"Battlefield 1 och andra spel" har stött på ett problem och måste avslutas.

Permalänk
Medlem

"Battlefield 1 och andra spel" har stött på ett problem och måste avslutas.

Hejsan. Nu börjar jag bli riktigt trött på detta problem jag haft nu i kanske 1 månad.
När jag spelar spel (inte alla spel, men ändå hyffsat krävande spel) så stängs mitt spel av och rutan te.x "Battlefield 1 har stött på ett problem och måste avslutas." Det händer mig med nya Deus Ex: Mankind Divided och andra nya, men också äldre spel. Det skiftar också på tiden, ibland kan man spela i flera timmar och ibland bara några minuter.

Vad kan vara problemet? Jag har en kraftig dator och det var inte sånt här problem förut.

Jag har:
Windows 10
Processor: Intel Core i5-6600K CPU 3.50 GHz 3501 Mhz 4 kärnor
Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 980 TI
Minne: 16 gb RAM.

Hoppas verkligen det finns ett sätt att lösa detta på då det börjar bli otroligt frustrerande.

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Medlem

Vad som kan vara problem? Massor med grejer, men Windows loggar just varje krasch med en förklaring i loggboken... börja där.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Jag fick också en del crasher med mina spel. Om du har AVG antivirus så se till att lägga till ett undantag i programmet för det spelet. Fungerade för mig

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Vad som kan vara problem? Massor med grejer, men Windows loggar just varje krasch med en förklaring i loggboken... börja där.

Vart hittar man loggboken?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vonbulbo:

Vart hittar man loggboken?

Skickades från m.sweclockers.com

Suck... om du kollar längst ner på skärmen så ser du en windows knapp, ibland kallad startknappen. Tryck på den och flytta fingrarna till tangentbordet, skriv loggboken och tryck på ikonen för loggboken. Håll lillfingret ifrån enter.

Du hittar den även via kontrollpanelen och om du högerklickar på "dator" och väljer "hantera". Om du vill kan du skriva i run (win +r) och skriva eventvwr.msc vilket är mmc:ns namn för den.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

@Gurk: Yes, kollade upp. Stod Appcrash och lite till.

https://postimg.org/image/t22p5mh59/

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vonbulbo:

@Gurk: Yes, kollade upp. Stod Appcrash och lite till.

https://postimg.org/image/t22p5mh59/

En bit ner i den rutan står det en länk till en bifogad textfil med info. Signaturerna P1: P2: P3: etc visar lite mer vilken exekverbar fil etc det är som är bakom felet.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

@Gurk: Yes, såhär stod det då. Vad gör man efter detta då såfall?

https://postimg.org/image/lp59nzmy7/65a6ccff/

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vonbulbo:

@Gurk: Yes, såhär stod det då. Vad gör man efter detta då såfall?

https://postimg.org/image/lp59nzmy7/65a6ccff/

Jo, som Dice förklarar så är det här lite att räkna med under deras beta-test och alla sådana filer ska in till dom så dom förstår varför det händer. Om du är lite utvecklarsugen läser du igenom den där textfilen som dumpas och fixar dina fel så gott du kan. Men antagligen är det som vanligt (bf3, bf4, hardline, starwars-grejen) att du som liten töntspelare får bidra med deras underlag till fixar och underlag till nvidia etc så det slutar krascha 100ggr om dagen och kanske ner till 1ggr / h som mest (nej, jag har inte ett skit över till dice).

Räkna med att det slutar ungefär 6 månader efter release.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T