Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tips på spel typ som Rayman till Xbox One....

Permalänk

Tips på spel typ som Rayman till Xbox One....

Gillar Rayman legends som spel till xbox one, är ny i detta med just Xbox och vet verkligen knappt vart jag ska börja för att hitta liknande spel till just Xbox one att köpa. Nu behöver de inte vara exakt som rayman, men typ liknande sorts spel så att säga. Spelar inte så stor roll om de är lite äldre, gärna tips tack...

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem

har du spelar rayman origins?

Permalänk

Ori and the Blind Forest är nog ett värt köp för dig. Det är lite mer åt Metroidvania-hållet, dvs fortfarande 2d och plattformshoppande men med lite backtracking och fokus på samlande och uppgraderingar.

Permalänk

tack, ska se om jag hittar de ni nämner, gärna tips vart man kan köpa de spelen, är ny inom xbox one världen, så har ingen aning vad för spel de finns inom denna plattforms delen, samt vart köpa dom för bra pris, gärna begagnade om de finns..

Har enbart spelat rayman legends...

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem

Vet inte om Ducktales Remastered finns till nya generationen(?) Annars är den en klockren plattformare med tidslös humor!

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk

lyfter tråden igen, hur funkar det, är så nybörjare på detta så ja fattar noll, hittade en låååång lista på alla spel som funnits på xbox 360 nu kan spelas på xbox one, hur funkar det, är det för att ladda ner då? står till o med att det är gratis (för vissa spel då?) om man har xbox one,, jag tycker de är så otydligt...

här är länken jag hittade:
http://www.xbox.com/sv-SE/xbox-one/backward-compatibility

som ni ser är det xbox egna sida ju,,, ska läsa lite mer senare, men fattade inte mycket i första omgången av min läsning

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zumser:

har du spelar rayman origins?

Vill bara påpeka att Rayman Legends även innehåller nivåerna från Rayman Origins. Finns rätt mycket speltid i just det spelet med andra ord.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av musse pigg:

lyfter tråden igen, hur funkar det, är så nybörjare på detta så ja fattar noll, hittade en låååång lista på alla spel som funnits på xbox 360 nu kan spelas på xbox one, hur funkar det, är det för att ladda ner då? står till o med att det är gratis (för vissa spel då?) om man har xbox one,, jag tycker de är så otydligt...

här är länken jag hittade:
http://www.xbox.com/sv-SE/xbox-one/backward-compatibility

som ni ser är det xbox egna sida ju,,, ska läsa lite mer senare, men fattade inte mycket i första omgången av min läsning

Äger du Xbox 360-spelen så är det gratis, har du spelet på skiva så är det bara att stoppa in den så installeras spelet i Xbox One och det är bara att spela så länge skivan är i.
Har du spelet i digital utgåva på ditt Xbox-konto så kan du ladda ner spelet via biblioteket i Xbox One.

Har du ingetdera så får du betala för spelet.

Permalänk

ok, så ALLA xbox 360 spel som är digitala att ladda ner funkar i Xbox one?

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av musse pigg:

ok, så ALLA xbox 360 spel som är digitala att ladda ner funkar i Xbox one?

Alla spel som har kompatibilitet för att köras på Xbox One, vilket nödvändigtvis inte är alla Xbox 360-spel som säljs digitalt. Listan med supportade spel ökar ständigt, senast idag lades fyra nya spel.

Inte Microsoft som avgör vilka spel som blir Xbox One-kompatibla bör tilläggas, är helt upp till rättighetsinnehavarna. Dvs utgivare och/eller utvecklarna av spelet.

Permalänk

fattar läget, tack....

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem

Om du menar 2D-plattformsspel ska du kolla in Giana Sisters: Twisted Dreams - Director's Cut.

Permalänk

tack

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |