus 5X till Honor 8, dumt?

Permalänk
Medlem

Byta från Nexus 5X till Honor 8, dumt?

Har i dagsläget en Nexus 5X, är mycket nöjd med den, tycker dock att batteritiden är i lägsta laget.

Just nu kan man få Honor 8 till riktigt bra pris hos Tele2, vilket gör att jag nästan får mer pengar för min Nexus i inbyte än vad jag köpte den för.

Frågan är om man gör bort sig, tänker främst på EMUI vs. vanilla Android, vilket självklart är en väldigt subjektiv fråga.

Ska tilläggas att dual SIM-stödet i Honor är en lockande faktor också, något som min Nexus aldrig kommer kunna konkurrera med.

Permalänk
Medlem

Goddagens!

Bytte du? Isf är du nöjd? Är väldigt nyfiken eftersom jag står just nu med valet mellan Nexus 5x och Honor 8 (ungefär samma pris)

Permalänk
Medlem

Honor 8 har inte fungerande "OK Google" från släckt skärm. Om det spelar någon roll.

I övrigt finns det en hel del bra reviews för bägge telefonerna som påvisar nackdelarna. Kan vara läsvärt innan du bestämmer dig.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Glömde bort den här tråden, men nej, jag bytte aldrig. Även fast Honor 8 är en sjysst telefon så kändes det inte riktigt meningsfullt att byta från något som faktiskt funkar, även fast batteritiden på Nexus 5X lämnar rätt mycket att önska.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

huawei verkar vara väldigt bra