Permalänk
Medlem
Skrivet av Gruarn:

Ren Hype.
Prey släpps 5/5 med devicen "Vega is comming"
AMD beskriver release som "just around the corner"
Och så har jag för mig att jag såg något om att RX500-serien skall utökas i maj...

Det låter vettigare. Passar min ekonomi bättre med släpp i maj också.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gruarn:

Har vi fått se Vega i BF1? Jag trodde bara att det var Battlefront som visats?

My mistake. Namnen är ju lika, så jag tänkte fel.

Sant, det är inte samma spel, men väl samma motor.

Jag har inte hittat något test där man jämför ju dessa två spel på samma hårdvara, men på https://youtu.be/VJpeOG9Iqn8?t=65 säger de att Battlefront är bättre än Battlefield 4, vad det nu kommer att betyda här.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Inaktiv

Polaris-korten för 500-serien verkar helt klart vara nära. Men Vega-korten lär väl inte komma innan maj? Alldeles för lite läckta bilder på dessa för att vara så nära.

http://www.guru3d.com/news-story/radeon-rx-570-and-580-smile-...

Permalänk
Medlem

@Gruarn:

" Första regeln när man minar är att maximera sin output i förhållande till hur mycket resurser du stoppar in. Och om nu det verkligen var en beslutspunkt för dig så borde du verkligen ha väntat då GCN har slått CUDA i alla cryptovalutor jag känner till, historiskt. Och den annekdotiska information jag hittat verkar antyda att det gäller CureCoin med...

Jaja, Dina pengar, ditt val, men jag måste få fråga varför du inte tar upp det i en tråd som handlar om 1080ti, istället? "

Självklart, men jag minar inte för att tjäna lite pengar per månad, utan för att jag tror att curecoins har potential att växa enormt. det är värt jut nu 0.07 dollar per coin. Jag försöker få ihop så många som möjligt så att när de står på 50 dollar tex så tjänar jag en större summa pengar.

Hade jag minat för att tjäna pengar per månad så hade curecoins varit ett av mina sista val.
Finns många coins som ger bättre avkastning per månad isåfall.

Permalänk
Medlem

Alltså, Vega 11? Vad vet vi om denna krets? Varje gång AMD pratar om Vega mer än som arkitektur så låter det som ett kort, "Vega kommer heta RX Vega" t.ex, så säger man inte om två kretsar. Vi har mer eller mindre vetat att Vega 10 ska ha 4096 shaders sedan Augusti 2015, men veckor från lansering så har vi inte en endaste ledtråd om Vega 11. Endast någon enstaka gissning på att Vega 11 ska ha kanske 2816~ shaders, Någon annan gissade på över 5000 shaders också. Men ser man till AMDs roadmap från December 2015 så visar AMD bara Polaris 10, Polaris 11 och Vega 10. Att det skulle finnas en Vega 11 verkar vara en gissning helt baserad på att det finns en Polaris 11. En gissning som bitit sig kvar och för många blivit en självklarhet. Jag är inte så säker.
Med tanke på att de namnger sina kretsar med arkitektur följt av siffra nu för tiden så är det ju inte möjligt att en Vega 11 börjat utvecklas och att det kommer tids nog, men det är ju inte samma sak. Så, finns det indikationer på Vega 10 har ett mindre syskon som heter Vega 11 som vi inte fått se ännu?

Angående RX580 tror jag nog presterar bättre än de teoretiska siffrorna antyder i och med processbytet som kan ge frekvenser närmare max-läget. I och med att Volta inte är här ännu så har en förbättrad Polaris definitivt en roll att spela under GTX 1070.

Skrivet av Xyborg:

Känner att jag tappat bort mig lite bland alla rykten fram och tillbaka. Vad vet vi om releasedatum i dagens läge? Är det fortfarande tidigt maj som gäller?

Det ser ut som maj, det har ju antytts att det inte blir sent i Q2 i varje fall.

Skrivet av pokerproffset:

@Aleshi: Det är några veckor för mycket, dessutom vet man inte vad några veckor är för amd. kan lika gärna va två månader. Deras förlust. Jag har pengarna även om amd kortet kanske kostar 2000kr mindre så ger jag mer än gärna de för att få slippa vänta

Du vet väl att tid är mer värt än pengar

/Einstein.

Men varför då vänta i många månader innan du ger upp då det stod klart att det inte skulle komma under dessa månader?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pokerproffset:

@Gruarn:

" Första regeln när man minar är att maximera sin output i förhållande till hur mycket resurser du stoppar in. Och om nu det verkligen var en beslutspunkt för dig så borde du verkligen ha väntat då GCN har slått CUDA i alla cryptovalutor jag känner till, historiskt. Och den annekdotiska information jag hittat verkar antyda att det gäller CureCoin med...

Jaja, Dina pengar, ditt val, men jag måste få fråga varför du inte tar upp det i en tråd som handlar om 1080ti, istället? "

Självklart, men jag minar inte för att tjäna lite pengar per månad, utan för att jag tror att curecoins har potential att växa enormt. det är värt jut nu 0.07 dollar per coin. Jag försöker få ihop så många som möjligt så att när de står på 50 dollar tex så tjänar jag en större summa pengar.

Hade jag minat för att tjäna pengar per månad så hade curecoins varit ett av mina sista val.
Finns många coins som ger bättre avkastning per månad isåfall.

Om den valutan blir värt något skulle jag säga, många som försökt bli nya Bitcoin, samtliga har misslyckats av olika anledningar. Är fortfarande bara Bitcoin som varit något värt att satsa på.

Den relativt korta perioden när det gick att köra Bitcoin-mining på grafikkort var riktigt härlig faktiskt. Ångrat många gånger att jag inte låtit mitt HD5850 stått 24/7 och grävt Bitcoins. Var det bästa kortet för mining vid tidpunkten dessutom.

Skrivet av Aleshi:

Alltså, Vega 11? Vad vet vi om denna krets? Varje gång AMD pratar om Vega mer än som arkitektur så låter det som ett kort, "Vega kommer heta RX Vega" t.ex, så säger man inte om två kretsar. Vi har mer eller mindre vetat att Vega 10 ska ha 4096 shaders sedan Augusti 2015, men veckor från lansering så har vi inte en endaste ledtråd om Vega 11. Endast någon enstaka gissning på att Vega 11 ska ha kanske 2816~ shaders, Någon annan gissade på över 5000 shaders också. Men ser man till AMDs roadmap från December 2015 så visar AMD bara Polaris 10, Polaris 11 och Vega 10. Att det skulle finnas en Vega 11 verkar vara en gissning helt baserad på att det finns en Polaris 11. En gissning som bitit sig kvar och för många blivit en självklarhet. Jag är inte så säker.
Med tanke på att de namnger sina kretsar med arkitektur följt av siffra nu för tiden så är det ju inte möjligt att en Vega 11 börjat utvecklas och att det kommer tids nog, men det är ju inte samma sak. Så, finns det indikationer på Vega 10 har ett mindre syskon som heter Vega 11 som vi inte fått se ännu?

Angående RX580 tror jag nog presterar bättre än de teoretiska siffrorna antyder i och med processbytet som kan ge frekvenser närmare max-läget. I och med att Volta inte är här ännu så har en förbättrad Polaris definitivt en roll att spela under GTX 1070.

Det ser ut som maj, det har ju antytts att det inte blir sent i Q2 i varje fall.

Men varför då vänta i många månader innan du ger upp då det stod klart att det inte skulle komma under dessa månader?

Minst två kort bör det bli som är Vega-lanserade. De kretsar som inte fungerar fullt ut kommer behöva återanvändas i ett billigare kort. Och, iallafall som det pratades om tidigare så handlar det om två olika Vega-kretsar och då minst 4 kort för desktop-marknaden. Sedan får man anta att ett nytt flaggskeppsmonster lär dyka upp, antingen en monsterkrets eller en dubbelGPU-variant.

Sedan mobila kretsar, såvida nu inte Vega går att använda rakt av i laptops. Är ju inte helt säkert att mobila modeller av de snabbaste modellerna verkligen behövs.

Hade verkligen varit bra med lite färsk info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Minst två kort bör det bli som är Vega-lanserade. De kretsar som inte fungerar fullt ut kommer behöva återanvändas i ett billigare kort. Och, iallafall som det pratades om tidigare så handlar det om två olika Vega-kretsar och då minst 4 kort för desktop-marknaden. Sedan får man anta att ett nytt flaggskeppsmonster lär dyka upp, antingen en monsterkrets eller en dubbelGPU-variant.

Sedan mobila kretsar, såvida nu inte Vega går att använda rakt av i laptops. Är ju inte helt säkert att mobila modeller av de snabbaste modellerna verkligen behövs.

Hade verkligen varit bra med lite färsk info.

Var någonstans pratades det om minst två kretsar? Alltså, utöver den extremt bristfälliga gissningen att det finns en Vega 11 eftersom det finns en Polaris 11.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aleshi:

Var någonstans pratades det om minst två kretsar? Alltså, utöver den extremt bristfälliga gissningen att det finns en Vega 11 eftersom det finns en Polaris 11.

Vega 10/11. Men om det ens stämmer är jag tveksam till. Kan inte minnas att AMD själva pratat om någon specifik Vega heller så det är ju ändå mest gamla teorier som ligger och skvalpar.

På Capascin (stavning) så lät det dock som att det handlade om en enda krets. Men jag hoppas vi får se mer än så, det var ändå ett bra tag sedan AMD släppte något nytt nu. Fiji var trevlig men även den ligger en bit bakåt i tiden nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Alltså, Vega 11? Vad vet vi om denna krets? Varje gång AMD pratar om Vega mer än som arkitektur så låter det som ett kort, "Vega kommer heta RX Vega" t.ex, så säger man inte om två kretsar. Vi har mer eller mindre vetat att Vega 10 ska ha 4096 shaders sedan Augusti 2015, men veckor från lansering så har vi inte en endaste ledtråd om Vega 11. Endast någon enstaka gissning på att Vega 11 ska ha kanske 2816~ shaders, Någon annan gissade på över 5000 shaders också. Men ser man till AMDs roadmap från December 2015 så visar AMD bara Polaris 10, Polaris 11 och Vega 10. Att det skulle finnas en Vega 11 verkar vara en gissning helt baserad på att det finns en Polaris 11. En gissning som bitit sig kvar och för många blivit en självklarhet. Jag är inte så säker.
Med tanke på att de namnger sina kretsar med arkitektur följt av siffra nu för tiden så är det ju inte möjligt att en Vega 11 börjat utvecklas och att det kommer tids nog, men det är ju inte samma sak. Så, finns det indikationer på Vega 10 har ett mindre syskon som heter Vega 11 som vi inte fått se ännu?

Angående RX580 tror jag nog presterar bättre än de teoretiska siffrorna antyder i och med processbytet som kan ge frekvenser närmare max-läget. I och med att Volta inte är här ännu så har en förbättrad Polaris definitivt en roll att spela under GTX 1070.

Det ser ut som maj, det har ju antytts att det inte blir sent i Q2 i varje fall.

Men varför då vänta i många månader innan du ger upp då det stod klart att det inte skulle komma under dessa månader?

Inte riktigt. Koduri nämnde att deras mål inte kunde nås med enbart ett kort under deras visning på GDC. Detta kan lätt tolkas som Vega 10 och Vega 11.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Inte riktigt. Koduri nämnde att deras mål inte kunde nås med enbart ett kort under deras visning på GDC. Detta kan lätt tolkas som Vega 10 och Vega 11.

Eller dubbelmacka kanske?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Om den valutan blir värt något skulle jag säga, många som försökt bli nya Bitcoin, samtliga har misslyckats av olika anledningar. Är fortfarande bara Bitcoin som varit något värt att satsa på.

Den relativt korta perioden när det gick att köra Bitcoin-mining på grafikkort var riktigt härlig faktiskt. Ångrat många gånger att jag inte låtit mitt HD5850 stått 24/7 och grävt Bitcoins. Var det bästa kortet för mining vid tidpunkten dessutom.

Minst två kort bör det bli som är Vega-lanserade. De kretsar som inte fungerar fullt ut kommer behöva återanvändas i ett billigare kort. Och, iallafall som det pratades om tidigare så handlar det om två olika Vega-kretsar och då minst 4 kort för desktop-marknaden. Sedan får man anta att ett nytt flaggskeppsmonster lär dyka upp, antingen en monsterkrets eller en dubbelGPU-variant.

Sedan mobila kretsar, såvida nu inte Vega går att använda rakt av i laptops. Är ju inte helt säkert att mobila modeller av de snabbaste modellerna verkligen behövs.

Hade verkligen varit bra med lite färsk info.

Jag minade tyvärr inga Bitcoins

Ja jag hoppas att Vega blir en success. är Lite ledsen att jag inte kan supporta dem nu.
Väntar fortfarande på mitt GTX 1080 Ti från Proshop. Finns inte i lager. de sa de ska få in igår men stämde inte.

Där är väl ett flertal som typ Etherum eller Dash. Visst nu har inte de två gått upp till 1000 dollar men ändå.

Varför jag tror på curecoin, det är för att ASIC bara kan användas till att säkra blockchain och de får 20 procent av coinsen. Dvs fler kommer vilja mina de med grafikkort.

Samtidigt så hjälper man hitta mediciner mot farliga sjukdomar. det är ju en grej som kan göra att mer folk vill mina det.

När jag började mina curecoins så va de värt 0.04$ nu är de 0.08$

Permalänk
Medlem

AMD RX Vega Teaser Slides Leak Ahead of NDA

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem

April april...

Permalänk
Medlem

Mm verkligen, e ju inte ens vega kretsen utan bara fiji med 4 hbm "stacks"

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vega 10/11. Men om det ens stämmer är jag tveksam till. Kan inte minnas att AMD själva pratat om någon specifik Vega heller så det är ju ändå mest gamla teorier som ligger och skvalpar.

På Capascin (stavning) så lät det dock som att det handlade om en enda krets. Men jag hoppas vi får se mer än så, det var ändå ett bra tag sedan AMD släppte något nytt nu. Fiji var trevlig men även den ligger en bit bakåt i tiden nu.

Av läckor så ska det finnas vega 10 och 11.
Någon som frågar om det var vega 10 dom körde på eventet och koduri erkänner att det var det haha. 27min i videon
Rätt så intressant intervju även om den är lite gammal nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Av läckor så ska det finnas vega 10 och 11.
Någon som frågar om det var vega 10 dom körde på eventet och koduri erkänner att det var det haha. 27min i videon
Rätt så intressant intervju även om den är lite gammal nu.
https://youtu.be/FwcUMZLvjYw?t=1620

Vilken läcka säger något om Vega 11?

Permalänk
Medlem

Hoppas Vega kommer ge en god prestanda match mot Geforce.

Permalänk
Medlem

Ska erkänna att jag svalde betet för några sekunder.

Någon har haft väldigt tråkigt och lagt ganska mycket tid på bilderna, samtidigt har upphovsmakaren gjort en hel del uppenbara misstag. 16GB HBM? Vi vet ju att det är 8 nu. Inga ventilationshål på baksidepåten? "Under NDA"? Det heter "Under embargo". Namnschemat går inte ihop. Sen är det ju Fiji-chippet som visas. Men allt det är kanske med flit förstås. Jag är dock fortfarande lite het på namnet Rage.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Jag har ett dokument där det står att Vega har sin dag den 24:e April, vet inte om de ska lanseras då men det hade varit passande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Eller dubbelmacka kanske?

Kanske det. Koduri specificerade inte hur dessa två kort skulle implementeras.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

@SolidReactor: Källa?

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQblad:

Enligt detta dokument så är dagen för Vega...

Förlåt <3

Permalänk
Hjälpsam

@SolidReactor: Den var jävligt bra!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

@SolidReactor: Den var jävligt bra!

Skönt att det finns plats för humor även på en måndag.
Kanske blir det så efter lunch-kaffet och med den soliga vädret (Gbg)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SolidReactor:

Enligt detta dokument så är dagen för Vega...
https://s1.postimg.org/eybjam0kf/Vega.jpg

Förlåt <3

Hahaha, kan meddela att en ansenlig mängd luft fnystes ut ur näsborrarna där! Bra jobbat
Idag lärde jag mig också att man faktiskt kan heta "Vega" i Sverige.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sisyfos:

Hahaha, kan meddela att en ansenlig mängd luft fnystes ut ur näsborrarna där! Bra jobbat
Idag lärde jag mig också att man faktiskt kan heta "Vega" i Sverige.

De kanske skulle köra en utmaning likt den Bethesda körde 2011 där man kunde döpa sitt barn till Dovahkiin.

Gratis grafikkort till de som döps till Vega

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQblad:

Den blev svårslagen...

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Enligt detta dokument så är dagen för Vega...
https://s1.postimg.org/eybjam0kf/Vega.jpg

Förlåt <3

Hahaha!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Digital Foundry ska avslöja något om Xbox Scorpio på torsdag, och den ryktas ju innehålla Vega. Kanske får vi reda på något?

https://twitter.com/digitalfoundry/status/849275627341574146/...

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Har sålt lite aktier så jag kan förhoppningsvis köpa Vega. Men man blir så sjukt less när man inget får veta. Ens om det blir i maj. Så man måste vänta in i Juni. Inte så jäkla roligt att sitta inne och lira spel mitt i sommaren. Dessutom har ju Nvidia släppt för att tredjepartstillverkare. Hur länge har AMD råd att vänta. Säkert många som inte orkar vänta in Vega. Köper man Nvidia så vet man vad man får.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX