Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Det sades under december eventet, du får själv kolla igenom videon.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du länka videon som de nämner det i?
Har precis lyssnat igenom hela "AMD Presents New Horizon" där det spelar med vega på slutet men det nämndes inte i det klippet och det var det stora december eventet.
Jag lyssnar igenom klipp efter klipp på AMD youtube kanal men har hittills inte hittat rätt klipp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

Kan du länka videon som de nämner det i?
Har precis lyssnat igenom hela "AMD Presents New Horizon" där det spelar med vega på slutet men det nämndes inte i det klippet och det var det stora december eventet.
Jag lyssnar igenom klipp efter klipp på AMD youtube kanal men har hittills inte hittat rätt klipp.

Ska se om jag kan gräva fram det när jag kommer hem från sjukan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Ska se om jag kan gräva fram det när jag kommer hem från sjukan.

Skickades från m.sweclockers.com

Det vore tacksamt, jag hade uppskattat det.
Det enda jag hittar är tidningar där journalister påstår att det använts en fiji drivrutin med lite ändringar men det tror jag mest är ett missförstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suhayb:

@Tumnus: https://youtu.be/Ku5OMWYVKSs
Han säger klart och tydligt "Flagship Vega"
Det här är den bästa Vegan och den presterar lik 1080 fast med stora frame droppar.

Så eftersom AMD inte slog ett 1080ti med ett (tidigt) Enginering sample kört på en Haswell processor utan några drivrutiner 6 månader innan release, så är det en automatisk fail? Jag förstår hur du tänker...

Sanningen är att vi har ingen aning!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gruarn:

Så eftersom AMD inte slog ett 1080ti med ett (tidigt) Enginering sample kört på en Haswell processor utan några drivrutiner 6 månader innan release, så är det en automatisk fail? Jag förstår hur du tänker...

Sanningen är att vi har ingen aning!

Så sant så! Vi vet inte hur stor kretsen blir, vilka arkitekturella förändringar som kommer att ske samt vilken minnes hastighet och storlek!
Det mest troliga enligt mig är en samma steg som AMD gjorde när de släppte HD 69xx efter HD 68xx. Så 50% större krets med lite tweakad Arkitektur.
Så Vi kan förvänta oss runt GTX 1070 prestanda konservativt sett om AMD gör en repeat av 6xxx serien som liknar mest. Sen kan dom släppa en uppsjö av chipp från RX590X till RX560 och släppa ett monster chipp på 600mm2, men det gick inte så bra förra gången (*host* Fury X *host*) så kanske ett i 390X storleken? Då skulle det bli runt GTX 1080 prestanda. (Baserat på RX480 8GB prestanda idex på Swec, så salt medtages)
Men som sagt, vi vet inte än! Men mina förväntningar stannar vid mellan GTX 1070 och 1080, allt ut över är en överaskning!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Suhayb:

@Tumnus: https://youtu.be/Ku5OMWYVKSs
Han säger klart och tydligt "Flagship Vega"
Det här är den bästa Vegan och den presterar lik 1080 fast med stora frame droppar.

På omogna drivrutiner mot ett kort som haft ett antal månader på sig att mogna.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Vet inte om det sagts, men när Lisa och Raja hade möte med bankerna/investerare så beskrev man Ryzen innan lansering som "väldigt" snabb vilket jag kan tycka är rimligt. Vid samma fråga om Vega 10 så gav man ifrån sig att Vega 10 skulle bli "väldigt väldigt" snabb, bokstavligen noterat. Bara den ökade klockfrekvensen ensamt pekar på GTX1080 prestanda (eftersom man testat Fury X i denna klock med LN2 kylning), men det är enorma förändringar som gjorts i arkitekturen i tillägg till högre frekvenser, så räkna med betydligt mer prestanda än bara ett "Fury X @ ~1465Mhz"

Som sagt min tidigare analys jag gjorde någonstans bakåt i denna tråd pekar på 1080Ti/Titan prestanda eller högre för den kraftfullaste versionen utav Vega.

EDIT

Här kan man se att ett Fury X i 1400MHz matchar ett överklockat GTX1080:

GTX1080 @ 2000Mhz boost:

http://www.3dmark.com/fs/11452068

Klockfrekvensen är den minsta anledningen till det stora prestandakliv som Vega 10 ska göra och vi kan sannolikt få se ännu högre frekvenser än 1465Mhz i slutskedet. Återigen så gissar jag på GTX1080ti prestanda eller högre. Glöm inte AMD's kraftuttryck som "poor volta" från videon samt very very fast som sagt.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suhayb:

@Tumnus: https://youtu.be/Ku5OMWYVKSs
Han säger klart och tydligt "Flagship Vega"
Det här är den bästa Vegan och den presterar lik 1080 fast med stora frame droppar.

Alla filmer, artiklar, läckor och siffror som jag sett bevisar för mig att Vega kommer att vara snabbare eller långsammare än 1080TI.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Hmm, Radeon Pro Duo i 4k ultra. Osäker på om han kör båda GPUerna, dock.
https://www.youtube.com/watch?v=5myhV1evG5g

Men kör han båda GPUerna så ser Vega betydligt bättre ut än Fury X.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Hmm, Radeon Pro Duo i 4k ultra. Osäker på om han kör båda GPUerna, dock.
https://www.youtube.com/watch?v=5myhV1evG5g

Men kör han båda GPUerna så ser Vega betydligt bättre ut än Fury X.

I beskrivningen till videon står det att han inte kör med crossfire.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Enigma:

Vet inte om det sagts, men när Lisa och Raja hade möte med bankerna/investerare så beskrev man Ryzen innan lansering som "väldigt" snabb vilket jag kan tycka är rimligt. Vid samma fråga om Vega 10 så gav man ifrån sig att Vega 10 skulle bli "väldigt väldigt" snabb, bokstavligen noterat. Bara den ökade klockfrekvensen ensamt pekar på 1080 prestanda (eftersom man testat Fury X i denna klock med LN2 kylning), men det är enorma förändringar som gjorts i arkitekturen i tillägg, så räkna med betydligt mer prestanda än bara ett "Fury X @ ~1465Mhz"

Som sagt min tidigare analys jag gjorde någonstans bakåt i denna tråd pekar på 1080Ti/Titan prestanda eller högre för den kraftfullaste versionen utav Vega.

EDIT

Här kan man se att ett Fury X i 1400MHz matchar ett överklockat GTX1080:

http://www.oclab.pl/art/xa//EXTREMEOC/furystrix/foto/guide/10k.png

GTX1080 @ 2000Mhz boost:

http://www.3dmark.com/fs/11452068

Klockfrekvensen är den minsta anledningen till det stora prestandakliv som Vega 10 ska göra och vi kan sannolikt få se ännu högre frekvenser än 1465Mhz i slutskedet.

känns bra inför Vega, riktigt bra

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av Flopper:

känns bra inför Vega, riktigt bra

Samma här

Denna är 2 mån gammal nu? https://www.youtube.com/watch?v=Y8tDaPLHxiE

Ska vara 34+% prestandavinst över Polaris som jag fattar det?

Pro Duo matchar ju 1080 Ti, så... intressanta tider

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

http://www.trustedreviews.com/news/amd-vega-specs-performance...

Inget direkt nytt, men bra begripliga beskrivning av de arkitekturella förbättringar som AMD satsat på med Vega. Om Vega har en betydligt högre klockfrekvens än Fury och alla de här fördelarna så tycker jag att det verkar som om man har något stort på gång (en stark konkurrent till 1080ti iallafall!)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

First off we were told us that Vega will go into notebooks. By decreasing the footprint of the memory by stacking VRAM dies, less space is required and therefore it’s more likely to be adopted by notebook makers. This never happened with Fiji, mostly because of high power requirements, but Vega is not just one graphics card, but a new architecture that will be adopted in various ways, one of them will be mobile Vega. Sadly, we don’t know if this means dedicated graphics cards or just integrated graphics that will go into APUs, but one way or the other, Vega will be present in notebooks. Scott explained that this will allow OEM partners to create “thinner and lighter notebooks, that still pack that punch you need to drive virtual reality or the latest and greatest AAA games” (for me that sounds like a dedicated GPU).

I think this is the most interesting tidbit from the whole presentation. Herkelman explained that “Vega will use HBM2 that has different capacity stacks”. He then added: “you will see from our board partners different configurations, whether that’s 4 Gig or 8 Gig or those types of memory architectures that will allow you to drive different games and different resolutions based upon what capacity stack they end up using”. That sounds like AIBs will have the option to use single stacks or double stacks of HBM2 memory. So Vega might be available with one or two stacks and that, as you probably know, will affect memory bandwidth, because the more stacks the chip has access to, the higher the bandwidth. But we are yet to see if there will be 2GB HBM2 stacks so that the board partners could still offer 2 stacks with full bandwidth, but only 4GB memory.

Mr. Herkelman did not tell us when Vega will launch. He did, however, say that Vega is “just around the corner”, and AMD will share details about new Vega technologies as we get closer to the launch.

https://videocardz.com/67642/amd-radeon-rx-vega-is-just-aroun...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

First off we were told us that Vega will go into notebooks. By decreasing the footprint of the memory by stacking VRAM dies, less space is required and therefore it’s more likely to be adopted by notebook makers. This never happened with Fiji, mostly because of high power requirements, but Vega is not just one graphics card, but a new architecture that will be adopted in various ways, one of them will be mobile Vega. Sadly, we don’t know if this means dedicated graphics cards or just integrated graphics that will go into APUs, but one way or the other, Vega will be present in notebooks. Scott explained that this will allow OEM partners to create “thinner and lighter notebooks, that still pack that punch you need to drive virtual reality or the latest and greatest AAA games” (for me that sounds like a dedicated GPU).

Jag hoppas verkligen att det snart kommer vara möjligt att köpa en laptop med zen och vega, oavsett det är som APU eller dGPU.
Det har nämnts vega när det pratats om zen så jag velat koppla det till APU men erfarenheten säger mig att det kommer först nästa år i laptops oavsett om det är en APU eller dGPU.
Laptops släpar oftast en generation efter, ungefär som rx460 för laptops det talades om förra året men den har jag inte sett i någon laptop från 2016 men det kommer nog flera till hösten.
Har någon sett en HP 15.6 OMEN Limited Edition med Radeon RX 460 på riktigt? undrar hur många exemplar den begränsade laptopen tillverkades i och om den sålts på öppen marknad än?
Asus X550IU finns men den kom väl 2017.
RX 460 (polaris) för laptops kommer nog på bredare front i år och kanske även omdöpt till RX 560.
Kanske blir det en Omen 2 med zen och vega som endast är en pappers lansering i år och resten nästa år 2018.
Jag önskar att jag blir motbevisad men jag är tveksam till vega i laptops i år oavsett vad som antyds.

fick inte med citat
Permalänk
Medlem

Var helt säker på att jag skulle köpa vega när de kom, men tålamodet räckte inte, beställde Gigabyte GTX 1080 ti igår. Känns drygt då jag ville supporta amd men de drar ut på tiden för mycket, hade de haft kortet ute nu och det presterat som 1080 ti så hade jag köpt de direkt.

Jag hoppas ändå att det blir en success för vega. har kört amd så länge ja haft dator. har intel cpu dock. Känns skumt att jag nu ska köra Nvidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokerproffset:

Var helt säker på att jag skulle köpa vega när de kom, men tålamodet räckte inte, beställde Gigabyte GTX 1080 ti igår. Känns drygt då jag ville supporta amd men de drar ut på tiden för mycket, hade de haft kortet ute nu och det presterat som 1080 ti så hade jag köpt de direkt.

Jag hoppas ändå att det blir en success för vega. har kört amd så länge ja haft dator. har intel cpu dock. Känns skumt att jag nu ska köra Nvidia.

Men hur tänker du då? Jag förstår om du inte orkade vänta för flera månader sedan, men när det bara är några få veckor bort?

Permalänk
Medlem

Ska bli kul, hoppas AMD släpper stora Vega samtidigt, så att det går att byta grafikkort med gott samvete.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Aleshi:

Men hur tänker du då? Jag förstår om du inte orkade vänta för flera månader sedan, men när det bara är några få veckor bort?

Känner att jag tappat bort mig lite bland alla rykten fram och tillbaka. Vad vet vi om releasedatum i dagens läge? Är det fortfarande tidigt maj som gäller?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Känner att jag tappat bort mig lite bland alla rykten fram och tillbaka. Vad vet vi om releasedatum i dagens läge? Är det fortfarande tidigt maj som gäller?

Får mer känslan mitten av april. Tror det kommer innan maj. Nya Prey skulle väl komma i början av maj och gissar att grafikkorten kommer innan dess.

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gruarn:

Om Ryzen blev hypad till månen så har Vega blivit Baissad ner i marianergraven. Kommer något av Vega-chippen prestera sämre än 1080? Ja, det tror jag. Annat vore dumt av AMD och givet att de kommer med (minst) 4 nya SKUs så vore det vansinne att inte ha minst 1 i utrymmet mellan 1080 och 580. Kommer det bästa Vega-chippet ha prestanda sämre än 1080? Vad vet vi? Vega har blivit visat hålla jämna steg med 1080 i DOOM. Vega har blivit visat klara battlefront i 4k@60fps, vilket verkar vara något mer än 1080 klarar. Vi vet att vi får leta efter en Review av 1080ti som testar DOOM i Vulkan och lika så Battlefront i 4k, vilket borde vara givna testpunkter i reviews givet vad som visats av Vega. Vad som inte sägs säger nästan mer än det som faktiskt sägs här.

Battlefield 1 i 4k med 1080 Ti

Det är bäst att ni kontrollerar inställningarna som har BF1 då han pratar portugisiska.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

@Aleshi: Det är några veckor för mycket, dessutom vet man inte vad några veckor är för amd. kan lika gärna va två månader. Deras förlust. Jag har pengarna även om amd kortet kanske kostar 2000kr mindre så ger jag mer än gärna de för att få slippa vänta

Du vet väl att tid är mer värt än pengar

/Einstein.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

@Gruarn
Precis. Det finns ju smakprov av hur bra Polaris faktiskt kan vara när allting stämmer.

Trodde faktiskt Jay fått ett utvalt golden sample av XFX, men jag köpte ett själv ändå, då MSI var slut som jag tänkt köpa först.

Ligger på liknande siffror, runt 85W i Heaven på stock speed (1288), och runt 105W i 1400Mhz utan spänningshöjning, vilket känns riktigt bra med tanke på alla rececenters klagomål i början att 480 drog för mycket ström.
Får man upp Vega i 1400Mhz eller mer borde det ju bli åka av, och stämmer rykten (?) om 12.5Tflops borde det ju snarare vara 1500Mhz.

Kliar duktigt efter nytt kort, RX480 var riktigt snabbt på min 1080p skärm, nya 3440x1440 skärmen , not so much...

Edit: Köpte mitt kort i nov. 2016 så tillverknings processen kan ju mognat ytterligare innan Vega går av stapeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokerproffset:

@Aleshi: Det är några veckor för mycket, dessutom vet man inte vad några veckor är för amd. kan lika gärna va två månader. Deras förlust. Jag har pengarna även om amd kortet kanske kostar 2000kr mindre så ger jag mer än gärna de för att få slippa vänta

Du vet väl att tid är mer värt än pengar

/Einstein.

Du kan rättfärdiga ditt val bäst du vill, men hur du än vrider på det är det konstigt val du gjort. Vi har vetat sedan CES i början av januari att releasefönstret är andra kvartalet, dvs tidigast april. I så fall borde du gett upp då. Du har ju förlorat på att vänta i såhär många månader på i slutändan ingenting. Att ge upp precis innan mållinjen och även ljudligt klaga över för lång väntan visar mest på bristande tålamod och abstraktionsförmåga, vilket är ditt problem.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

@GilbertG:

fint sätt att kalla mig retarderad haha.

Det är flera orsaker till mitt val. Ett är att jag kommer förmodligen uppgradera varje år, orkar inte byta från de ena till de andra. och eftersom AMD kommer släppa något vasst igen om kanske 2.5 år och nvidia släpper ett nästa år förmodligen vid samma årstid som nu, så känns det smartare att byta till Nvidia.

Jag tycker att folk verkar värdera tid så sjukt lite. hellre väntar man ett år extra för att få köpa lite billigare. Jag var sån innan med.

Men Ärligt talat den största anledningen är att jag foldar curecoins just nu, och behöver något riktigt kraftfullt.

Vilket fall som helst så har 2000 kr mer eller mindre ingen betydelse för mig, jag ville bara supporta AMD men varför supporta ett företag som låter mig lida av väntan.

Jag har ut 30 efter skatt så jag förstår att vissa värderar 2000kr ganska mkt, men jag värderar min tid mer.

Permalänk
Medlem

@pokerproffset
Jag tog kanske i lite, men ärligt talat är det tröttsamt med ännu en person som ska gråta ut i flera inlägg om hur AMD förlorat en presumtiv kund till dem. Det är för all del hedervärt att du ville ge AMD en chans och hade bestämt dig för att vänta, men tålamodet räckte uppenbarligen inte hela vägen, och det blir ju konstigt att gnälla en massa såpass nära mållinjen när du trots allt väntat såhär länge när vi som sagt vetat i snart 3 månader att det är tidigast april som gäller.

Jag värderar också tid mycket, men jag vill inte heller slå till på ett pluttechip till premiumpris pga utebliven konkurrens för tillfället. Men visst, du ägnar dig åt gruvdrift, vilket jag antar du började med rätt nyligen, och då är varje dag viktig.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pokerproffset:

@Aleshi: Det är några veckor för mycket, dessutom vet man inte vad några veckor är för amd. kan lika gärna va två månader. Deras förlust. Jag har pengarna även om amd kortet kanske kostar 2000kr mindre så ger jag mer än gärna de för att få slippa vänta

Du vet väl att tid är mer värt än pengar

/Einstein.

Tålamod är den bästa medicinen.

/John Florio

Skrivet av pokerproffset:

@GilbertG:

fint sätt att kalla mig retarderad haha.

Det är flera orsaker till mitt val. Ett är att jag kommer förmodligen uppgradera varje år, orkar inte byta från de ena till de andra. och eftersom AMD kommer släppa något vasst igen om kanske 2.5 år och nvidia släpper ett nästa år förmodligen vid samma årstid som nu, så känns det smartare att byta till Nvidia.

Jag tycker att folk verkar värdera tid så sjukt lite. hellre väntar man ett år extra för att få köpa lite billigare. Jag var sån innan med.

Men Ärligt talat den största anledningen är att jag foldar curecoins just nu, och behöver något riktigt kraftfullt.

Vilket fall som helst så har 2000 kr mer eller mindre ingen betydelse för mig, jag ville bara supporta AMD men varför supporta ett företag som låter mig lida av väntan.

Jag har ut 30 efter skatt så jag förstår att vissa värderar 2000kr ganska mkt, men jag värderar min tid mer.

Navi kommer nästa år... Så jag har ingen aning om vad du fått för dig att AMD kommer att släppa något nytt om först 2.5 år.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Var datumet 14e April för Vega? Kommer både Vega 10 och 11 samtidigt?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Var har det hittats källa på början av april för Vega? RX 500-serien skulle väl komma i början av april, däremot.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Battlefield 1 i 4k med 1080 Ti

Det är bäst att ni kontrollerar inställningarna som har BF1 då han pratar portugisiska.

Har vi fått se Vega i BF1? Jag trodde bara att det var Battlefront som visats?

Skrivet av pokerproffset:

@GilbertG:

fint sätt att kalla mig retarderad haha.

Det är flera orsaker till mitt val. Ett är att jag kommer förmodligen uppgradera varje år, orkar inte byta från de ena till de andra. och eftersom AMD kommer släppa något vasst igen om kanske 2.5 år och nvidia släpper ett nästa år förmodligen vid samma årstid som nu, så känns det smartare att byta till Nvidia.

Jag tycker att folk verkar värdera tid så sjukt lite. hellre väntar man ett år extra för att få köpa lite billigare. Jag var sån innan med.

Men Ärligt talat den största anledningen är att jag foldar curecoins just nu, och behöver något riktigt kraftfullt.

Vilket fall som helst så har 2000 kr mer eller mindre ingen betydelse för mig, jag ville bara supporta AMD men varför supporta ett företag som låter mig lida av väntan.

Jag har ut 30 efter skatt så jag förstår att vissa värderar 2000kr ganska mkt, men jag värderar min tid mer.

Första regeln när man minar är att maximera sin output i förhållande till hur mycket resurser du stoppar in. Och om nu det verkligen var en beslutspunkt för dig så borde du verkligen ha väntat då GCN har slått CUDA i alla cryptovalutor jag känner till, historiskt. Och den annekdotiska information jag hittat verkar antyda att det gäller CureCoin med...

Jaja, Dina pengar, ditt val, men jag måste få fråga varför du inte tar upp det i en tråd som handlar om 1080ti, istället?

Skrivet av Thomaseron:

Var har det hittats källa på början av april för Vega? RX 500-serien skulle väl komma i början av april, däremot.

Ren Hype.
Prey släpps 5/5 med devicen "Vega is comming"
AMD beskriver release som "just around the corner"
Och så har jag för mig att jag såg något om att RX500-serien skall utökas i maj...