Texturer är väldigt suddiga i spel

Permalänk
Medlem

Texturer är väldigt suddiga i spel

Hej
Jag får väldigt suddigt i en del spel (bilden är från nya unreal tournament). Jag kör 1920x1080 upplösning och allt på med/high så jag vet inte vad det kan vara.
Mitt grafikkort är radeon r7 200.

Känns som någon resamling/downgrade av bilden? Kolla figuren i mitten av bilden ("arachne"), det är bara massa sudd, man ser typ ingenting.

Tips?
Tack!

Permalänk
Medlem

För det första, skärmdumpen du länkar in här är inte orginalstorlek (1280x550) och för det andra, på min skärm är texten skarp.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Jo texten och allt UI är inget problem, men kolla i mitten på bilden, på det som i 3d-världen är lite längre bort. Genom öppna stenportalen ser man en spelare (arachne) och Otroligt suddigt. Och väggarna, blä! Det måste ju vara något fel eller någonting som downgradas från nån dold inställning.

Jag har klippt ut den del av skärmdumpen som visar problemet tydligare (det här är bara mitten av bilden).

Vad kan det vara?

Permalänk
Medlem

Har du provat andra spel? Vad för spel är det här?

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara depth of field? :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

nej det är inte lika illa i andra spel. Vissa tex assasins creed 4 black flag ser bra ut. Detta är nya unreal tournament, så det kan vara nåt i spelet (fortfarande alpha/beta). Men andra har inte samma problem i unreal som jag.

Tja kanske DoF men det kan man inte ställa in nånstans. Hmmm lurigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av herrerik:

nej det är inte lika illa i andra spel. Vissa tex assasins creed 4 black flag ser bra ut. Detta är nya unreal tournament, så det kan vara nåt i spelet (fortfarande alpha/beta). Men andra har inte samma problem i unreal som jag.

Tja kanske DoF men det kan man inte ställa in nånstans. Hmmm lurigt.

Ser verkligen inte ut som DoF, allt ser ut utkladdat ut? Typ som om du hade dragit ner render scale till 50%, brukar kunna ge samma effekt. Kolla runt lite i inställningarna, rör lite på allt och se om det blir någon skillnad.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

För att testa när det blir rätt, dra upp en grej i taget till "epic" och se om det försvinner. Känns spontant som om det är post process quality eller anti aliasing mode.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

@Gurk: Jag håller med om det där med anti-aliasing. Det känns som någon slags konstig eftereffekt. Jag har inte spelet, men det kanske är ett läge som inte funkar väl med grafikkortet? Liksom, kompabilitetsvis?