Permalänk
Medlem

hjelp RH9 och artwiz fonts

jag vill installera artwiz-fonts i RH9 men far det inte att fungera....ngn som har erfarenhet ifran detta???

tack

Visa signatur

Så, då har jag äntligen mappat om mina tangenter så att jag nu använder mig av å, ä och ö i mina inlägg, hoppas att det uppskattas....

Permalänk
Medlem

På en "riktig dist" så lägger man fonterna i /usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc , går in i diren, skriver "mkfontdir" och sedan startar om X/skriver "xset fp rehash".. som root alltihop.

Sen hur RH har juckat sönder det oxo, det vet man aldrig. Allt ska ju göras med GUI och rpm:er.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

jo jag har ju forsokt ngt liknande...jag forsokte even legga fonterna i .fonts och /usr/share/fonts/locals eftersom dom der ska detectas "automatiskt" ---- my ass.
jag trivs bra med redhat men visst har dom lagt in manga begrensningar for att bevara den "vackra" bluecurve

Ja vi far se....kanske legger in ngn annan dist och experimenterar med den pa dom gb som jag har over.

Forslag pa losning i redhat er fortfarande velkomna

Visa signatur

Så, då har jag äntligen mappat om mina tangenter så att jag nu använder mig av å, ä och ö i mina inlägg, hoppas att det uppskattas....