Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Asus N552VX-FW306T

Vad tror ni om denna? Det viktigaste är att jag vill kunna arbeta med många tunga program öppna samtidigt, t.ex. ritprogram med högupplösta bilder, musikprogram, matematikprogram och liknande. Jag vill även kunna kolla på högupplöst film utan att det hackar och även spela spel gärna med hög upplösning (förstår om det inte går med max till de nyaste spelen, men). Min budget är max 15000, men gärna under 12000.

Jag har tidigare lutat åt att köra på 8 GB RAM, eftersom de med 16 varit så mycket dyrare. Men nu hittade jag en med 16 som bara kostar 12000. Jag tycker den i övrigt tycks ha bra prestanda och jag har listat för och nackdelar som jag kommit på nedan. Har aldrig kört ASUS själv tidigare, men har hört att de ska vara bra.

För och nackdelar jag hittat:
+
Bra processor
Mycket RAM (16 GB)
Stor SSD (512 GB)
Priset

+/-
Ganska bra grafikkort
Okej vikt

-
Låg skärmupplösning

Tar gärna emot synpunkter.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför ingen skriver något xD kan väl åtminstone säga om du håller med det jag skrivit?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Skrivet av Elektroman:

Vad tror ni om denna? Det viktigaste är att jag vill kunna arbeta med många tunga program öppna samtidigt, t.ex. ritprogram med högupplösta bilder, musikprogram, matematikprogram och liknande. Jag vill även kunna kolla på högupplöst film utan att det hackar och även spela spel gärna med hög upplösning (förstår om det inte går med max till de nyaste spelen, men). Min budget är max 15000, men gärna under 12000.

Jag har tidigare lutat åt att köra på 8 GB RAM, eftersom de med 16 varit så mycket dyrare. Men nu hittade jag en med 16 som bara kostar 12000. Jag tycker den i övrigt tycks ha bra prestanda och jag har listat för och nackdelar som jag kommit på nedan. Har aldrig kört ASUS själv tidigare, men har hört att de ska vara bra.

För och nackdelar jag hittat:
+
Bra processor
Mycket RAM (16 GB)
Stor SSD (512 GB)
Priset

+/-
Ganska bra grafikkort
Okej vikt

-
Låg skärmupplösning

Tar gärna emot synpunkter.

Du kommer inte att kunna spela i hög upplösning så om spel är viktigt för dig så måste du se på något med 970m 980m eller 1060. Om det ska vara under 15000.

Men iaf, om du nöjer dig med mindre så är det väl ok. Tycker den du länkade till är lite väl dyr, och med TN 1080p skärm, hmm.

Detta är nästan samma men bara med 8GB ram, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3898167, och med IPS skärm om man får tro specifikationerna. Iofs för det där priset så kan du ännu skaffa till 32GB ram och då är ännu inte uppe i 12000kr. Lätt att lägga till ram i den datorn också så.

Permalänk
Medlem

Tack för svar.

Är det TN du reagerar på? Eller 1080p? Tycker också 1080p känns lite lite, hade hellre haft högre upplösning egentligen. Finns det någon liknande dator med högre upplösning?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.