Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Tivo tystare än Arris VIP 2853?

Jag har på prov Telia IPTV med den inspelningsbara boxen Arris VIP 2853. Tycker dock att boxen låter alldeles för mycket (knastrar). Jag har fått en ny från Telia och den låter lika mycket. Det går enligt Telia inte att byta disken.

Undrar om någon vet om Comhems Tivo-box låter mindre?

Permalänk
Medlem

Det är ju vanliga 2.5 hhds i dessa, prova att sätta STBn på gummitassar om du tycker den låter, men den ska inte låta alls! hur högt låter en 2.5" i vanliga fall tycker du?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Det är ju vanliga 2.5 hhds i dessa, prova att sätta STBn på gummitassar om du tycker den låter, men den ska inte låta alls! hur högt låter en 2.5" i vanliga fall tycker du?

Har provat med tassar - det enda som fungerar är att sätta den i ett skåp men då når jag den inte med fjärrkontrollen. Min stationära dators hårddisk är tystare.

Permalänk

Jag har TIVO 4 meter från datorn och sängen och jag hör den aldrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyperdyne68:

Låter bra! Antar att du har comhem - är du nöjd med deras tjänst?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jag har samma box, men från Sonera, och den är knäpptyst

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av LINJEinc:

jag har samma box, men från Sonera, och den är knäpptyst

Menar du att du har arris och att den inte knastrar? Då kanske jag ska prova ett ytterligare byte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseb:

Menar du att du har arris och att den inte knastrar? Då kanske jag ska prova ett ytterligare byte.

Jo, jag har arris boxen, och inte ett ljud från den då den är igång.
Har min inne i en tvbänk, men startade den för en stund sen för och
kolla om den lät, men knäpptyst.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Ok då finns det hopp - provar att byta!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lasseb:

Har provat med tassar - det enda som fungerar är att sätta den i ett skåp men då når jag den inte med fjärrkontrollen. Min stationära dators hårddisk är tystare.

Vill man bygga in prylar så skaffar man en ir brygga av nån typ tex
https://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/tv-tillbehor/fja...
https://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/tv-tillbehor/fja...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vill helst inte behöva använda mig av en sådan lösning men tack ändå för tipset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseb:

Vill helst inte behöva använda mig av en sådan lösning men tack ändå för tipset.

Skickades från m.sweclockers.com

men arris 2583 kör inte med ir för fjärren, den använder rf.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

@moire: Ska som sagt ge Telia en chans till med ny box men passar på att fråga om någon har erfarenheter av både Comhem och Telia för IPTV när det gäller användarvänlighet och funktion mm?

Permalänk
Medlem

@lasseb: Har nu provat 4 Telia-boxar och alla har varit lika högljudda. Bytte till Com Hem och Tivo och det är som natt och dag - tyst och funktionellt. Dessutom lätt att få kontakt med Com Hem jämfört med Telias långa väntetider.

En sak som förvånade mig var att de två första utbytesboxarna jag fick visade sig vara boxar som andra reklamerat - det var bara av en tillfällighet jag upptäckte det och fick en helt ny box istället (som i o f s inte visade sig vara bättre). Telia som företag behöver nog skärpa sig en hel del. När jag i sista skedet föreslog att de skulle skicka en box som de checkat manuellt och enligt deras mening är tyst fick jag svaret att det inte går - godnatt - så stort var intresset att ha kvar en kund!