Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Asus strix 1070 värdelös prestanda i WoW legion

Permalänk
Medlem

Asus strix 1070 värdelös prestanda i WoW legion

Någon som kör nya 10-serien i bl a WoW? Funkar riktigt bra i alla spel förutom just i WoW.
Har dragit ner grafikinställningar till en 7a ( Recommended ) och ligger ibland nere på 30 fps även när det bara är ca 10 pers runt omkring mig. Tycker jag borde kunna maxa inställningar och få en bra bit över 60 fps åtminstone?
Gubbar och annat laddar också väldigt segt, kan ta 10-15 sekunder innan jag ser min char. Samma innan jag ser andra. Värdelös prestanda i WoW helt enkelt. Tycker inte jag ska behöva dra inställningarna mer heller med tanke på vad jag har i burken.

Specs:
i5 4670k överklockad
Asus strix 1070 8GB
16gb ram
1080p skärm.

Uppdateringar, drivrutiner och WoW är up to date.

Permalänk

Hej! jag kör med ett MSI GTX 1070 Gaming x och jag ligger mellan 85-95 FPS konstant i spelet. vad har du för temps på sakerna?

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av affeiorby:

Hej! jag kör med ett MSI GTX 1070 Gaming x och jag ligger mellan 85-95 FPS konstant i spelet. vad har du för temps på sakerna?

Runt 50 max 60 grader. Vad kör du på för settings?
Vad har du för processor?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

WOW använder mer CPU kraft och yterst lite GPU kraft

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av vict94:

WOW använder mer CPU kraft och yterst lite GPU kraft

Men tror du verkligen att en överklockad i5 4670k inte pallar av över 5/10 på graphics i wow?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sänk upplösningen och prova om du får bättre fps. Får du bättre? Slö cpu

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Avstängd

@Rixxo: Den skall klara av det efftersom att min Intel i5 4690K klarar av legion på 70-90FPS med asus gtx 950

sorry för redigeringen men blandade bort mej

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av vict94:

@Rixxo: Den skall klara av det efftersom att min Intel i5 4690K klarar av legion på 70-90FPS med Asus ROG Strix GTX1070 OC

Ja jag är väldigt tveksam till att min processor inte skulle palla av att maxa wow, jag kan acceptera att dra ner några settings men grova fps drops ner till 20-30? No way

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxo:

Ja jag är väldigt tveksam till att min processor inte skulle palla av att maxa wow, jag kan acceptera att dra ner några settings men grova fps drops ner till 20-30? No way

Skickades från m.sweclockers.com

Du har möjligen inte dragit upp Render Scale? Det bör vara på 100%.
Har du WoW på en SSD eller en HDD?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

Prova stäng av överklockning, gör en Load Optimized default i BIOS!?och kör enbart på XMP boost.

En av mina burkar får jag kass gfxprestanda på om jag ens tittar på överklockning, medan CPU-prestandan ökar (7zip bench t.ex.)
Z77 + Ivy Bridge baserad!

Permalänk
Avstängd

kolla länken båda bilderna är tagna på min dator med overklock och utan
https://plus.google.com/collection/omc3sB

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk
Medlem

Tömt cache foldern? Verkar ha orsakat problem för vissa. (Ej WoW spelare, bara läste det.)

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Du har möjligen inte dragit upp Render Scale? Det bör vara på 100%.
Har du WoW på en SSD eller en HDD?

Hmm.. Den har jag inte kollat, ska kika när jag kommer hem från jobbet.
Har wow på min HDD just nu precis som alla mina andra spel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Tömt cache foldern? Verkar ha orsakat problem för vissa. (Ej WoW spelare, bara läste det.)

Ska testa när jag kommer hem från jobbet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Du har möjligen inte dragit upp Render Scale? Det bör vara på 100%.
Har du WoW på en SSD eller en HDD?

Du är underbar, av någon anledning låg Render Scale på 200% och eftersom den ligger under en annan flik hade jag självklart missat det.
Min fps pangade upp från 30 till 240 på platsen där jag stod!
TACK!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxo:

Du är underbar, av någon anledning låg Render Scale på 200% och eftersom den ligger under en annan flik hade jag självklart missat det.
Min fps pangade upp från 30 till 240 på platsen där jag stod!
TACK!

Siddu siddu

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

Edit: löste sig