Fractal Design Define R5 Hotswap alternativ!

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define R5 Hotswap alternativ!

Hej!

Jag har alltså ett fractal design r5 som jag vill ha hotswap burar till på något sätt.

Jag skulle helst vilja att det bara var att byta ut dessa som bilden visar till någon form av hotswap så jag slipper sitta och rycka i kablar vareviga gång. Båda mina 5.25" är upptagna.

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk
Medlem

Söker fortfarande, kanske någon kan skicka det här till moddningsdelen av forumet? Verkar ju omöjligt att hitta nått vettigt till just den här modellen.

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk
Hedersmedlem

@Krillezz: Inte så mycket hjälp för just R5:an, men jag vet att många av Lian Li's chassin är anpassade för att montera deras egna hotswap-kretskort bak på hårddiskburarna.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

@casgar: Har du några länkar till de där hotswap korten?, tänkte att jag antingen kanske kan byta ut burarna i mitt r5 eller sno ideer och deisgna ett eget kretskort

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Krillezz:

@casgar: Har du några länkar till de där hotswap korten?, tänkte att jag antingen kanske kan byta ut burarna i mitt r5 eller sno ideer och deisgna ett eget kretskort

Här har du! De har äver kort med 1 och 2 anslutningar.

Chassin som har kretskorten förinstallerade är bl.a. Lian Li PC-Q25 och PC-Q26.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Skrivet av Krillezz:

@casgar: Har du några länkar till de där hotswap korten?, tänkte att jag antingen kanske kan byta ut burarna i mitt r5 eller sno ideer och deisgna ett eget kretskort

@Krillezz fick du någon ordning på detta. Går i samma tankar själv nämligen...

Permalänk
Medlem

@peterhjalmarsson: Nä, det såg så krångligt ut så jag nöjde mig med att dra ut sladdarna utanför datorn och koppla in dem på det sättet. Lååångt ifrån lika fint, men funkar för de sporadiska sakerna jag gör

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.